Ga naar inhoud
  • 0

Xenon koplampen


serow

Vraag

Beste mede Passat-rijders.

 

ik wil OEM xenon inbouwen in mijn passat 3c.

 

mijn boardnet ondersteunt geen xenon shutter.

 

zijn er bepaalde mogelijkheden om het er toch in te bouwen?

 

ik had nooit hier gelezen dat je zelfs de koplampen op 1 manier de hoogte verstelling vast kan zetten dmv. vagcom?

 

ideetjes en personen die mij hiermee kan helpen?

 

Groetjes

Serow

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

wat je nodig heb is

 

2 xenon koplampen ( twee ballastmodule voor het opstarten van je xenonlampen en twee AFS module voor het sturen van je xenon lampen)

twee adapters ( aansluiten tussen je originele stekker en je xenon koplamp)

AFS module C ( zit achter je dashboard kastje regeld het niveau en de aansturing qua bochten van je xenon)

Niveau sensor ( zit op je achteras)

Kabelboom om alles aan te sluiten ( ik heb zelf de kabelboom gemaakt, ik heb alle onderdelen apart gevonden dus ik heb toen ook maar zelf de kabelboom gemaakt.

twee xenon lampen van 5000K ( vaak zit er 4300K in maar die lijken net halogen)

Indien je boordnet geen xenon ondersteunt dan ook een ander boordnet nemen.

 

Dit kost dus ongeveer 750 excl inbouwen en excl boordnet

aangepast door ids30postma
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Erwin, je hebt ze ook in H1. 

op mijn seat heb ik Mazda lenzen zitten met h1 fitting. (Made by me)

normaal gesproken zit er op een seat ook h7.

 

heb nu retrofit besteld met h1 fitting. ga het eerst op de seat proberen dan pas op de passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

heren, je haalt de huidige lens eruit, en zet de retrofit lens er weer in.

die is al voorzien van een interne klep. er hangt nog een kabel aan dat je op je grootlicht aansluit.

zodra je je grootlicht gebruikt ga je het klep besturen ipv de grootlicht OF je gebruikt het zoals bij een golf dimlicht + grootlicht.

als je je grootlicht wilt laten vervallen kun je er eventueel een weerstand tussen zetten. dan vervalt je grootlicht en zo heb je dan de Bi-xenon met je std koplampen.

 

zie youtube filmpje hij heeft het ook gedaan.. er moeten mogelijkheden voor zijn.

ik krijg binnen 1a 2 weken mijn 1e set binnen voor de seat.

 

momenteel heb ik op mijn seat ook een MAZDA lens ingebouwd in de originele koplampen, het spiegel erachter is ook weg gehaald.

en geeft een HEEL goed beeld op het weg, beter dan bij de passat momenteel ;)

 

heren nogmaals, ik ga het eerst op de seat proberen. daarna pas op het passat.

jullie horen nog hierover ;)

 

en Kristof, je spiegelreflex bij je dimlicht is 1 vast behuizing, heb thuis nog een setje mazda lenzen liggen zal er een foto van posten, spiegelreflex bij je dimlicht kan daarom niet onafhankelijk als je de lens er goed in zet, klopt hij altijd ;)

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

pffff, da's me toch wel 'n heel gedoe en mijn inziens 'n beetje té experimenteel allemaal. Komt daar dan nog bij dat als ik dit in .BE zou moeten gaan uitvoeren, dat ik 'm niet door de keuring zou krijgen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

alles word origineel gehouden. slechtste geval steek je 2 kabels om krijg je weer het oude staat terug ;)

na het keuring weer omsteken heb je weer BI-xenon. pakketje is binnen trouwens, hoor het net van me broertje stuur zo een foto van de lens ;)

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat zie je goed idd moet hele koplamp open halen. je kan alles netjes losschroeven, slopen hoeft niet haha.

 

1e set lenzen zijn binnen dacht dat ze later zouden komen. Eerst ff de seat maken.

 

Ik ga eerst een setje koplampen zoeken daarna pas alles open halen.

 

6637bd100881da115367070ef1c7cb35.jpg

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

idd, dat zou dan het enige kwaal kunnen zijn. eerst ff mijn seat proberen en voor de 50 70euro extra dat ik ga missen wil ik best koplampen kopen en kijken wat ik er van kan maken.

zo niets, dan houd het op.. misschien dat ik het eruiz kan zagen slijpen dmv ..... (vind misschien wel wat)

 

de persoon van de filmpjes heeft het ook voor elkaar gekregen, dus er moet een manier zijn om het te kunnen doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de passat moet je de lampen openzagen die krijg je zo niet open om die glascover proberen er af te halen.

Is tand en groef systeem

 

Edit/ zie net dat id30postma het al min of meer zelfde poste, is uiteraard niet zonder slag of stoot

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat kan kloppen idd.

 

ga van de week eens langs bij de sloop een schade koplamp op te halen heb ik een beter zicht.met wat ik kan doen ;)

Volgende video's zijn door mij geplaatst.

 

gister avond ff snel getest.

 

 

 

 

aangepast door serow
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

ik heb reeds nog geen tijd gehad om aan mijn eigen project te beginnen. echter heb ik goedkoop 2 xenon koplampen gevonden in Duitsland.

 

als ik deze wil inbouwen ZONDER AFS module. en de lenzen op 1 hoogte vast zetten. 

heb ik dan genoeg aan enkel de koplampen en de ombouw stekkers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik zou verloop stekkers nemen. Daar zitten de 2 draden voor de schutters aan die aangesloten moeten worden op je boordnet. En bespaart je veel werk ;) zonder AFS rondrijden kan maar dan heb je geen bochtenverlixhting en gaan je lampen in safe mode. Dus ze schijnen helemaal naar beneden. Maar het is mogelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden