Ga naar inhoud
  • 0

DSG P2723


kaserian

Vraag

Vandaag na het werk (30 km) heb ik eerst de kinderen van school opgehaald (15 min). Tussenstop (4 km) gemaakt bij Dirk (20 min) en daarna doorgereden naar de LIDL (30 min). Auto gereden (200 m) en metrospoor proberen (lichte helling) over te steken, beginnen alle letters en cijfers van dsg te flikkeren. Auto herstart weer 200 m gereden, weer hetzelfde + motor lampje ging aan. Daarna lukt het mij om toch naar huis te rijden in een rustige tempo.
De auto aan de computer gehangen kreeg de onderstaande foutcodes. Zodra ik de foutcodes reset en de auto weer in de versnelling zet begint alles weer te flikkeren. Auto gaat niet meer in de achteruit stand, blijft op zijn plek. Auto wil wel vooruit rijden, maar wil niet schakelen.
Voorheen heb ik nooit problemen gehad met de DSG. Hij versnelde altijd vrij soepel en slipte niet. DSG-olie is 35.000 km geleden verwisseld.
Ik heb ook contact gehad met DSG-dokter. Volgens hem is de kans groot dat de mechatronica kapot is. De auto staat nu levenloos voor de deur.
Heeft iemand deze foutcode eerder gehad? En is er een alternatief voor DSG dokter in het westen (regio Rotterdam/Den Haag). Ik wil morgen beslissen waar ik de auto laat repareren. Als de auto naar de DSG-dokter gaat moet ie afgesleept worden.

Mileage: 213450 Repair Order:



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 02: Auto Trans Labels: 02E-927-770.lbl
Control Module Part Number: 02E 300 051 A HW: 02E 927 770 AJ
Component and/or Version: GSG DSG AG6 431 1804
Software Coding: 0000020
Work Shop Code: WSC 01324 785 00200
VCID: 112FC506081E1096043-8044
1 Fault Found:

19155 - Pressure Control Solenoid 5
P2723 - 000 - Open or Short to Ground - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 10100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 255
Reset counter: 40
Mileage: 213450 km
Time Indication: 0

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gerrit Speek al geraadpleegd?

 

http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-19155.html

 

Doe ik standaard tegenwoordig en ben verschillende (internationale) forum al afgegaan. Ik kom niet verder dan olie-stand en mechatronic-problemen. Ik heb idee dat dat laatste het geval is.

 

Een kleine update:

 

Na een paar uurtjes heb ik auto weer gestart en stukje meegereden (+/- 5 KM). De auto schakelde op dat moment goed, van 1 t/m 6. Heb ook even 100 km/h aangetikt. Voor de deur heen en weer gereden, achteruit rijden leverde ook geen probleem op. Eenmaal thuis (2 min. later) heb ik de auto aan mijn pc gehangen (heb helaas geen laptop). Ik kreeg de onderstaande foutcodes. Gereset en auto weer in de R-stand gezet begon alle letters en cijfers te flipperen. Opnieuw gestart dan de D-stand auto krijg ik keurig dat de auto in de 1ste versnelling zit.. Blijkbaar gevoelig voor de R-stand,

 

 

Address 02: Auto Trans Labels: 02E-927-770.lbl

Control Module Part Number: 02E 300 051 A HW: 02E 927 770 AJ

Component and/or Version: GSG DSG AG6 431 1804

Software Coding: 0000020

Work Shop Code: WSC 01324 785 00200

VCID: 112FC506081E1096043-8044

3 Faults Found:

 

19155 - Pressure Control Solenoid 5

P2723 - 000 - Open or Short to Ground - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 255

Reset counter: 40

Mileage: 213455 km

Time Indication: 0

 

18115 - Interference in Mechatronic Module

P1707 - 004 - - Intermittent - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 10100100

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 255

Reset counter: 40

Mileage: 213457 km

Time Indication: 0

 

18115 - Interference in Mechatronic Module

P1707 - 007 - - Intermittent

Freeze Frame:

Fault Status: 00100111

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 255

Reset counter: 40

Mileage: 213467 km

Time Indication: 0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de auto al in goede richting geparkeerd. Ik probeer morgen ermee naar het werk te rijden en kijken hoe die reageert. Als dat lukt, wil ik deze week naar dsg dokter rijden of naar een ander bedrijf dat gespecialiseerd is in dsg.

Maar een DSG verbruikt toch geen olie? Bij mij weten lekt ie ook niet. Ik heb vorig jaar, 35.000 km geleden, de olie laten vervangen met een speciaal apparaat dat ook spoelt. Er ging iets meer dan 6 liter in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

DSG6(natte platenkoppeling) is een bak waar wel olie in moet, en ook belangrijk is voor het schakelen (hydraulische druk etc)

DSG7(droge platenkoppeling) heeft dat niet, die heeft net als een normale handbak een liter of 2 voor de smering van de tandwielen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij Verschillende specialisten nagevraagd, allen zeggen dat hoogstwaarschijnlijk Mechatronica kapot is. Ik heb vanochtend naar het werk (30 km) gereden geen problemen ondervonden zowel in d,s,r-standen. Terug naar huis ging ook goed, eerst naar automatenspecialist in Spaanse polder geweest, 40 km gereden geen enkel probleem. Zelfs even 140 km/h aangetikt. Voor de deur heen en weer gereden, ook geen probleem. 2 uur later de auto in de R-stand gezet en alle cijfers en letters beginnen te flikkeren. Ik denk dat het ook de mechatronica is. Ik heb verschillende offertes gevraagd en moet binnenkort beslissen om het te laten repareren. Even ook over de grens gekeken, maar helaas moet je behoorlijk het land in. In Duitsland wordt voor 800-1000 euro  je eigen mechatronica gerepareerd en teruggeplaats inclusief olievervanging. Reparatietijd 2.5- 4uur. Deze specialisten zijn goed aangeschreven in Duitsland. Het is helaas geen optie om meer dan 500 km te rijden met een onbetrouwbare mechatronica.

In Nederland zijn de prijzen bij verschillende specialisten bijna gelijk, één doet wel standaard olie wissel en ander weer niet. Het gaat nu alleen nog om welke specialist het snelst kan vervangen en waar je ook een redelijk gevoel bij hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook bij vaktechniek gevraagd, overigens zeer snel via de e-mail van antwoord voorzien.

Ik heb prijsopgave van vagtechniek, dsg dokter en autotransmission bv. Ze ontlopen elkaar niet veel qua prijs. Autotransmission bv is qua afstand het meest in de buurt. Vandaag zeer vriendelijk telefonisch te woord gestaan, dat dat nog kan in NL. Dsg dokter heeft alles op voorraad en lees redelijk goede verhalen over. vagtechniek is in het algemeen goed aangeschreven over vag. Ik vind het lastig om keuze te maken.

Ik heb nog offertes net over de grens gevraagd bij Duitse specialisten als ik toch richting het oosten moet, maar moet echt lonen qua prijs. Ik heb het idee dat de Duitsers meer aan revisie doen, wat daar de voor- en nadelen zijn weet ik niet. De Duitse fora staan vol met mensen die naar tevredenheid de mechatronic laten reviseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb twee video's gemaakt om het te illustreren.Deze video is gemaakt nadat ik een rit heb gemaakt van 2x20 km + een aantal tussenstops. De auto schakelde gewoon goed. Aankomst thuis een uur gewacht en dan treedt dit op:

Video 1 (geen problemen)

http://1drv.ms/1FybW2a

Video 2 ( 1 minuut later, wel problemen, foutcode 19155)

http://1drv.ms/17ho1Kt

Ik moet nog kiezen bij wie ik de auto laat repareren, vachtechniek of dsg dokter.
Wat ik nog niet begrijp is het volgende. DSG dokter zegt dat ie alles op voorraad heeft, gewoon nieuw. Alle andere aanbieders zeggen dat het besteld moet worden op chassisnummer.
Mijn neef in Duitsland die TUV keuringen doet kijkt nog of hij in Duitsland een adres voor mij kan vinden. Volgende week wil ik het laten repareren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb twee adressen uit Duitsland gekregen die deze repareren. Staan redelijk goed aangeschreven, lees ik op verschillende fora. Doen niks anders dan mechatronica repareren. Alleen de afstanden schrikken mij behoorlijk af. Het scheelt al meer dan 500 euro. Ze geven 2 jaar garantie. In Duitsland is revisie behoorlijk in trek, maar in Nederland niet.

Als dit nou het enige mankement was geweest in de afgelopen 40.000 km, had ik het al lang door een nieuwe vervangen. Qua betrouwbaarheid is deze Tourie wel een van de minste die ik tot nu toe gehad heb. Zelf mijn Scenic was betrouwbaarder. En af en toe verlang ik naar mijn oerdegelijke c250 TD van 17 jaar oud, waar het grootste probleem beperkte tot een aircocompressor..

Wat nu wijsheid is op dit moment weet ik niet, paar nachtjes slapen zal wel nodig zijn. In ieder geval hartelijk dank voor het meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto is inmiddels weer gerepareerd en rijdt weer vrolijk op de weg.
Hoewel ik zowel door DSG-dokter als vagtechniek goed ben geholpen, heb ik de auto toch in Duitsland laten maken. Waarom? Het prijsverschil was groot en ik weet niet zeker hoelang ik deze auto zal rijden.
Wat mij alleen toch tegenstond was de afstand. Het bedrijf ligt niet bepaald om de hoek.
Dinsdag moest ik in het oosten van het land zijn. Ik ben in de nacht doorgereden naar het bedrijf. Ik had gelukkig iemand bij mij die ook reed.
Woensdagochtend vrij vroeg daar aangekomen. Het bedrijf ging om 8.00 uur open. Nadat ik een halfuur heb ik gewacht onder het genot van een kop koffie was ik aan de buurt. De auto is eerst uitgelezen. De welbekende foutcodes kwamen weer naar voren. De conclusie was vrij snel getrokken: Mechatronic ist kaput. De vraag was wat nu? Valt dat ding nog te repareren? Höchstwahrscheinlich NEIN was het antwoord. Als reparatie niet mogelijk was, zou er een nieuwe mechatronica geplaatst worden. Ik ging zelf steeds uit van reparatie. Ik vroeg wat gaat het kosten ? Antwoord was: machen Sie keine Sorgen. Dat was niet antwoord op mijn vraag. Een weg terug was niet meer mogelijk. De mechatronica moest eerst uitgebouwd worden om verder een diagnose te kunnen stellen. De auto is op de brug gehangen en een medewerker begon driftig te werken. Alleen was de werkplaats afgesloten voor de klanten. Met een beetje moeite kon ik via een raampje af en toe zien wat er gedaan werd.. Na 1 1/2 uur wist ik nog steeds niet hoe ver ze waren. Ik was nog steeds in de veronderstelling dat ze nog steeds bezig waren met het uitbouwen. Eindelijk kreeg ik te horen hoever ze waren. De mechatronica was vervangen door een nieuwe en ze waren de filter aan het plaatsen. Bak krijgt standaard nieuwe olie. Na 2 uur was de reparatie klaar. De mechatronica werd een half uur ingeleerd met de computer. De auto is daarna half uur uitgebreid proef gereden. De baas van het bedrijf wilde zeker zijn dat de DSG probleemloos functioneert ivm de afstand. Nu alles klaar was werd het tijd om te dokken. De prijs viel gelukkig mee, nog steeds veel goedkoper dan in Nederland. Ik kreeg keurig een factuur waarin ook aangegeven is dat ik 2 jaar garantie heb.Om 11.45 uur ben ik weggegaan. Na een tussenstop om te shoppen was ik om 19.00 uur weer thuis.
Wat voor bedrijf is het? Het is een bedrijf dat gespecialiseerd is in het repareren van ecu's. Dat maakt het bedrijf nog niet echt bijzonder. Wat het wel bijzonder maakt dat het verder gespecialiseerd is regelapparaten van automaten.Of dat nu Mercedes, BMW of VAG is, alles wordt gerepareerd. Ze krijgen veel via de post binnen, wereldwijd. De medewerkers en de baas zijn allemaal Pools, maar wordt keurig volgens Duitse principes gewerkt. Het bedrijf zit in het pand van de Citroën dealer en wordt veel gedeeld.
Naast het repareren kunnen ze ook overnachting en het afslepen regelen. Ze hebben veel internationale klanten. Ze werken met ze vieren. De baas die de boel coördineert, een medewerker die mechanisch bezig is, een medewerker die de elektronica doet en een secretaresse die de communicatie verzorgt. . Een heel keurig en een vriendelijk bedrijf. De goede verhalen op de Duitse fora kloppen dan ook. Ik kan het een ieder aanraden die geen moeite heeft met de afstand. Ze zoeken echt naar een prijsvriendelijke oplossing, zorgen maken hoef je niet. Het antwoord dat je steeds krijgt is dat ze de hele dag mechatronica repareren, dus geen zorgen.
Voor meer informatie over het bedrijf verwijs ik naar auto-elektronik.eu. Het bedrijf heet trouwens Autoelektronik GORSKI.
En hoe rijdt de auto nu? Hoewel ik grotendeels tot nu toe op de snelweg ben geweest, heb ik het gevoel dat de schakelverhoudingen toch anders liggen. De auto versnelt echt in de eerste versnelling en niet in de tweede versnelling zoals voorheen. En schakelt iets later op naar de volgende versnelling. Of dat prettiger is, weet ik niet. Blijkbaar ligt er nu een ander soort software in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

volgens de eigenaar was het gewoon nieuw en zou die bij de dealer iets van 1300 euro kosten. Al zou die gereviseerd zijn dan nog is het veel goedkoper dan een revisie mechatronica die ik in Nederland kon krijgen.

Ellende was bij mij dat ie uit de versnelling schoot. Dan is de DSG onbestuurbaar en gevaarlijk. Ik had hetzelfde probleem bij een Renault automaat, maar daar kon je rustig nog 80 km/h uur rijden. Opnieuw starten en de auto ging weer bijna een dag goed. Bij DSG schakelt ie naar N in eerste instantie en dan naar 2 denk ik, maar auto is niet meer vooruit te branden. Je krijgt eerst een klap en dan schakelt ie naar N en dan naar twee. Heel erg gevaarlijk op de snelweg.Auto opnieuw starten en rijden gaat niet meer. Je moet dan wachten totdat de DSG afgekoeld is. Helaas heb ik dit heel laat ervaren waardoor terugkeren niet meer een optie was. Voorheen had ik alleen last dat ie bij tussenstops niet meer wilde in de R-stand. Dus nooit rijden met een DSG als ie uit de versnelling schiet! Ik had nog geluk dat ik in de nacht was vertrokken en een behoorlijke afstand had afgelegd, aan zo'n reis had ik niet begonnen als ik dit had geweten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Autoelektronik GORSKI, http://www.auto-elektronik.eu/, zie onder kontakt voor contactgegevens. Maar let wel op dat het niet bepaald in de buurt ligt en zeker weet dat je met je dsg dergelijke afstanden kan rijden. Je kan ze in eerste instantie mailen voor een offerte en dan vergelijken met een bedrijf in Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden