Ga naar inhoud
  • 0

Brandstofpomp in tank 2.0 tdi BKP


Jelle002

Vraag

Beste leden,

 

Ik moet lang door starten voordat de motor aan slaat dit is bij warme motor. En ik heb niet alle vermogen en bij zware belasting stotterd de auto met name bij accelereren op de autobaan. Bij deellast niks aan de hand. De brandstofpomp in de tank doet helemaal niks. Nu is mijn vraag of deze bij lopende motor constant moet draaien of alleen als er vraag na is?

12V en massa heb ik op de stekker.

 

Groetjes jelle

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij draait niet constant.

Hij draait wel wanneer je je contact aanzet voor een aantal seconden, en dan zou je hem kunnen testen.

 

Verschijnselen die jij noemt zijn een combinatie van lekke tandempomp (diesel naar de olie) en een defecte brandstofpomp, ik zou ze beide vervangen als blijkt dat de brandstofpomp daadwerkelijk kapot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Martijn,

 

Ik heb vandaag 12V op de pomp gezet maar geen leven te bekennen. De tank pomp heb ik vandaag besteld.

 

Aan de tandempomp twijfel ik ook over. Ik vervang eerst de pomp in de tank en dan kijken die de auto loopt en reageert. Als het dan nog niet verholpen is of helemaal 100% loopt ga ik de tandempomp ook vervangen dus.

Het is even afwachten.

 

Heb de cilinder kop laten reviseren. De distributie riem was losgelopen. De oorzaak was dat het tapeind van de spanrol met een helicoil was gemonteerd in de cilinder kop en deze is los gekomen. Ik onderhoud de auto zelf. voor mij is de auto dealer onderhouden dus dit is bij een dealer zo gemonteerd. Zeer slecht vind ik het prutsers zijn het!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Aan het lopen en kijken op de reactie kun je niet zien of er interne lekkage is van de tandempomp.

Hij kan diesel lekken naar de olie en dat kun je eigenlijk alleen zien aan een hoog oliepeil. Tenminste als je auto geen olie verbruikt.

 

Als je me je E-mail adres even per PB stuurt zal ik je de testprocedure hiervan mailen, is niet veel werk als je perslucht ter beschikking hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar heb je gelijk in Martijn. Olie verbruik was niet schrikbarend. Tussen de beurt in (15.000km) 1 liter ongeveer. En het olie pijl stijgt niet.

 

De testprocedure is wel interessant om te hebben ik stuur mijn mail via een privé bericht.

Tevens kan ik toch ook een olie monster laten onderzoeken toch? Welke bedrijven doen zoiets ik zal er ook nog eens naar googlen nog niet gedaan.

 

Tnkx voor je reactie top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik had precies het zelfde probleem bij mij zat er veel olie in de tank en in de brandstof filter ik heb beide pompen vervangen en toen was het opgelost het vermogensprobleem had ik precies zo tot ik er een nieuwe opvoerpomp in zette daarna was er gewoon al het vermogen weer.

de tandempomp was wel redelijk prijzig ik dacht rond de 350 euro.

dus toch wel de moeite waard om te testen of deze echt kapot is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Patrick,

 

Ik denk dat ik toch uit voorzorg de tandempomp ook ga vervangen.

Ik heb er hier een gevonden voor 230,- http://www.mijnautoonderdelen.nl/brands ... 02804.html

 

Ik zie dat je uit Venlo komt dat is dicht bij mij. Ik heb hellaas niet de gereedschappen ter beschikking om de pomp te kunnen controleren. Heb jij deze toevallig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update. Het staat er niet goed voor....

 

Ik had de cilinder kop laten reviseren bij een revisie bedrijf. En er zit grit waar ze mee doen stralen in de brandstof kanalen.

De cinder kop hebben ze niet goed gereinigd na revisie.

 

Maandag eens contact op nemen kijken wat voor een oplossing ze hebben.

 

a0cc2c20705bdeca2d888160c70557c7.jpgcd648ab911caeca194241b1ca2540b7d.jpg479b8ec858734a936ad0e8428ee08862.jpg21efc11e70f81ebfce2ecfa4769e0feb.jpg9f2c303401b43465ed7c05a01e4708ed.jpg

d78b3042892e619cde566d0ec12cbd40.jpg

 

http://www.datona.nl/aluminiumsilicaat.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou de auto was al klaar. Ik heb ook al rond de 400 km gereden. In het begin reed de auto goed. Maar dit is steeds slechter geworden. Had het vermoeden dat de brandstofpompen defect waren.

Tot dat ik de tandempomp pomp wou gaan vervangen kwam ik dit tegen. Dus er is grote kans dat deze zooi ook in de pompverstuivers zit.

En ik heb het vermoeden dat het ook in de olie zit.

Want de tandempomp wordt door de motorolie gesmeerd en aan de zijkant van de kop zitten een aantal olie en brandstof kanalen. En die pipo van het revisie bedrijf heeft lekker die kanalen vol gespoten met het straal middel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zeg dat.

 

De reden waarom ik de cilinderkop had laten reviseren was omdat de distributie riem was lost gelopen. Het tapeind van de spanrol was met een helicoil in de cilinderkop gemonteerd . Dit moet bij een dealer zo gemonteerd zijn geworden. Zie je dat ze daar ook maar wat aan kloten.

De auto is altijd dealer onderhouden geweest.. Nu onderhoud ik de auto zelf.

Het tapeind zit nu in de kop vast met M10 draad in plaats van M8 draad.

 

3a694998fb64f459442f313197020ef6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja ik had het hele verhaal al gelezen, menig had het bijltje er al bij neer gegooid. Dus respect voor wat je allemaal doet. Maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt.

 

Maar inderdaad wat is nu de neven schade aan het blok etc. Hopelijk geven ze toe dat de fout bij hun ligt en helpen ze je met het oplossen van het probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zeg dat.

 

De reden waarom ik de cilinderkop had laten reviseren was omdat de distributie riem was lost gelopen. Het tapeind van de spanrol was met een helicoil in de cilinderkop gemonteerd . Dit moet bij een dealer zo gemonteerd zijn geworden. Zie je dat ze daar ook maar wat aan kloten.

De auto is altijd dealer onderhouden geweest.. Nu onderhoud ik de auto zelf.

Het tapeind zit nu in de kop vast met M10 draad in plaats van M8 draad.

 

3a694998fb64f459442f313197020ef6.jpg

 

Heb je verhaal gelezen en het ziet er best wel ernstig uit.

Het verhaal van de Helicoil zou ik toch niet zo zwart wit bij de dealer naar binnen willen schuiven, op zich kun je hiermee best wel een draadeind repareren, het systeem bestaat al meer dan 40 jaar, je moet alleen niet de ellende opzoeken, ik laat zelf de tapeinden van een distributieset lekker in het doosje zitten en vervang alleen de moeren. Het losdraaien in gietijzer geeft meestal schade.

Het straalresidu in de cilinderkop is wel zeer verwijtbaar, hoop dat je daar goed uitkomt met het revisiebedrijf en hoop dat je geen bijkomende schade hebt. Het grid kan overal in je olieleidingen zitten t/ m de turbo en hoe krijg je dat weer schoon?

Is of je een kopje zand door de olievuldop heen gooit.....

Wil je niet ongerust maken maar dit kan je complete motor vernielen c.q. al onherstelbaar hebben beschadigd!

 

Zorg dat je goede foto's hebt en kunt aantonen welke montage procedure je hebt gevolgd.

 

Ben benieuwd naar de afloop!

 

Succès,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat klopt Willem een helicoil kan zeker goed zijn alleen als deze op de juiste wijze gemonteerd is. Ik heb gewoon deze pech gehad dat het tapeind is losgekomen.

 

Wat betreft verdere motor schade zit er dik in daar had ik ook allemaal al aan gedacht.

De kans is er zeker dat hier door motor schade is ontstaan. Alleen zal daar diagnose aan gesteld moeten worden.

 

Ik zal morgen een update plaatsen we er gaat gebeuren met de passat. Dit is gewoon om gek van de worden.

Het is alleen maar materiële schade maar dan nog is het niet leuk meer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

(M10 draad in plaats van M8 draad.)

 

pas het spanrol wel erin ? het origineel gat is toch voor M8 draadeind.

 

Het moertje van spanrol vast 20Nm a 25Nm meer niet.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden