Ga naar inhoud
  • 0

Indicatie lampjes van de automaat in de dashboard


Mamba

Vraag

Hoi,

 

Mijn indicatie lampje van de automaat branden niet meer in de dashboard en hij schakelt niet meer.

Hij blijft volgens mij in zijn 4 staan en ik kan hem nog in zijn achteruit zetten.

Soms gaan ook de lampjes van de ABS en ESP branden.

Is er iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is.

 

Mvg Tjako

 

Passat W8

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Uitlezen zegt niet veel. Lees mijn ervaringen maar.

Storingen als ABS en EPS zeggen niet dat je bakstuurelectronica overleden is. Of aan het overlijden is.

Stuurunit haalt nl. toerental van bak af. Als dat dus niet lukt dan gaat de bak in noodloop maar kan ook je abs/ESP niet meer nadenken.

Fout meldingen daarvandaan zeggen dus niet zo veel.

 

Vloer loshalen bij bijrijdersstoel en checkken of het daar droog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

vandaag mijn auto naar de garage gebracht , hij had hem uitgelezen maar hij kon niet in de besturingsunit komen.

het was wel wat vochtig onder de vloerkleden maar de besturingsunit zelf was kurkdroog van binnen.

hij gaat morgen verder opzoek.

kan iemand mij ook vertellen wat zo'n besturingsunit ongeveer kost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
vandaag mijn auto naar de garage gebracht , hij had hem uitgelezen maar hij kon niet in de besturingsunit komen.

het was wel wat vochtig onder de vloerkleden maar de besturingsunit zelf was kurkdroog van binnen.

hij gaat morgen verder opzoek.

kan iemand mij ook vertellen wat zo'n besturingsunit ongeveer kost?

 

Ja kost ongeveer 1800 euries bij de Stealer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan die wel in andere ecu's komen van de auto ? Als dit ook niet gaat en je hebt een aftermarket radio koppel die dan even los, komt wel eens voor dat er daarom niet uitgelezen kan worden.

 

Onder in de a-stijl zitten een aantal stekkers die corroderen ook nog al eens waardoor communicatie ook nog al eens niet lukt. Ook komen daar nog al eens wat fouten vandaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

been there , seen it all.

man dat brengt rillingen terug....

 

Met dezelfde storingen ook bij dealer geweest (dom, dom, weet het maar goed) konden er ook niet inkomen. Waren ook al met de draden bezig en wagen heeft open met kachel daar staan drogen.

2de hands konden ze ook geen unit vinden.

 

Vdub, geprezen is zijn naam en werkplaats, had een unit die we wel wilden proberen. TT reageerde wel dus was dudielijk waar probleem lag maar wagen kon niet met de unit overweg. Ook nog even gechekt 2de hands en wat schets onze verbazing ? eenzelfde unit lag in de achterhoek bij een sloper voor peanuts. Daarheen op noodloop, unit erop, TT werkte weer als een tierelier. Dealer nog gevraagd waarom hij (hoofd werkplaats) niets 2de hands kon vinden. Antwoord was dat hij waarschijnlijk het nummer verkeerd ingeklopt had.....

 

ah oplossing was overigens een nieuwe pakking onder de luchtinlaat airco/ventilatie. water loopt gewoon je lcuhtkanalen in en komt dan ook zonder problemen achter de bijrijdersstoel uit.

Het droogkrijgen van de isolatiematten lukte mij alleen met veel krantenpapier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het is wel de besturingsunit :(

Ze hebben nog gezocht naar een 2de hands maar konden nergens wat vinden , ze hebben nu een nieuwe besteld voor 1375euro.

iedereen bedankt voor de reacties :thumb:

 

Zeker weten ?

1375 euro man ik ga niet vertellen wat die van mij toen koste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden