Ga naar inhoud
  • 0

welke schijven en blokken?


TinusTG

Vraag

De remmen zijn rondom aan de beurt, ik ben hier en daar naar schijven en blokken aan het kijken. Ik zie vooral veel prijsverschillen. Bij autopartsonline heb je al twee schijven (voorzijde,met gratis blokken) voor 90 euro. Welke schijven en blokken kan ik het beste nemen, gewoon bij de dealer halen? Ik heb een 3c variant 2.0 TFSI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
De remmen zijn rondom aan de beurt, ik ben hier en daar naar schijven en blokken aan het kijken. Ik zie vooral veel prijsverschillen. Bij autopartsonline heb je al twee schijven (voorzijde,met gratis blokken) voor 90 euro. Welke schijven en blokken kan ik het beste nemen, gewoon bij de dealer halen? Ik heb een 3c variant 2.0 TFSI.

 

Ik zou eens bij mister-auto.nl kijken. http://www.mister-auto.nl/fl/

Bosch schijven met Ferrodo blokken is een prima combi. Anders Brembo schijven.

Tot 60% korting. Ff zoeken op kenteken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kijk op kenteken en krijg toch twee verschillende diameters te zien, 312 en 345 mm schijven.. dat is toch best een verschil.. gewoon de oude maar ff meten denk ik.. ik zit te denken op ceramische remblokken van ate te proberen, iemand ervaring mee? Zouden minder remstof moeten produceren en langer mee moeten gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kunt ter orientatie ook even op ahw-shop.de kijken.

Maar die waren wel wat duurder geworden. Wel originele VAG-onderdelen.

 

MrAuto koop ik niet meer. Als ze je de verkeerde onderdelen sturen, moet je zelf het terugsturen betalen. Daar ben ik wel klaar mee. Heb je 2x verzendkosten betaald en heb je nog niks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Onlangs heb ik mijn remmen geupgrade naar R36 remmen.

 

Hierbij heb ik ook meteen keramische blokken gemonteerd van ATE.

Remstof is er inderdaad nauwelijks!

Remmen doen ze prima, maar heb nu grotere schijven tov voorheen, kan dus niet echt zeggen of keramische blokken beter, net zo goed of slechter remmen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer je de schijven en blokken zelf gaat doen, heb je wel een computer nodig om de achterremmen "helemaal open" te zetten.

De electronische handrem zet m namelijk maar een klein beetje open, gdnoeg om de blokken vrij te krijgen van de schijven.

Maar als je nieuwe schijven en blokken monteerd zijn deze veel dikker en moet de handrem dus helemaal open.

Mocht je geen computer hebben dan is de enige optie om de handremmotoren los te maken van de remklauw (2x torx) en ze wel aan de stroom te laten zitten van de auto!

Dan kun je de parkeerrem met de hand (voorzichtig met schroevendraaier of een multitand) helemaal opendraaien (volgens mij was het met de klok mee.

Nieuwe schijven op de auto.

Dan kun je de motoren weer monteren.

Nieuwe blokken er op en klaar!

 

De eerste keer op de handrem zetten hoor je de motoren langer draaien dan normaal.

Maar je hoeft dan niets te resetten.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb hier en daar wat offertes gevraagd.. nondeju..

Van Mossel (vw dealer) 450 materiaal, incl montage 750 (prijzen voor 5 jaar en oudere ve's)

Lokale garage 550 incl montage delphi spullen (nooit van gehoord), op verschillende sites, verschillende ervaringen..

Materialen zaak 349 alles van Brembo, dan nog zien te monteren..

 

dure hobby die remmen.. maar bezuinigen op veiligheid gaan we niet doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mwa, je moet ook niet overdrijven. Schijven kan niet zo veel mee mis gaan. Vroeger op de audi 80 wel schijven gehad die krom trokken. Daarna nooit meer.

Ik zou zo een set van eBay durven kopen. Als het slechts een fractie duurder is koop ik wel liever merkspul.

 

Goeie banden vind ik veel belangrijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mwa, je moet ook niet overdrijven. Schijven kan niet zo veel mee mis gaan. Vroeger op de audi 80 wel schijven gehad die krom trokken. Daarna nooit meer.

Ik zou zo een set van eBay durven kopen. Als het slechts een fractie duurder is koop ik wel liever merkspul.

 

Goeie banden vind ik veel belangrijker.

 

Je kan beter op alle twee niet beknibbelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden