Ga naar inhoud
  • 0

Deurslot


Maurice

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ook! Even de vergrendeling ingespoten en een beetje in het sleutelgat gespoten..

Ik heb de binnenbekleding losgemaakt om te kijken wat er aan de hand was, dacht er zal wel een kabeltje losgeraakt zijn, maar bleek niet het geval. Na wat tikken op de torks boutjes hoorde ik een binnen in de deur een klik en er was weer weerstand op de deurgreep. Had de bekleding er toch af, dus de boel goed ik kunnen spuiten. 

Blijkbaar een gevoelig punt, bij de Passat

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had ook iets gelezen over preventief het kabeltje vervangen en het microswitchje vervangen of schoonmaken. Maar dat lijkt voor nu niet nodig.

 

Wat wel gek is, is dat ik de deur al een paar keer open gehad had voordat hij ineens niet meer in het slot viel. Het voelde alsof de gordel ofzo tussen de deur zat, maar toen ik beter keek zag ik dat de deur wel helemaal dicht ging.

 

Het blijven wonderbaarlijke auto's. Ik hoor alfred @@tiptronic al iets mompelen over 3bg en modules enzo :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geloof het of niet, maar had vanochtend precies hetzelfde. Ook dezelfde deur. Is vanzelf weer overgegaan, nadat ik meerdere malen de klink heen en weer gehaald had. Komt door de kou. Lijkt of de microswitch weigert.

Maar wat was het achter? Want het lijkt niets met de kabel te maken te hebben..

Achter was degelijk het kabeltje vastgeroest. Die vervangen en het was klaar.

Heb zelf de operatie uitgevoerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Achter was degelijk het kabeltje vastgeroest. Die vervangen en het was klaar.

Heb zelf de operatie uitgevoerd

Ja, dat dacht ik al gehoord te hebben toen. Maar dit lijkt dus wat anders. Of het kabeltje moet bij meerdere mensen op dezelfde dag ineens vastgeroest zitten
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorig jaar januari dit euvel gehad en vanmorgen weer  :censor:  voordeur aan bestuurderszijde ging niet meer dicht (vergrendeld)  :bash:

 

Om 04:30 eerst maar naar mijn werk gereden terwijl ik het portier stevig vast hield. Toen het weer licht was weer de al eerder genoemde hamermethode toegepast, helaas zonder succes. Toen wat WD40 in het slotmechaniek gespoten, toen ik een uur later nog wat ging proberen had het blijkbaar voldoende ingewerkt / los geweekt / overig (doorhalen wat niet van toepassing is) en was het slot weer gangbaar. De deurklink had weer "grip" en hij vergrendelde weer gewoon.

 

Mocht hij morgenochtend weer kuren hebben heb ik nu in ieder geval een spanbandje klaar liggen zodat ik de deur normaal vast kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dank voor de tip met de hamer, ik had gisteren eenzelfde probleem met mijn linker achterportier. Wilde niet meer sluiten, lamme deurhendel. Paar keer flink hard de deur dicht gedaan en toen zat ie weer dicht. Dacht ook al een koude temperatuurkwestie.

Heel apart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Mocht hij morgenochtend weer kuren hebben heb ik nu in ieder geval een spanbandje klaar liggen zodat ik de deur normaal vast kan zetten.

Vanochtend was ik ook weer aan de beurt. Deur ging eerst 3 keer normaal open en dicht, maar ineens bij het dichtdoen dacht de deur dat ik het maar moest uitzoeken. Wat ik heb gedaan is de deur dichthouden en vervolgens met de afstandsbediening de auto op slot gezet. Dit zorgde ervoor dat het slot weer vergrendelde, en kon weer gaan rijden. Daarna geen last meer gehad. Het lijkt wel alsof het random gebeurt, en via andere manieren zoals met de afstandsbediening werkt het dan ineens weer wel pff..
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben vandaag bij Frank Preuter in Apeldoorn geweest ivm een storing in slot aan de bijrijderskant.

Hij repareert het met z'n ogen dicht, goeie aanrader geweest van Matthijs.

Het bleek een motortje te zijn die hij schoongemaakt heeft.

www.Deurslotreparatie.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben vandaag bij Frank Preuter in Apeldoorn geweest ivm een storing in slot aan de bijrijderskant.

Hij repareert het met z'n ogen dicht, goeie aanrader geweest van Matthijs.

Het bleek een motortje te zijn die hij schoongemaakt heeft.

www.Deurslotreparatie.nl

Bevestigde hij dat dat probleem bij de 3C Passat voorkomt?

 

Ik heb er ook (weer) last van! En dat notabene in m’n 2e 3c :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee het mechaniek.... simpelweg, het deurslot. Als je daarop googled zie je precies welke... 
Dat heeft het verholpen bij mij in ieder geval... (hoor dat het een kwaaltje is bij Golf/Passat... al vanaf de oudere generaties)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden