Ga naar inhoud

3C 2.0 tdi kopen?? of beter doorsparen voor een B7?


kriss

Aanbevolen berichten

Na 4 jaar en 100.000 km krijg ik zin om mijn 3BG 1.9 TDI 130pk te vervangen voor een 3C 2.0 TDI 140pk. (bijv. van eind 2007, BMP met 220.000km)

 

Nu ik me aan het verdiepen ben in de verschillende uitvoeringen en motorcodes én de horrorverhalen op dit forum onder het kopje 'motorisch' ben ik me er niet meer zo zeker van dat ik een 3C tdi wil... Is dit model nou echt zo slecht? of gaat het om een paar pechgevallen en is de meerderheid prima? Met mijn 3BG ben ik niet gewend om motorische problemen te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 jaar en 100.000 km krijg ik zin om mijn 3BG 1.9 TDI 130pk te vervangen voor een 3C 2.0 TDI 140pk. (bijv. van eind 2007, BMP met 220.000km)

 

Nu ik me aan het verdiepen ben in de verschillende uitvoeringen en motorcodes én de horrorverhalen op dit forum onder het kopje 'motorisch' ben ik me er niet meer zo zeker van dat ik een 3C tdi wil... Is dit model nou echt zo slecht? of gaat het om een paar pechgevallen en is de meerderheid prima? Met mijn 3BG ben ik niet gewend om motorische problemen te hebben.

 

Als je 3BG goed is zou ik hem absoluut niet wegdoen.

Als je echt wat anders wil spaar dan door voor de B7. Dat is puur persoonlijk voor het model. Motorisch en technisch laat ik me niet over uit.

 

Succes met je keuze :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

 

m'n 3BG heeft 320.000 gelopen en is grotendeels nog prima. Alleen de koppeling is binnenkort aan de beurt. Er zit nog steeds de eerste in. sinds een week of twee lijkt hij niet altijd goed te ontkoppelen en slipt hij soms na het schakelen. Ik heb me laten vertellen dat het vervangen van de koppeling enorm duur is (1500 bij de dealer??) en onmogelijk om zelf te doen.

 

Maar goed, een nieuwe koppeling is altijd voordeliger dan een andere auto...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties!

 

m'n 3BG heeft 320.000 gelopen en is grotendeels nog prima. Alleen de koppeling is binnenkort aan de beurt. Er zit nog steeds de eerste in. sinds een week of twee lijkt hij niet altijd goed te ontkoppelen en slipt hij soms na het schakelen. Ik heb me laten vertellen dat het vervangen van de koppeling enorm duur is (1500 bij de dealer??) en onmogelijk om zelf te doen.

 

Maar goed, een nieuwe koppeling is altijd voordeliger dan een andere auto...

 

Er zijn mensen op het forum die een koppeling kunnen vervangen. Mijn set van LUK via Ebay gehaald voor nog geen €500,--

Twan heeft hem in Heesch ingebouwd tegen gunstige werkplaats tarief. Die van jm92(jordy) ook.

Dus voor een stuk minder als €1500,-- is het te doen.

Ik zal kijken of ik link nog kan vinden en of het nog in de aanbieding is.

 

Edit;

Kan natuurlijk ook bij de sponsoren vragen voor een offerte. Zie al €1100,-- staan 8-)

 

 

 

Edit2:

 

http://www.ebay.de/sch/sis.html?_nkw=1x ... 1008052601

 

Wel voor de juiste bak code bestellen natuurlijk als je gaat bestellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VAG Techniek heeft nu een aanbieding....

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=129&t=54452

Volgens mij is dat niet voor de 3BG motoren. Ik kan me vergissen maar er staat 3C en geen 3BG bij.

"Geschikt voor alle 1.6 TDI, 1.9TDI & 2.0TDI met 5-versnellingbak op basis van Golf platform, dus ook A3, Passat 3C, Jetta, Ibiza, Leon, Altea, Superb 2, Octavia etc."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 jaar en 100.000 km krijg ik zin om mijn 3BG 1.9 TDI 130pk te vervangen voor een 3C 2.0 TDI 140pk. (bijv. van eind 2007, BMP met 220.000km)

 

Nu ik me aan het verdiepen ben in de verschillende uitvoeringen en motorcodes én de horrorverhalen op dit forum onder het kopje 'motorisch' ben ik me er niet meer zo zeker van dat ik een 3C tdi wil... Is dit model nou echt zo slecht? of gaat het om een paar pechgevallen en is de meerderheid prima? Met mijn 3BG ben ik niet gewend om motorische problemen te hebben.

 

Met OEM onderdelen van internet kan je idd al snel 50% op onderdelen besparen; onder de €500 moet best makkelijk lukken. Ik was voor mijn 3bg toen €450 voor de koppelingsset van Luk kwijt (via duitse onderdelen site - wel even 2 dagen internet afsnorren) en iets van €300 voor het inbouwen.

 

Waar in de buurt woon je? Dat maakt het idd. makkelijker om een goed adres aan te bevelen.

 

Autokeuze is natuurlijk een persoonlijk ding; hangt af van je budget, je wensen en de mate van 'Passat-virus'. Ik zou ook eerder voor een commonrail diesel vanaf 2008 gaan. 3C of B7 is een budget kwestie.

 

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

BMP heeft geen probleem verstuivers

 

 

... maar wel die "geweldige" oliepomp met @#|&% "balansassen". Ik ben geen afgunstig persoon, maar het is mijn diepste wens dat de bedenker van dat onding te maken krijgt met 'n stevige jeuk en net iets te korte armpjes. :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kriss, er zijn momenteel heel veel mooie 3C ' s diesels te koop voor een relatief lage prijs!

 

Wanneer je er een op het oog hebt kun je altijd de motorcode, km stand en type op het forum zetten voor commentaar.

 

Alle kinderziekten zijn ondertussen redelijk goed verholpen en het is gewoon een ontzettend fijne auto om mee te rijden.

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal dank voor jullie raad, daad, zoekwerk, aanbiedingen en morele ondersteuning!!

 

en;

- ja, ik heb passat virus!

- en ben inmiddels zo goed als overtuigd om de 3BG te blijven rijden.

- De 3C die ik op het oog heb is een BMP van 11/2007 2.0 tdi 140 pk H4 4-motion, 220,000km van de eerste eigenaar, is ingeruild en staat nu paar maanden bij een autobedrijf en volgens de advertentie 'dealeronderhouden'

 

Maar eerst eens kijken of ik in de omgeving van Ede iemand kan vinden voor de koppeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VAG Techniek heeft nu een aanbieding....

 

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=129&t=54452

Volgens mij is dat niet voor de 3BG motoren. Ik kan me vergissen maar er staat 3C en geen 3BG bij.

"Geschikt voor alle 1.6 TDI, 1.9TDI & 2.0TDI met 5-versnellingbak op basis van Golf platform, dus ook A3, Passat 3C, Jetta, Ibiza, Leon, Altea, Superb 2, Octavia etc."

En een vast vliegwiel is vaak niet een goed idee bij 3BG 1.9TDI begreep ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nog steeds aan het afwegen. Ondertussen wel een vraag over een eventuele nieuwe auto.

Heeft een 2.0 140pk BMP uit november 2007 nog steeds het oliepomp probleem?

 

Waarom geen 'vanaf 2008 commonrail diesel' ? Zijn misschien iets duurder maar zijn volgens mij op de lange termijn betrouwbaarder... (ik ben maar een leek).

 

Oliepomp probleem kan zich volgens mij daarna ook nog voordoen, maar als je daar echt over inzit, heb je voor €800-900 een 'normale' oliepomp geïnstalleerd. Hoef je je daarover iig geen zorgen te maken.

 

Voorlopig rij ik (met bijna 155.555 km) gewooon lekker door tot mogelijk onderweg het olielampje een keer gaat branden. Dan snel stoppen en NIET meer verder rijden. Je kan toch niet alles preventief vervangen... :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook de 3BG heeft zijn problemen en na heel wat km. rijden krijg je ook tandempomp distributie riem, klepstoters enz enz

staar je niet blind op alle probleem gevallen die je tegen komt op t net. Ik zou voor een nette 3C gaan met commonrail

ben ik nu ook voor aan het sparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na 4 jaar en 100.000 km krijg ik zin om mijn 3BG 1.9 TDI 130pk te vervangen voor een 3C 2.0 TDI 140pk. (bijv. van eind 2007, BMP met 220.000km)

 

Nu ik me aan het verdiepen ben in de verschillende uitvoeringen en motorcodes én de horrorverhalen op dit forum onder het kopje 'motorisch' ben ik me er niet meer zo zeker van dat ik een 3C tdi wil... Is dit model nou echt zo slecht? of gaat het om een paar pechgevallen en is de meerderheid prima? Met mijn 3BG ben ik niet gewend om motorische problemen te hebben.

 

zo te lezen

http://wiki.tdiclub.nl/Categorie:BekendeProblemen

Hebben de CR motoren nog steeds het oliepomp/balansas probleem.

 

Maar er rijden waarschijnlijk meer passats probleemloos rond dan dat er oliepompproblemen zijn. Niet echt een reden om geen 3c te kopen denk ik

 

Ik Rij nu ruim 3 jaar zeer tevreden rond in een 3C dsg CR (eind 2008 met 108.000Km) , en meer dan tevreden, hij is stukken beter dan de 3BG die ik hiervoor had en dat was geen model met de slechte bak of motor maar had er gewoon veel pech mee, ook het rij comfort van de 3C vind ik beter maar smaken verschillen uiteraard.

 

Ben me op dit moment ook weer aan het oriënteren naar de volgende Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik rij 1 van de eerste 3C 2.0 TDI cr. motor versie's (april 2008) moet je eerlijk bekennen dat het een heel erg betrouwbare auto is, vanmorgen de teller naar de 149.000 gereden, de problemen die tot nog toe optraden zijn verwaarloosbaar op 1 ding na.

in de garantie ging de ruitenwissertank kapot ?? geen idee waarom maar werd netjes vervangen, vervolgens ging de brillenhouder bij de minste of geringste rammel omlaag (irritant) maar werd ook in garantie vervangen. lange tijd niks..... net buiten garantie ging handremschakelaar stuk (iets van € 25,00 of zo) maar wat jammer was net voor 100.000 nokte het EGR ermee dat was stukken duurder koste € 350,00 na coulance dealer € 250,00 omdat ze die eerder al schoon gemaakt hadden, hetgeen echter niks geholpen had.

Voor de rest niks... dus betrouwbaar zekers.... verhalen over hoger verbruik die ik wel eens hoor is onzin, de 2.0 TDI rijdt op zomerbanden 5,0 per 100 gemiddeld en op winterbanden 5,4 per 100 km gemiddeld met dus zowel autoweg als binnenwegen.

Heb wel al eens stiekem gekeken naar nieuwe model gekeken maar gek genoeg na bijna 7 jr. rijdt de wagen nog zo goed dat ik het zonde van het geld vind om te ruilen nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Enige reden wat voor mij een voordeel zou zijn van een CR tov mn huidige 2008 BMP zou het verbruik zijn.

 

Heb de auto in 2009 met bijna 50k gekocht en 6 jaar later staat ie op bijna 240k. Enige échte onderhoud wat ik heb gehad is het DPF. Ik heb gekozen deze te verwijderen ipv vervangen.

 

Heb meerdere keren overwogen om de passie te vervangen voor een nieuwere met minder km's maar daar moet meestal zoveel bij dat de keuze helemaal niet interessant is en niet goed uitkwam (kind krijgen, huis kopen etc).

 

Ik zou persoonlijk eerder een 3c CR kopen dan een B7. Maar zou dan ook eens bij een Superb kijken, A4/A6 om maar iets te noemen.

 

Volgende wwek krijgt de mijne een nieuwe DB-riem en kan ik weer ff :D.

 

Succes met je keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden