Ga naar inhoud
  • 0

Verstuiver bijna defect, hoe best 2 maand rijden?


Testedoene

Vraag

Hallo,

 

ik heb problemen met mijn Passat 3C 1.6 TDI.

Mijn verstuiver nr 1 is bijna defect. De waarde staat op -0.92 bij het uitlezen en naar ik begrijp van mijn (onafhankelijke, niet merkgebonden) garage is -1 het moment waarop hij op 3 cilinders gaat draaien. Huil

Het goede nieuws is dat ik een nieuwe wagen besteld heb (bij de verdeler) die ik eind maart ga ontvangen.

 

Hoe overbrug ik best deze periode in de hoop dat mijn verstuiver het uithoudt?

 

1) mijn vrouw rijdt naar het station elke dag (5km heen, 5 km terug) dus hij staat altijd koud

2) ik rij met de wagen: 2 km naar het school, even stil leggen, erna 15 km naar mijn eigen werk. 's Avonds 15 km terug, stil leggen en erna opnieuw 2 km naar huis.

 

Ik rij heel rustig momenteel en probeer hem tussen 1800 en 2500 toeren te houden.

Ik heb een additief bijgevoegd (Total Diecyl) voor de injectoren te reinigen en tank altijd bij A-merken.

 

Graag jullie advies!

 

 

_________________

Nu: VW Passat break 10/2010 1.6 CR TDI met 105 euhm 133 pk

Vroegere VW's: Golf Mk4 ALH, Golf Mk3 GT TDI, Golf Mk2 GTD intercooler, Golf MK2 GTD

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met de fiets kan je wel wat ritten uitsparen maar de rit naar school weet ik zo niet. Afhankelijk van het aantal kindjes natuurlijk. Als hij 2 kindjes heeft die zelf nog niet kunnen fietsen dan is dat niet echt makkelijk op de fiets. En dan is de wagen wel een makkelijke optie.

Hangt allemaal af van de gezinssituatie, misschien kan zijn vrouw niet fietsen of mag ze niet fietsen. Indien ze wel probleemloos kan fietsen dan zijn dit al 2 korte ritten uitgespaard. Indien school niet mogelijk is dan heb je die rit nog. De 15 km naar het werk zijn ook nog haalbaar en dan spaar je die ritten ook uit.

 

Eens je de wagen gewend bent en je moet inboeten dan heb je eigenlijk een luxe probleem.

 

Ikzelf doe 42km dagelijks woon werk verkeer met de fiets, vorig jaar 8600km en heeft me 1600eur aan fietsvergoeding opgebracht ( excl de tankkosten, onderhoudskosten,bandenslijtage die ik uitspaar) en je blijft er lekker fit mee.

Regen, wind sneeuw koude zijn wel even vervelend in begin van de rit maar eens je op dreef bent....

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Is een gebruikte verstuiver plaatsen geen optie? Kost een fractie van een nieuwe en je hebt weer een normaal rijdende auto... Misschien ook wel zo handig mocht je de auto verkopen?...

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Thx voor de tip Thomas! Ik ga proberen om de periode te overbruggen en dan zie ik wel hoe het zit als de opkoper hem oppikt bij de dealer. Eventueel kan ik bij panne nog altijd een gebruikte steken als dat zo eenvoudig zou gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden