Ga naar inhoud
  • 0

Bandenspanningscontrolelampje blijft branden


stanis40

Vraag

Heb eergisteren de wintervelgen met banden onder mijn Passat gelegd. Vandaag het knopje ingedrukt om het bandenspanningscontrole in te stellen op de nieuwe velgen en banden . Nu gaat het controlelampje op het dashboard niet meer uit, direct bandenspanning gecontroleerd en die is gewoon goed. Weer gereset naar deellast maar lampje blijft branden. Waar kan dit aan liggen??

 

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je hem hebt gereset naar deellast, dan heb je volgens mij bandenspanningssysteem dmv wielsensoren. Als er in de nieuwe wielen geen sensoren zitten, dan gaat dit natuurlijk niet werken.

 

Ow wist niet dat er sensoren in de wielen zitten, dacht dat het werkte met de abs en iets met afrollen van de banden ofzo,

maar waar zitten die sensoren dat in de wielen??? Kan ik eens naar mijn zomervelgen kijken of ik daar wat raars zie.

 

En als dit dus niet in mijn wintervelgen zit kan ik het dan wel uitzetten??

 

grts

 

Stefan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zover ik kan zien geen sensoren in de wielen maar ja, Heb wel de melding uit het display. De winter maar gewoon checken of ik nog voldoende lucht in de bandjes heb en van de zomer het system maar weer aanzetten. Bedankt Lucas, gewoon de knop erg lang vasthouden werkt:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dit ook gehad weet niet exact wat ze gedaan hebben bij de dealer maar voor 36 euro hadden ze dit opgelost mijn lampje bleef ook aan had naar 3 andere sets gewisseld, batterij losgehaald enz knop ingedrukt houden niks werkte koste de dealer ook wel ff 2u om uit te vissen ^^

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden