Ga naar inhoud
  • 0

Climatronic dood en Oil Sensor Workshop op dash (aangepast)


rdol

Vraag

Kent u die bevestigingsogen waaraan de climatronic is geschroefd en dat die dan al te makkelijk afbreken..... nou dat heb ik ook. :evil:

 

Vanmorgen met hoekijzertjes nieuwe ogen op het frame gezet en na veel gedoe was ik heel tevreden hoe vast alles weer zat. Gaat toch gauw 2 uurtjes prutsen en proberen in zitten

 

Echter..... bij het op contact zetten en ook na het starten van de motor heb ik geen licht/spanning op mijn climatronic unit. Ik kan niets ontdekken aan de 4 stekkers en heb er ook een andere climatronic unit op aangesloten en zelfde resultaat. Geen enkel lampje brand, aanjager en stelmotoren werken niet. :x Krijg ook korte tijd een EPC melding op mijn dashboard. Volgens de handleiding betreft dit een electronica storing.

 

Iemand nog suggesties.....

 

Ik kan de computer zelf niet uitlezen. Zit er toevallig iemand met een dergelijke mogelijkheid in de buurt van zwolle die me voor een vergoeding kan helpen met uitlezen...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb een miljoen jaar rondgezocht op forums en uiteindelijk iets gevonden. Zekering 25 die voor de verwarminig e.d. is, was al OK. Echter ook zekering 10 (wat onzin lijkt als je ziet waar die voor is) zou van invloed zijn (heeft met de radio te maken). En waarachtig.... ut doet ut. Kan weer een klusje van mijn lijst afstrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ehh...... jammer dus...... doet het toch niet, volgende dag weer geen licht op de display. Wederom een miljoen jaar gezocht in allerlei forums en ben weer aardig aan het verzuipen. Blijkt inderdaad dat de Airco het ook niet doet. Althans de display meldt netjes Auto en netjes LO als ik onder de 18 graden instel, het blaast-en-maakt-bekende-vertrouwen-wekkende geluiden, maar helaas de lucht wordt niet kouder als de buitenlucht.

 

De dashmelding EPC en Oil Sensor.... zijn niet meer waargenomen (ik tel hier mijn zegeningen).

 

Misschien ergens een aardingsprobleem...? Alle zekeringen zijn OK. Foutmeldingen op display van climatronic zijn:

4f7 (hex) 02 = 1271 (decimaal), dit betreft V68-klep-geneuzel, die was bekend en moet ik nog mee aan de bak

466 (hex) 02 = 1126 (decimaal), kan bijna niets vinden, iemand meldde wel iets over een zekering on der motorkap..?

306 (hex) 02 = 774 (decimaal), iets van temperatur geber Stoßstange, lekker duidelijk, geen idee tot nu toe

 

Een Stoßstange is volgens een vertaalsite een bumper, bumper, stootkussen. Gaat dit over een airbag.... en lees ik dat dan in een climatronic.... Bijzonder.

 

Sommigen meldden dat ze licht terugkregen na een reset naar basics; die kan ik echter niet zelf uitvoeren. Of kan ik de ecu resetten door de acculeidingen enkele minuten tegen elkaar aan te houden (met sleutel op contact..?)...?

 

Iemand nog wat (on)wijsheden...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Temperatur geber stossstange, is gewoon die temperatuursensor voor de buitentemperatuur, die onder bij de voorbumper is gemonteerd. Ik zou het zoeken in een sluiting naar massa, gezien de melding '02' achter de heximale foutcode. Volgens Xius.be houdt dat in dat er sluiting naar massa gedetecteerd word, zou kabels achter de climatronic in het dashboard eens goed bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zal blij zijn als het weekend is. Rijden met beslagen ruiten is waardeloos. Het is prutweer om nu te sleutelen en te snel donker.

 

Inmiddels doet de climatronic het helemaal niet meer en krijg ik standaard de melding Oil sensor workshop. Zekeringnummer 5 brand er steeds uit. Dit ook in meerdere forums terug kunnen vinden.

 

Het stroomloopschema in Elsawin is lastig te interpreteren. Ga op zoek naar sluiting, afgeklemde aders, massapunten (als ik ze kan vinden).

 

To be continued

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb evt nog een andere enkeldin afdekking voor je met oogjes die heel zijn. Of zijn de oogjes aan de binnen kant afgebroken?

 

Dank voor het aanbod. Betrof de oogjes die aan het dashboard zelf vastzitten dus niet aan een los frame. Heb kleine hoekijzertjes vastgezet om de oogjes te vervangen. Dat zit voorlopig goed zat :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben even bij de garage langs geweest om ook evt. computerstoringen uit te lezen. Was echter niet mogelijk omdat de OBD stekker ook geen stroom. Verder alles grondig visueel gecontroleerd achter het dashboard. Niets gevonden.

 

Ga morgen het volgende doen (als het weer meezit):

 

Bedrading Hogedruk sensor AC (als ik die kan vinden, heb nog geen idee))

Bedrading Olie sensor (vanwege die olie-neuzel-melding op mijn dashboard)

Bedrading Zonneklepverlichting (veel geklaag hierover gehoord op forums)

Bedrading Binnenverlichting (midden/boven) (gewoon omdat die raar doet)

Bedrading in de "zwarte box" onder de mat en de voeten van de bestuurder (omdat men dit op forum adviseert)

 

Las ook iemand die een lamp aansluit op de polen van de zekering; zolang de lamp brand is er kortsluiting en ondertussen worden niet de leidingen gebakken. Scheelt me wel wat zekeringen, misschien wel handig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik lees dat het verschil maakt of die Oil werkstatte melding rood of geel is Klopt dat. Verschil zou de oliedruk of het olieniveau zijn. Dat maakt nogal verschil leer ik nu. Mijn melding is rood; dus ik moet de oliedruksensor zien te vinden; zou bij het filter moeten zitten. Eerst maar es koffie opdrinken; 't is guur buiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou in het weekend fiks bezig geweest:

 

Visuele check, contacten schoongemaakt, draden van elkaar gebogen, opgebonden e.d. van:

- zonneklep

- regensensor

- binnenverlichting

- connectoren box bij voetsteun

 

ECU gereset

 

Stelmotor V68 uitgebouwd en potmeter-koperbanen gereinigd. Demontage is een k-klus. Achterhoofd op de mat ver onder het dashbaord, randje van plastic luchtkanaal bij voeteinde wat weggezaagd (zie je later niets van). Een 5.5 mm ringsleutel is een must !, die zijn te koop voor ca 8 euro, niet bij de gamma, wel bij een goede gereedschap zaak of een webwinkel. Kost ca uurtje werk. Zou me nu in een 20 minuten lukken denk ik.

 

Wat niet lukte was het vinden van de sensoren onder de motorkap.

 

Aan het einde zekering erin en waarachtig.... hij bleef heel. Raar want ik had eigenlijk niets gevonden. Maar goed ik tel mijn zegeningen en stuk voor stuk alles weer aangesloten en wonder boven wonder zekering blijft ook heel.

 

Daarna error check op clima-unit: daar kreeg ik wel hele vreemde foutmeldingen op en de achtergrondverlichting van de climatronic deed het niet. Later mijn oude climatronic er weer in gezet (ik had iets gevonden over dat het typenummer met een J moet eindigen; echter op beide units zijn geen typenummers meer te vinden). Bij de oude climatronic deed de achtergrondverlichting het wel weer (zucht...) en kreeg ik alleen nog errorcodes over die met die %@#$stelmotoren te maken hebben. Dat vind ik nou niet zo spannend omdat de zenuwachtige V68 heerlijk stil en rustig is geworden.

 

Ben nog benieuwd of de airco het doet. Is nu niet te testen omdat het buiten zo koud is dat hij niet aanslaat.

 

De Oil-sensor-nogwat-melding heb ik niet meer gezien.

 

To be continued.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

ik heb een soort gelijk probleem gehad! 

Ik had het uiteindelijk gevonden bij de voedingsdraad naar de compressor van de airco. Deze was ingesleten door scherpe randen en maakte dus kortsluiting. 

De weerstand over de compressorspoel moet tussen de 2.5 en 5 ohm liggen geloof ik. Als dat niet zo is; grote kans dat deze kortsluiting maakt! Dit merk je pas als de airco inderdaad weer aanslaat.

De olie sensor en climatronic zitten op de zelfde zekering vandaar dat de oliesensor een fout geeft.

 

succes.

 

Joost

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

ik heb een soort gelijk probleem gehad! 

Ik had het uiteindelijk gevonden bij de voedingsdraad naar de compressor van de airco. Deze was ingesleten door scherpe randen en maakte dus kortsluiting. 

De weerstand over de compressorspoel moet tussen de 2.5 en 5 ohm liggen geloof ik. Als dat niet zo is; grote kans dat deze kortsluiting maakt! Dit merk je pas als de airco inderdaad weer aanslaat.

De olie sensor en climatronic zitten op de zelfde zekering vandaar dat de oliesensor een fout geeft.

 

succes.

 

Joost

Hee Joost

 

Waar zit die draad ergens. Is dat uit te leggen...?

 

Gr

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

post-20911-1423829525,9843_thumb.jpg

 

 

Ik weet niet zeker of de afbeelding nu in volledige resolutie meekomt in het bericht anders:

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/34239-mijn-verhaal-passat-variant-20-azm/ (klein stukje naar beneden scrollen)

 

Ik had de aansluiting van de aircopomp gelokaliseerd: is een groene connector die zich bij de (passagiers) linkerkant vlak bij de radiateur (motorblokzijde) bevind op/onder de chassisbalk. Deze had ik losgekoppeld in de zomer en toen sloeg de zekering niet meer door. Even goed weerstand gemeten (tussen connector en massa). natuurlijk was het toen binnen spec (2.5 tot 5 ohm, ik had drie). De draad gevolgd, vanaf de connector naar de compressor, en geïnspecteerd en daar vond ik een snee in de isolatie. ik drukte de draad tegen het scherpe randje en de weerstand viel gelijk naar 1 ohm. zodoende wist het zeker.

 

 Ik hoop oprecht dat je het hier ook vindt. Ik heb de draad aan de kant getrokken(dus van de scherpe rand), opnieuw isoleren is er nog niet van gekomen. 

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi manen ,

 

ik ben hier nieuwe ,ik heb een volgende probleem met mijn Passat hij is van 2001 DI rood 6 bak stationwagen AVF

 

Ongeveer een maand geleden heb ik sleutel in de auto laten liggen en deuren gingen dicht .

Om te deuren open kregen heb ik van iemand gehoord dat ik moest bij de rechte mistlicht rooster uit trekken, stekker van airco sensor los maken en spanning van 12 volt geven ( dus ene met plus van 12 volt en minus natuurlijk )

Op de stekker zit 4 punten of pinnetjes ,van daar is niet gelukt  van eerste keer ,kort gezegd moest ik een paar keer uitproberen en uit eindelijk heb ik de koffer los  gekregen ,probleem was snel opgelost. 

 

Maar, op dit moment stonde mijn climatcontonic op ECO staand ( dus airco stond uit)  zo heb ik zeker vijf dagen gereden.

Op de 6de  dag was lekker zonnig dacht ik even airco aan zetten , ik drukte op de knop van ECO om te airco aan te zetten en de het zelfde seconde mijn clima is overleden  dus verlichting van de climatronic en display, en van af de  volgende start van de motor tot nu heb ik ook storing bij (oli sensor werkstatt )  dus gele olie lampje 5 keer knippert en weg.

Nu heb ik geen verwarming ook geen airco :roll:  heel lastig als het regent 

 

Alle zekeringen is OKE,onder de motorkap links in de zwarte doos ook OKE ,relee ook goed onder het stuur links 

 

Weet iemand misschien waar ziet probleem ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden