Ga naar inhoud
  • 0

Aandrijf as passagierzijde vervangen


unkiebunkie

Vraag

Goede avond.

 

Ik wil heel graag de aandrijfas aan de passagierzijde vervangen. homocaneet aan het wiel is al vervangen. heb wel goeie 2de hands op het oog maar heb zelf nog nooit een onder me passat gezet.

 

Als ik al meer als 30 graden draai en beetje het gas aan raak begint ie al te kraken.

 

Nou weet ik dat de hoes los moet. De centraale asbout los moet. en dat ie los gedraait moet worden op de grond met wiel op de grond.

Maar ik weet bijv niet wat ik aan de bakzijde kan verwachten. is dat los bouten en kan hem zo eruithalen? Zijn er dingen waar ik op moet letten?

 

Hopelijk is er iemand die me beetje opweg kan helpen. Zit tussen 2 banen in en kan niet betalen om nu even te laten doen :embarassed: .

 

/heb geen brug tot me beschikking hellaas maar volgens mij moet het kunnen zonder brug.

 

Hoor graag :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

er heeft een uitleg op de form gestaan maar kan hem niet meer vinden [ how to do ]

even in het kort

 

as bout los , auto omhoog wiel er af as los maken aan de bak kant [de 6 boutjes ] stuur hellemaal naar rechts of links [weet dit niet meer ] dan met een krik onder veerpoot iets opkriken [klein stukje ]

dan heb je net genoeg ruimte om de as uit je wiel naaf te halen des noots je stuur vast zetten zodat hij niet terug kan draaien

het is wel priegel werk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Heb nog geen antwoord gehad. Autohaas zit hier ook in Apeldoorn, kan er altijd nog even langs gaan. Ben wel benieuwd wat een originele hoes kost.

As verwijderen en homokineet eraf halen is goed te doen.

 

2 jaar geleden heb ik ongeveer €43,-- betaald voor een set. Dar is incl vet, klemmen en een nieuwe centrale as bout.

Bruto prijs was €61,--

Maar dat was 2 jaar geleden, zal er niet goedkoper op geworden zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Rond de € 35,00 incl. Btw voor de hoes. Prijs viel mij mee. Als dit goed past, wordt de volgende hoes ook origineel. Denk er zelfs over om de auto daar te laten keuren.

 

Heb je nog geen Volkswagen Inclusief pas dan? Gisteren verliep mijn APK officieel. Ik kreeg begin december een mail.

VW inclusief leden Krijgen korting op APK t.o.z. van niet leden. Normaal 59 voor 39 maar als ik voor 31 december kwam keuren voor 19 euro voor een DIESEL incl roetmeting en weet ik het. Ik was dus voor 19 klaar bij A-point.

 

Wat meerdere voordelen zijn gratis winter/zomer check, 1x p/j airco check (opnieuw afvullen ook met fikse korting incl lucht behandeling t.w.v. 25 euro. Verder kortings acties op b.v. matten sets, slip cursussen en weet ik veel allemaal.

 

Aanmelden is gratis.

http://www.volkswagen.nl/volkswagen-inclusief#

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden