Ga naar inhoud
  • 0

Wanneer Distributieriem


hudeck

Vraag

Less eigenlijk nieuwsgierig wanneer mijn Distributieriem aan vervanging toe is..

Vermoed zelf rond de 180k of na een bepaald aantal jaren.

Denk zelf dat het nog niet is vervangen door de vorige eigenaar.

 

Dus misschien heeft iemand een heel goed adres om dit voor een leuke scherpe prijs kan doen voor mij.

 

Gaat om een 2.0tdi cc

 

 

Ps heb al op het forum gezocht

 

 

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb onlangs bij 150k en 6 jaar oud, bij Maurice in Numansdorp mijn distributieriem laten vervangen.

 

Ik redeneer maar zo, ik wil nog zeker 3 jaar met de auto doen, dus krijg vroeg of laat toch een keer die riem. Dan maar bij 150K zodat ik ook geen risico loop datíe knapt. Ik rijd misschien 20-25k per jaar, dus die 180k beurt bij 330k ga ik niet meer meemaken :wink:

 

Ik moet zeggen, ik ben erg blij dat de riem is vervangen; de motor loopt een stuk rustiger en lijkt beter te reageren.

 

Dus 180k of 210k, ik zou kijken hoe lang je nog in de auto door wilt rijden en hoeveel je er per jaar aflegt.

Succes

 

ps. Dieren, ligt dat niet bij Vorden in de buurt? :roll::mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb mijn passat nu 6 jaar geleden gekocht[passat 3bg 2004],bij aflevering toen is de distributieriem vervangen.

Km stand nu 123000 en ik rij nog geen 5000 km per jaar.

Ik dacht het is nu 6 jaar geleden dus zal hem maar eens laten vervangen, in de garage vertelde ze mij dat het niet nodig is om hem te laten vervangen, terwijl ik overal lees om het na 6 jaar wel te doen.

Is het nu wel of niet nodig ??????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb mijn passat nu 6 jaar geleden gekocht[passat 3bg 2004],bij aflevering toen is de distributieriem vervangen.

Km stand nu 123000 en ik rij nog geen 5000 km per jaar.

Ik dacht het is nu 6 jaar geleden dus zal hem maar eens laten vervangen, in de garage vertelde ze mij dat het niet nodig is om hem te laten vervangen, terwijl ik overal lees om het na 6 jaar wel te doen.

Is het nu wel of niet nodig ??????

 

 

Wilt u het risico meemen datíe knapt na 6jaar ongeacht het km stand van 30,000 km van nu dat je gereden heb :!:

 

dan zijn het koste nog veeeeel hoger. :angry:

 

Zo tand riem met rollen zijn toch het kosten niet.

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wilt u het risico meemen datíe knapt na 6jaar ongeacht het km stand van 30,000 km van nu dat je gereden heb :!:

 

dan zijn het koste nog veeeeel hoger. :angry:

 

Zo tand riem met rollen zijn toch het kosten niet.

 

Gr Fai

 

Ja ben zelf wel van mening dat het moet gebeuren, snap alleen de garage niet om dit te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nu geloof ik het echt dat er een vloek over mijn auto heerst.

 

Heb een paar wkn geleden mijn distributie en multi riem laten vervangen incl rollen etc.

 

Maar na een x aantal km kwam het motorlampje naar boven dat er met de nokkenassensor een fout melde.

De garage gebeld hebben ze naar gekeken sensor gecontroleerd die blijkt goed te zijn. Dus hebben ze het gereset en na een tijd hebben gereden en wat komt er weer naar boven de nokkenas sensor.. Maar in de tussentijd heb ik het gevoel dat ik een diesellucht ruik maar kan het mis hebben (hoop ik dan maar).

 

Nu gaat de auto aanstaande maandag weer terug naar de garage. Kan ik vanuit mijn kant nog dingen controleren zoals bedrading sensor etc.. Want dit is in mijn ogen de laatste x dat ik de auto naar deze garage breng.. Of wat zijn mijn mogelijkheden?

 

Ps dit is een erkende garage

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja klopt heb mathijs ook al om advies gevraagd en ook gekregen. En gaf ook al aan dat het geen fout van de sensor kan zijn als ik deze melding nooit eerder heb gehad. Dus kan ik maar tot 1 gedachte komen dat misschien de timing van de nokken toch niet helemaal goed staat. En dan komt de garantie om de hoek kijken. Ga maandag wel aangeven dat dit de laatste x is dat ik terug kom bij deze garage.. En als het weer voorkomt ik de kosten laat verhalen bij hem.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou even een update... Kreeg de nokkenas melding weer.. Nam contact op met ze... Hebben er naar gekeken (alles los gehaald)... En ze kwamen met de opmerking dat mijn egr klep ( die deze meldingen geef P2015 / P2016 ja kan je eruit programmeren door onze jd engineers/tunex mannen wil wel eerst alles goed hebben voordat ik dat ga doen) het probleem/oorzaak is dat mijn nokkenas sensor de foutmelding geeft.. En uit geluld ben je.. Wat nu? Ben ff radeloos...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wilt u het risico meemen datíe knapt na 6jaar ongeacht het km stand van 30,000 km van nu dat je gereden heb :!:

 

dan zijn het koste nog veeeeel hoger. :angry:

 

Zo tand riem met rollen zijn toch het kosten niet.

 

Gr Fai

 

Als de pomp en rollen maar 30k gedraaid hebben kan je volgens mij met alleen de riem vervangen wel toe.

De draaiende delen zijn dan nog nauwlijks versleten.

Alleen een riem is toch aanzienlijk goedkoper dan de hele meuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de pomp en rollen maar 30k gedraaid hebben kan je volgens mij met alleen de riem vervangen wel toe.

De draaiende delen zijn dan nog nauwlijks versleten.

Alleen een riem is toch aanzienlijk goedkoper dan de hele meuk.

Klopt maar is niet verstandig omdat je dan alles toch al los heb kan je het net zo goed meepakken...

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt maar is niet verstandig omdat je dan alles toch al los heb kan je het net zo goed meepakken...

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

Omdat dat voor mij een beetje geld over de balk smijten is...........

Die lagers in de omlooprollen zijn na 30k nog als nieuw en kunnen bij hem nog best 30k mee naar de volgende wissel over 5 jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden