Ga naar inhoud
  • 0

Comming home werkt niet


sumarcity

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik rij eigenlijk altijd met licht aan. Nooit op auto. Heb die stand eigenlijk nooit begrepen. Voor xenon is het dan ook niet erg. En is oud of nieuw stand niet echt belangrijk. Zowel coming als leaving home schakelt deze aan als ik aan kom lopen, gaat dan even uit bij starten en gaat dan pas weer uit als ik binnen ben. Als je dan wel de auto functie gebruikt kan ik me voorstellen dat deze wel vaker aan/uit gaan, maar dat is nu juist ook het geval bij de auto stand ( tunnel in en tunnel uit).

 

Of zie ik iets over het hoofd??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij werkt coming/leaving home eigenlijk alleen goed met de schakelaar in auto stand. Ik rij zelf altijd met de schakelaar in de auto stand, en na 200.000 met de vorige passat zaten er nog altijd de originele xenon lampen in, en die zitten nu weeral 40.000 in de huidige passat. Dus kwestie van slijtage volgens mij geen probleem. Tenzij je lampen hebt zitten van bedenkelijke kwaliteit misschien...

Bij de later passats moet je inderdaad met grootlicht dimmen om coming home in te schakelen, of even omcoderen en dan werkt het zoals we gewend zijn : de lichten blijven aan na het stoppen van de motor, en de tijd begint af te tellen na het openen van de deuren...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de lichtschakelaar altijd op de auto stand staan... En gebruik de coming home functie nu regelmatig..

Door de sleutel eerst helemaal eruit te trekken en dan even je grootlicht te gebruiken.

Daarna open je de deur pas..

Dan zouden de lampen moeten blijven branden tot de ingestelde tijd is verlopen..

 

Heb zelf xenon en kessy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals Wulfke hogerop schreef : als je de grootlichtschakelaar moet gebruiken staat byte 23 bit 5 op 1 (nieuw), als je dat niet hoeft te doen staat die op 0 (oud). Makkelijk met vcds aan te passen....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zoals Wulfke hogerop schreef : als je de grootlichtschakelaar moet gebruiken staat byte 23 bit 5 op 1 (nieuw), als je dat niet hoeft te doen staat die op 0 (oud). Makkelijk met vcds aan te passen....

 

grtz, dre

 

Dan moet ik morgen maar ff de schootcomputer koppelen om dit te veranderen.

Vindt het namelijk erg lastig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou gisteren de schootcomputer gekoppeld en door middel van de onderstaande link de coming home funktie nu op automatisch gezet.

 

Dus Steutel eruit deur open en de lampen blijven branden gedurende de ingestelde tijd

 

En nog andere vagcom weetjes

 

http://picasaweb.google.de/sportline155/CodierenPassat3CMod09MitVAGCOMVCDS/#

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de lichtschakelaar altijd op de auto stand staan... En gebruik de coming home functie nu regelmatig..

Door de sleutel eerst helemaal eruit te trekken en dan even je grootlicht te gebruiken.

Daarna open je de deur pas..

Dan zouden de lampen moeten blijven branden tot de ingestelde tijd is verlopen..

 

Heb zelf xenon en kessy

 

Bij mij werkt het inderdaad zo, even knipperen met grootlicht en dan werkt coming home.

Liever heb ik dat coming home altijd werkt, maar heb geen VCDS. Is er een andere truc om dit te regelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden