Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost]Motor For Intake Manifold Flap (V157): Open Or Short To Ground


st@mmy

Vraag

Hallo,

Tijdje weg geweest hier maar helaas terug met probleempje.

Sind een week een vervelende storing met de Passat

Motor lampje op dash brand.

Uitgelezen met VCDS:

 

Saturday,14,February,2015,13:29:15:26365
VCDS Version: Release 805.0

                Address 01: Engine
Control Module Part Number: 03G 906 018 CK
  Component and/or Version: R4 2.0l PPD1.5 G    9629
           Software Coding: 0000078
            Work Shop Code: WSC 00229
1 Fault Found:

19557 - Motor for Intake Manifold Flap (V157): Open or Short to Ground
            P3101 - 009 - Open or Short to Ground
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01010100
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 68
                    Mileage: 193657 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2015.02.12
                    Time: 13:27:59

             Freeze Frame:
                    RPM: 672 /min
                    Text:    104   
                    Text: Nm       
                    Text:    
                    Voltage: 11.30 V
                    Text:   1016   
                    Text: Nm    

 

 

Smoorklep gedemonteerd, deze was schoon omdat de EGR reeds dicht gezet is sinds 4 jaar.

Deksel van de aandrijving gehaald deze zat vol olie!  Zelfde verhaal als "Ronald81"

Ik heb inmiddels de klep vervangen door een andere (recycle) maar hellaas geen resultaat.

De oude heb ik ten einde raad maar schoon gemaakt met met remreiniger en gerdoogd maar ook geen resultaat. Leverancier was inmiddels gesloten dus kom niet verder.

Maar ik vind de spanning wel laag op de klep voor ik hem start (11,3), weet iemand of dit binnen de tolleranties ligt.

Als ik de auto start is de spanning wel hoger (14.2V).

De spanning gemeten op klem 1 en 4 en blijft ook +/- 15 seconden aanwezig na afzetten motor.

Zekering 34 is goed. Maar klep sluit niet.

 

Het is natuurlijk aannemelijk dat de 2e hands klep ook defect is. Maar is er een mogelijkheid om de klep te testen? Of weet iemand hoe het aangestuurd wordt. en met wat voor signaal? 

m.a.w. wat staat op pen 2 en 3.

Als de klep wel goed zijn er verder dingen bekend waardoor het niet werkt?

 

Alvast bedankt.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Is de fout wel weg met je nieuwe smoorklephuis?

Hoi Vdub,

Nee fout melding was niet weg. Lampje is eerst wel uit als je hem reset maar de fout kun je meteen wel weer uitlezen met VCDS.

Lampje komt later weer terug.

Maar klep gaat ook niet dicht als je de motor uit zet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moet de nieuwe ook niet ingeleerd worden dan?

Nee als het goed is niet, gewoon plaatsen en storing weg drukken. En volgens mij is het ook nog zo dat de storing dan vanzelf weer hersteld als je goeie plaatst maar dat weet ik niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Opgelost:

 

Ik was ook in de veronderstelling dat de gebruikte klep defect was.

Dacht dat ik alles bekeken had ook omdat ik wel spanning op de klep had.

Na veel speur werk op het net en in de auto kwam ik nog een andere zekering tegen.

Het was blijkbaar niet zekering F34 aan de zijkant van het dashbord maar zekering F23 onder de motor kap.

Tja dat krijg je met al die modellen het is net weer even anders.

Toch eentje over het hoofd gezien. :neutral:

 

Maar gelukkig nu opgelost, fout melding is weg en je kan de klep ook duidelijk horen als hij weer open gaat na een paar seconden als je de motor afzet.

 

Weer een zorg minder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden