Ga naar inhoud
  • 0

moet DSG olie worden vervangen, of niet?


Stuiterbal

Vraag

Goedemiddag,

 

dit is Paul, uit Rosmalen.

 

Ik wil graag een Passat Variant 1.4 TSI benzine DSG 7 aanschaffen, bouwjaar rond 2009-2010, km-stand rond de 130.000 km. Een vriend van de familie is chef-monteur bij een Skoda dealer, hij gaf aan dat het bij de DSG-bakken van Skoda absoluut noodzakelijk is om de DSG-olie (Longlife?) elke 60.000 km te vervangen. Gezien de 'uitruil' van onderdelen/blokken in de Volkswagen groep wil ik bij deze graag de vraag stellen of dit bij een Passat ook absoluut noodzakelijk is.

 

Ik heb inmiddels 5 verschillende exemplaren bekeken en in alle gevallen is bij de 60.000 en 120.000 km beurten de DSG olie niet vervangen (alle in onderhoud geweest bij officiële Volkswagen dealers). Meeste auto's komen (indirect) van leasemaatschappijen af.

 

Chef-monteur gaf aan dat een Tiptronic alleen al 1500 euro kost als je 'm moet vervangen, dus dat is een kostenpost die ik graag wil vermijden. Voor de Passat weet hij niet zeker of het nodig is, vandaar graag jullie hulp.

 

Hartelijk dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ik laat die van mij iig om de 60 000 km vervangen. Het verschil toen ik 'm vorige keer liet vervangen was echt wel merkbaar, auto schakelde véél zachter en soepeler. Binnen 5000 km gaat er opnieuw andere olie in bij mij.

 

ik kan het, uit eigen ondervinding, alleen maar aanbevelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

om de 60 000 km vervangen.

dat zijn het kost ook niet om de 60 000km,

 

en vaak lease maatschappij uitstellen en nog weer uitstellen om het koste beperken hij gaat toch weg max 150 000km uit de lease.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als ik het me goed herinner, heb ik daar toen zo 'n 200 euro aan betaald (is ook alweer 'n jaar of twee geleden ondertussen). Kan iets meer of iets minder geweest zijn, maar 't zat rond dat bedrag iig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank allemaal voor de reacties. Ik heb alleen melding gekregen van de eerste reactie, zie ze nu pas allemaal!

 

Ik ben uiteindelijk overgegaan tot de aanschaf van een handgeschakelde 6-bak uit 2009 met 140.000 km, 1.4 TSI Variant. Gedoe over de DSG-bak duurde te lang

 

Heb t.a.v. de DSG nog navraag gedaan bij Volkswagen over de olie, maar die maakten het onderscheid tussen 6 en 7 niet op dat moment. Als ik jullie berichten eerder had gelezen was ik misschien nog wel voor de 7-bak DSG gegaan. Maar aan de andere kant scheelt het weer een paar duizend euro in de aanschaf :-)

 

Nog specifieke tips t.a.v. onderhoud 1.4 TSI?

 

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
... Als ik jullie berichten eerder had gelezen was ik misschien nog wel voor de 7-bak DSG gegaan. ...

 

 

 

Wellicht maar beter zo, want met de DSG-7 heb je dan weer het probleem dat als het een beetje tegenzit je de dubbele koppeling voortijdig mag laten vervangen, in verband met slijtage ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden