Ga naar inhoud
  • 0

deuk uit leren armsteun halen


dhr.Banuyn

Vraag

image.php?album_id=1667&image_id=10776

 

Zoals te zien op het plaatje: er zit een deuk in het leer van de armsteun, het lijkt er op dat de vorige eigenaar het gordelslot niet netjes heeft weggestoken bij het neerleggen van de bank. Nu de vraag: hoe krijg ik dit weer een beetje strak...

 

Hou houden jullie eigenlijk het leer in een beetje goede conditie?

 

 

 

*plaatje was niet zichtbaar, vandaar een edit

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bron: lederzentrum

 

Deuken en putjes in het leer van autostoelen ontstaan door het niet goed plaatsen van een voorwerp op de stoel. Het leder wordt dan verkeerd belast. Zo'n deuk of putje in het leer kun je behandelen met behulp van een föhn. Hoe je dit moet doen wordt getoond in deze instructievideo; de uitleg en benodigdheden kun je nog even nalezen in de geschreven handleiding eronder. Zo krijg je jouw auto of oldtimer weer als nieuw!

 

1. Het leer verwarmen

Verwarm met behulp van een föhn (strijkbout met een doek er onder) het leer op de plek waar de deuken of putjes zitten.

 

2. Het leer kneden

Probeer met je handen de deuk of putjes voorzichtig uit het warme leer te duwen of te kneden. Strijk daarna het leer glad door met een vlak voorwerp over de behandelde plek te gaan.

 

3. De handelingen herhalen

Herhaal de handelingen van stap 1 en 2 tot de deuk of putjes niet, of vrijwel niet meer zichtbaar zijn.

 

 

http://weethetsnel.nl/instructie/1000-H ... behandelen

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij PON (tijdens de passat meeting december 2013) dacht ik gezien te hebben dat ze leer met een verfafbrander strak maken.

 

Niet te dicht bij houden en op eigen risico natuurlijk.

 

Dit deden ze in de hal waar ze stof interieur naar leer ombouwde.

 

Zijn er andere die dit ook hebben gezien!?

aangepast door R36 Driver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij PON (tijdens de passat meeting december 2013) dacht ik gezien te hebben dat ze leer met een verfafbrander strak maken.

 

Niet te dicht bij houden en op eigen risico natuurlijk.

 

Dit deden ze in de hal waar ze stof interieur naar leer ombouwde.

 

Zijn er andere die dit ook hebben gezien!?

 

 

Verfafbrander lijkt mij te heet, waardoor de foam eronder kan gaan smelten. Lijkt me eerder in de orde van een haarföhn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

klopt. ik heb het ook gezien toen.

alleen was dit wel 1 met een temp instelling. dacht blauwe bosch.

 

en wat maakt het verschil tussen fohn en verfbrander als ze op dezelfde temperatuur werken?

 

 

 

Verstuurd van mijn SM-G900F met Tapatalk

aangepast door ATS
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden