Ga naar inhoud
  • 0

Koni STR.T onder passat 3bg ????


RogerPassat

Vraag

Inmiddels zijn mijn schokbrekers lichtelijk aan vervanging toe.

 

De wagen is verlaagd met koni veren en daarom ben ik eerst op zoek gegaan naar Koni dempers.

Nu heb ik al geprobeerd de verklaring te vinden waarom de STR schokbrekers niet onder een 3BG zouden passen. De importeur geeft zelf aan dat ze wel te krijgen zijn en zouden passen (zowel de Nederlandse als de Belgische importeur). Ook heb ik een advertentie gevonden in Italië waarin de gehele set geleverd wordt voor de 3BG.

Op het forum vind ik alleen dat ze niet passen, echter niet waarom ze niet passen. De 3B en 3BG zijn toch qua onderstel gelijk.

Ook degene die mijn wagen onderhoud heeft (forumlid), geeft aan dat de onderstellen gelijk zijn.

 

Wie weet er waarom deze set (net name voorzijde) niet zou passen ? SVP niet aangeven dat ik dan maar de sport-versie eronder moet zetten. Als ik de prijzen zie voor een complete schokbrekerset Koni Sport, dan kan ik ook een bv H&R cup kit aanschaffen en dan de huidige veren los verkopen (ligt ie ook nog iets lager).

 

Hoor het graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat was ook onze gedachtengang, welvreemd dat op het forum berichten staan dat het niet zou passen

Inmiddels heb ik in duitsland nog een leverancier gevonden die de set voor een heeeeel interessante prijs levert.

Als ik op foto's de str en sport vergelijk is er geen verschil te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet wel dat je een sportkit van Koni die voor een 3B TDI gemaakt is, beter niet onder een 3BG kunt zetten. Dan loopt tie namelijk behoorlijk aan. De verlaging was ineens 7 cm ipv 4 cm! 3BG is blijkbaar toch iets zwaarder. Eerste auto was overigens een 115 PK TDI 3B en mijn huidige een 130 PK TDI 3BG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De schokbrekers komen er morgen onder. Deze zijn ook voor een audi A6 en A4 (zelfde bestelnummer). Dit zijn zwaardere wagens als de mijne, maar morgen weten we het zeker.

Een schokbreker laat een wagen ook niet lager liggen, dat doen de veren en die blijven hetzelfde (ook koni).

 

@sietze, er zitten ronde schotels op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden