Ga naar inhoud
  • 0

Velgsloten / wielsloten sleutel kwijt wat nu?


Fighting

Vraag

Hallo,

 

Op mijn onlangs aangeschafte CC uit 2009 met 18 inch velgen zitten velgsloten.

 

Nu blijkt dat nergens in de auto een (dop)sleutel is te vinden om deze velgsloten los te kunnen draaien. Ook de vorige eigenaar weet niet waar ze zijn. Hij dacht dat ze achter in het koffer zouden liggen maar ik heb al tig keer de hele auto ondersteboven gehaald maar kan ze echt niet vinden.

 

Weet iemand hier een oplossing voor ? Wat kan ik het beste doen? Is er nog ergens zo'n (dop)sleutel na te bestellen. Kent iemand het merk? Zie foto van velgslot hieronder:

 

 

P2050014.JPG?attachauth=ANoY7cqCktjp3LSRiHQAIs-fy42K51FqM_B8syviqOGah3N2acdLgbtmVhaxlxyY5ttWHNx4lIE7VkIfgZ9iZASimTSEeAToLG24Vd0EPXNdxwWULrczMzdBA1yH1Ft-waS3KcdtOkFAd297UYPAXvrcWYdjquG5GxhcuRc_zSCbAyE9M4joeviFgNyYd2L-3uQyX7Bi1iWtyZ7z2NZo04yZ_y4WCNAYrA%3D%3D&attredirects=0

 

https://a7eb6cca-a-62cb3a1a-s-sites.googlegroups.com/site/marjoarts/div-1/P2050014.JPG?attachauth=ANoY7cqCktjp3LSRiHQAIs-fy42K51FqM_B8syviqOGah3N2acdLgbtmVhaxlxyY5ttWHNx4lIE7VkIfgZ9iZASimTSEeAToLG24Vd0EPXNdxwWULrczMzdBA1yH1Ft-waS3KcdtOkFAd297UYPAXvrcWYdjquG5GxhcuRc_zSCbAyE9M4joeviFgNyYd2L-3uQyX7Bi1iWtyZ7z2NZo04yZ_y4WCNAYrA%3D%3D&attredirects=0

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als het originele wielsloten zijn kan je bij de dealer nieuwe sleutel bestellen.

Mocht je het niet weten zou ik gewoon ff langs gaan. Dan weet je meer.

 

niet moe aan maken, gewoon eruit slopen. Die dingen houden echt geen enkele dief tegen hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als het originele wielsloten zijn kan je bij de dealer nieuwe sleutel bestellen.

Mocht je het niet weten zou ik gewoon ff langs gaan. Dan weet je meer.

 

niet moe aan maken, gewoon eruit slopen. Die dingen houden echt geen enkele dief tegen hoor.

 

Dat is aan de TS wat hij doet, niet aan jou of mij Kristof.

 

Zijn vragen zijn door ons allebei beantwoord iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ook niet in het aparte daarvoor bestemde vakje waar hij in hoort. Waar ook de wielmoersleutel en schroevendraaier in zit.

 

 

Onder de wielsleutel (in het piepschuim) kwam ik onverwachts wel een schroevendraaier tegen. Maar helaas geen dop. Zijn er nog meer verborgen vakken ?

Heb ook al (mbv een zaklamp) in het grote vak tegen het linker achterspatbord aan gekeken. Wat een ruimte zeg. Maar ook daar geen dopsleutel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In het verleden heb ik ook al eens te maken gehad met een sleuteldop die beschadigd was en daarom niet goed meer werkte. Ben bij de dealer langsgegaan, die hebben de meeste zo niet alle wel liggen in de werkplaats (voor eigen gebruik). Zij kunnen de juiste dop identificeren en dan een nieuwe bout met bijpassende dop (dezelfde als je moet hebben) bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb het vorig jaar gehad. Indien origineel VW hebben ze dezelfde in hun werkplaats. Nabestellen kunnen ze niet, moet je een nieuwe set halen.

De filmpjes van YouTube vergeet het maar, deze van VW hebben een meedraaiende ring en probeer je het toch dan breekt de bout ( cobalt metaal)

Banden boer kan het er wel afhalen echter met schade aan je velg. Heeft er 2 u voor nodig gehad. Zat dan ook moer vast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb het vorig jaar gehad. Indien origineel VW hebben ze dezelfde in hun werkplaats. Nabestellen kunnen ze niet, moet je een nieuwe set halen.

De filmpjes van YouTube vergeet het maar, deze van VW hebben een meedraaiende ring en probeer je het toch dan breekt de bout ( cobalt metaal)

Banden boer kan het er wel afhalen echter met schade aan je velg. Heeft er 2 u voor nodig gehad. Zat dan ook moer vast.

 

 

 

ik weet niet of ze origineel VW zijn. Kan ook zijn dat het MCGARD sloten zijn !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die van VW zijn zelfde type als MCGUARD echter kan je bij hen niet terecht.

Had toen met hen contact genomen. Wel een zeer vriendelijk bedrijf. Bij MCG kan je wel bijbestellen in geval van verlies van hun, wat weer niet kan bij vw.

Er bestaat een uitboor kit wel zeer prijzig. Kan ook geleend worden bij MCG alleen als je een certificaat hebt van hun bouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb ook al (mbv een zaklamp) in het grote vak tegen het linker achterspatbord aan gekeken. Wat een ruimte zeg. Maar ook daar geen dopsleutel

Ja heerlijke ruimte is dat, daar gaan de slippers en de bergschoenen altijd in met de vakantie; verbaas me ook altijd over wat daar allemaal in gaat.

 

Bij sommige Passat zit de wielmoersleutel in een tasje (ik weet niet of dat bij jou zo is), soms zit er een klein vakje op dat tasje waar precies de slotbout in past. Wie weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja is de sleutel nergens te vinden, dan had ik als verkoper je toch tegemoet gekomen en een deel van de kosten om de slotbouten te verwijderen betaald.

 

Ik zou toch eens contact met de verkopende partij opnemen en kijken of jullie er samen uit kunnen komen.

Zoiets hoort toch echt bij de auto en vind het slordig als je de auto zo verkoopt.

 

Of hij moet de auto ook kort in bezet hebben gehad en het ook niet geweten hebben.

 

Zou het toch eens proberen, jij komt zo ook geen streek verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is opgelost !!!

 

In eerste instantie contact gehad met de producent en leverancier van de sloten. Zij konden via een foto van het slot een sleutel namaken. dit zou meer dan 2 weken gaan duren en 45,- kosten.

Omdat ik dit allemaal te lang vond duren vanmorgen eerst bij Profile geweest. zij wilde een moer op het slot lassen om ze zo te verwijderen. Eigen risico als de velgen zouden beschadigen.

Daarom eerst naar de VW dealer in Gassel. Zij de auto in de wp en inderdaad Speedyace, ze hadden koffers vol met wielsloten. Een van de eerste die hij probeerde was meteen raak.

Sloten eruit en gewone originele bouten erin. De monteur zij, misschien kunnen we voor jou zo'n dop nabestellen. Bij navraag in het magazijn bleek er nog eentje te liggen die net besteld was voor een andere klant. Ik mocht deze dop wel hebben en zij zouden een nieuwe bestellen voor de andere klant.

Dan de rekening: Voor het verwijderen van de oude sloten, het plaatsen van de originele bouten en het leveren van een passende dopsleutel + een half uurloon in totaal: schrik niet: Eur25,- !

 

ik wist niet wat ik hoorde en was dan ook erg blij. Dit is nog eens service van VW Thoonen in Gassel. Ik kan nu met een gerust hart wat verder op pad met deze fijne CC !

 

Nu alleen nog ergens een update van het kaartmateriaal zien te krijgen. Iemand een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Z'n dop is niet na te bestellen voor klanten, is steeds bestaand uit een set bouten en dop +-45€ die set kan je niet meer bestellen na een jaar of zo.

25€ ben je echt mooi goedkoop van af geraakt :thumb: en geluk dat ze daar nog 1 extra liggen hadden.

 

eraf slopen en vier gewone bouten was goedkoper geweest :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem is opgelost !!!

 

In eerste instantie contact gehad met de producent en leverancier van de sloten. Zij konden via een foto van het slot een sleutel namaken. dit zou meer dan 2 weken gaan duren en 45,- kosten.

Omdat ik dit allemaal te lang vond duren vanmorgen eerst bij Profile geweest. zij wilde een moer op het slot lassen om ze zo te verwijderen. Eigen risico als de velgen zouden beschadigen.

Daarom eerst naar de VW dealer in Gassel. Zij de auto in de wp en inderdaad Speedyace, ze hadden koffers vol met wielsloten. Een van de eerste die hij probeerde was meteen raak.

Sloten eruit en gewone originele bouten erin. De monteur zij, misschien kunnen we voor jou zo'n dop nabestellen. Bij navraag in het magazijn bleek er nog eentje te liggen die net besteld was voor een andere klant. Ik mocht deze dop wel hebben en zij zouden een nieuwe bestellen voor de andere klant.

Dan de rekening: Voor het verwijderen van de oude sloten, het plaatsen van de originele bouten en het leveren van een passende dopsleutel + een half uurloon in totaal: schrik niet: Eur25,- !

 

ik wist niet wat ik hoorde en was dan ook erg blij. Dit is nog eens service van VW Thoonen in Gassel. Ik kan nu met een gerust hart wat verder op pad met deze fijne CC !

 

Nu alleen nog ergens een update van het kaartmateriaal zien te krijgen. Iemand een idee ?

Mooi dat het is opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden