Address 01: Engine Control Module Part Number: 03G 906 018 CK Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G 9629 Software Coding: 0000078 Work Shop Code: WSC 00229 1 Fault Found:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground P3101 - 009 - Open or Short to Ground Freeze Frame: Fault Status: 01010100 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 1 Reset counter: 68 Mileage: 193657 km Time Indication: 0 Date: 2015.02.12 Time: 13:27:59
Smoorklep gedemonteerd, deze was schoon omdat de EGR reeds dicht gezet is sinds 4 jaar.
Deksel van de aandrijving gehaald deze zat vol olie! Zelfde verhaal als "Ronald81"
Ik heb inmiddels de klep vervangen door een andere (recycle) maar hellaas geen resultaat.
De oude heb ik ten einde raad maar schoon gemaakt met met remreiniger en gerdoogd maar ook geen resultaat. Leverancier was inmiddels gesloten dus kom niet verder.
Maar ik vind de spanning wel laag op de klep voor ik hem start (11,3), weet iemand of dit binnen de tolleranties ligt.
Als ik de auto start is de spanning wel hoger (14.2V).
De spanning gemeten op klem 1 en 4 en blijft ook +/- 15 seconden aanwezig na afzetten motor.
Zekering 34 is goed. Maar klep sluit niet.
Het is natuurlijk aannemelijk dat de 2e hands klep ook defect is. Maar is er een mogelijkheid om de klep te testen? Of weet iemand hoe het aangestuurd wordt. en met wat voor signaal?
m.a.w. wat staat op pen 2 en 3.
Als de klep wel goed zijn er verder dingen bekend waardoor het niet werkt?
Vraag
st@mmy
Hallo,
Tijdje weg geweest hier maar helaas terug met probleempje.
Sind een week een vervelende storing met de Passat
Motor lampje op dash brand.
Uitgelezen met VCDS:
Saturday,14,February,2015,13:29:15:26365
VCDS Version: Release 805.0
Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 018 CK
Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G 9629
Software Coding: 0000078
Work Shop Code: WSC 00229
1 Fault Found:
19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
P3101 - 009 - Open or Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01010100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 68
Mileage: 193657 km
Time Indication: 0
Date: 2015.02.12
Time: 13:27:59
Freeze Frame:
RPM: 672 /min
Text: 104
Text: Nm
Text:
Voltage: 11.30 V
Text: 1016
Text: Nm
Smoorklep gedemonteerd, deze was schoon omdat de EGR reeds dicht gezet is sinds 4 jaar.
Deksel van de aandrijving gehaald deze zat vol olie! Zelfde verhaal als "Ronald81"
Ik heb inmiddels de klep vervangen door een andere (recycle) maar hellaas geen resultaat.
De oude heb ik ten einde raad maar schoon gemaakt met met remreiniger en gerdoogd maar ook geen resultaat. Leverancier was inmiddels gesloten dus kom niet verder.
Maar ik vind de spanning wel laag op de klep voor ik hem start (11,3), weet iemand of dit binnen de tolleranties ligt.
Als ik de auto start is de spanning wel hoger (14.2V).
De spanning gemeten op klem 1 en 4 en blijft ook +/- 15 seconden aanwezig na afzetten motor.
Zekering 34 is goed. Maar klep sluit niet.
Het is natuurlijk aannemelijk dat de 2e hands klep ook defect is. Maar is er een mogelijkheid om de klep te testen? Of weet iemand hoe het aangestuurd wordt. en met wat voor signaal?
m.a.w. wat staat op pen 2 en 3.
Als de klep wel goed zijn er verder dingen bekend waardoor het niet werkt?
Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten