Mijn verstuiver nr 1 is bijna defect. De waarde staat op -0.92 bij het uitlezen en naar ik begrijp van mijn (onafhankelijke, niet merkgebonden) garage is -1 het moment waarop hij op 3 cilinders gaat draaien. Huil
Het goede nieuws is dat ik een nieuwe wagen besteld heb (bij de verdeler) die ik eind maart ga ontvangen.
Hoe overbrug ik best deze periode in de hoop dat mijn verstuiver het uithoudt?
1) mijn vrouw rijdt naar het station elke dag (5km heen, 5 km terug) dus hij staat altijd koud
2) ik rij met de wagen: 2 km naar het school, even stil leggen, erna 15 km naar mijn eigen werk. 's Avonds 15 km terug, stil leggen en erna opnieuw 2 km naar huis.
Ik rij heel rustig momenteel en probeer hem tussen 1800 en 2500 toeren te houden.
Ik heb een additief bijgevoegd (Total Diecyl) voor de injectoren te reinigen en tank altijd bij A-merken.
Vraag
Testedoene
Hallo,
ik heb problemen met mijn Passat 3C 1.6 TDI.
Mijn verstuiver nr 1 is bijna defect. De waarde staat op -0.92 bij het uitlezen en naar ik begrijp van mijn (onafhankelijke, niet merkgebonden) garage is -1 het moment waarop hij op 3 cilinders gaat draaien. Huil
Het goede nieuws is dat ik een nieuwe wagen besteld heb (bij de verdeler) die ik eind maart ga ontvangen.
Hoe overbrug ik best deze periode in de hoop dat mijn verstuiver het uithoudt?
1) mijn vrouw rijdt naar het station elke dag (5km heen, 5 km terug) dus hij staat altijd koud
2) ik rij met de wagen: 2 km naar het school, even stil leggen, erna 15 km naar mijn eigen werk. 's Avonds 15 km terug, stil leggen en erna opnieuw 2 km naar huis.
Ik rij heel rustig momenteel en probeer hem tussen 1800 en 2500 toeren te houden.
Ik heb een additief bijgevoegd (Total Diecyl) voor de injectoren te reinigen en tank altijd bij A-merken.
Graag jullie advies!
_________________
Nu: VW Passat break 10/2010 1.6 CR TDI met 105 euhm 133 pk
Vroegere VW's: Golf Mk4 ALH, Golf Mk3 GT TDI, Golf Mk2 GTD intercooler, Golf MK2 GTD
Link naar reactie
Delen op andere sites
9 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten