Ga naar inhoud
  • 0

2.0 TDI 140/170Pk 3C


myronschroder

Vraag

Hallo allemaal,

 

Had een vraagje over deze dieselmotor, vanaf welke km stand kun je ongeveer zeggen dat de 'kinderziektes' eruit zijn?

Ben nu namelijk rond aan het kijken voor een 3C uit 2005-2007 met ongeveer 220xxx-250xxx km-stand. Maar ben er al een paar tegen gekomen die dus niet de bekende verstuivers of oliepomp as/lager probleem hebben of hebben gehad??

 

Ook heb ik nog vraagje over de turbo, vanaf word deze ongeveer vervangen, weet dat bij die 1,9tdi deze rond de 200xxx eraan komt maar bij de 2.0 ben ik nog geen tegen gekomen die deze al vervangen had.

 

Alvast bedankt

 

Myron

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kinderziektes oei, ik heb een Passat 2.0 tdi uit 2005 gehad en ben daarop leeggelopen (3 motoren)en weer stuk.

Ik heb vervolgens een Passat 2.0 tdi common rail gekocht uit 2009 bij de dealer en deze zou goed moeten zijn volgens de berichten.

Maar ook hier bleek maar weer, dat deze zijn niet geheel storing vrij.

Bij de laatste ging de hoge druk pomp stuk van het brandstof systeem "KASSA" (gelukkig onder garantie) maar anders ben je snel €6500- kwijt of meer, want alles waar maar brandstof doorheen loopt moet vervangen worden. En deze modellen hebben nog het oliepomp/balansassen verhaal.

Ik denk dat je mazzel moet hebben met een auto. Maar als je een auto koopt met die kilometerstanden, denk ik dat de vorige eigenaren al in de buidel hebben moeten tasten voor de modificaties.

 

Succes met zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden