Ga naar inhoud
  • 0

Wielbouten bij nieuwe VW lmv


StefanR

Vraag

Hallo,

 

Het winterse weer laat nog even op zich wachten maar toch maar even via marktplaats een paar zgan originele VW st.moritz velgen met winterbanden op de kop getikt. Nu zit ik te kijken naar de wielbouten. Ik heb nu Dezent velgen er onder en hier zitten naar mijn mening conische wielbouten in. Overigens geheel verroest en bijna niet los te krijgen. Ook aan vervanging toe lijkt me.. In de VW velgen zit volgens mij bol conisch. Nu is mijn vraag hoe lang deze bouten moeten zijn, ik kan het nergens vinden. Ik weet dat het 14 x 1,50 moet zijn maar hoeveel mm ze moeten zijn kan ik nergens vinden.... weet iemand dit? (opmeten van de oude bouten vind ik discutabel gezien deze ook niet origineel zijn...)

post-21677-1423829857,7777_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dank allen...

 

In de huidige Dezent velgen (geen VW) zitten conische en de nieuwe VW velgen bolconisch. Ik ben dus wel nieuwe bouten nodig Roger.

Ik heb inmiddels nieuwe besteld op http://www.mijnautoonderdelen.nl/volksw ... lbout-moer (was makkelijker bestellen Jaap )

 

Wel de 27 mm zoals origineel, geeft de site immers ook aan.. Maar dit zijn de zelfde als die jij laat zien Martijn, alleen dan iets goedkoper :)

 

Bezorging zal woensdag zijn.. Met een beetje mazzel er zaterdag maar ff onder zetten. Ik zal het resultaat wel posten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is wel raadzaam om te controleren dat je bouten hebt met de juiste bolradius, dit is wel belangrijk ivm goed aanliggen in de boutgatradius van de velg.

Hier zijn 3 verschillende radiussen mogelijk bij VW.

Ook controleren of de wielbout de juiste lengte buiten de velg uitkomt.

Dit moet meen ik 9 draadgangen zijn.

Is dit te weinig dan heb je geen voldoende aanlegkracht op de naaf.

Is dit teveel heb je kans dat de wielbout door de naaf heensteekt en aanloop problemen veroorzaakt.

Een lang verhaal maar wel belangrijk.

Groeten,

Dave.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bouten zijn binnen en de wielen zitten er inmiddels op.. Het verhaal over de bolradius gaat aan mij voorbij, geen idee hoe dit te controleren. Volgens mij passen de bouten goed hoewel ik volgens mij niet helemaal 9 draadgangen heb. Een stuk of 7 / 8... Maar even in de gaten houden en een paar keer controleren de komende tijd. Het resultaat is naar mijn mening in ieder geval goed. Ik ben wel benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen omdat de auto behoorlijk verlaagd is en er nu banden onder zaten die 'lager' waren dan er standaard op hoort. ik hoop iig niet dat er iets gaat aanlopen of zo maar ook dat zal zich de komende tijd wel uitwijzen..

 

Hier nog even het eindresultaat..

post-21677-1423829865,9022_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden