Ga naar inhoud
  • 0

Eibach 30 mm


LuyckxWim

Vraag

Hallo,

 

Is er iemand met ervaringen met de Eibach Verlagingsveren (30 mm) onder de passat 3C variant?

 

Ik ben het misschien aan het overwegen, maar wil mijn comfort wel behouden voel je veel verschil bij het rijden enz?

 

Is het aan te raden 18" te steken of is het nog doenbaar op 17"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 1

Hallo Ik heb ook een Passat 3c Variant 1.9tdi uit 2006 welke is verlaagd met Eibach Pro Kit oftwel 30mm verlaging.

Dit rijd super aangezien het progressieve veren zijn, behouden ze een goed comfort.

 

Ik heb zelf 3x een setje schokbrekers van Koni FSD gehad reden eerste halfjaar erg fijn, daarna alleen maar drama!

3x de voorste dempers onder garantie laten vervangen aangezien ze slap werden en intern lek waren.

 

Daarna Biltstein B6 (met Eibach dus een B12 kit), over het algemeen een fijne demper voor op de snelweg. Binnen de bebouwde kom op klinkers en op drempels een drama.

Auto helt ook best ver over bij op en afritten op de snelweg.

 

Ik ga nu terug naar meer comfort met OEM dempers maar behoud de Eibach Pro kit.

 

Een maat van mij rijdt ook op deze set en rijd erg prettig ook in de bebouwde kom, dus met comfort maar niet te slap door de Eibach veren.

 

De eibach veren zijn stugger dan de originele en beschermen daamee de demper tegen de klappen van inveren op bijvoorbeeld drempels (bij het wat harder nemen).

 

Eibach is een aanrader.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

verlagingsveren zijn verlagingsveren, punt. of daar nu eibach op staat of Fischer price. Het gaat gewoon 'n stuk stugger rijden. Verschillen in merken ga je pas hebben als je begint met schroefkits die instelbaar zijn qua hardheid enzo.

 

en als je dan 18" gaat steken ipv 17" wordt het gewoon NOG stugger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
verlagingsveren zijn verlagingsveren, punt. of daar nu eibach op staat of Fischer price. Het gaat gewoon 'n stuk stugger rijden. Verschillen in merken ga je pas hebben als je begint met schroefkits die instelbaar zijn qua hardheid enzo.

 

en als je dan 18" gaat steken ipv 17" wordt het gewoon NOG stugger.

Er zit wel degelijk verschil in de veren zelf, tussen de diverse merken

belangrijk is dikte van het staal, aantal windingen en nog een paar zaken.

Deze hebben allemaal veel invloed op de veer eigenschappen. In combinatie met schokdemper bepaald het complete beeld.

Heb met KW gereden. Super set, goede wegligging, maar wel stugger dan ik wilde.

Nu heb ik een OEM sportline onderstel met bij behorende OEM schokbrekers. Set is soepeler dan de KW set, daar in tegen merk je ook verschil in wegligging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd sinds een paar maanden met een Bilstein B12 pro kit dus dempers van Bilstein en veren van Weitec, de verlaging is 30 mm rondom en de wagen ligt mooi recht, hij verlaagd echt mooi vind ik zelf.

 

Momenteel heb ik de winterbanden op de 16 inch lichtmetalen velgen gemonteerd en van het voorjaar wil ik kijken voor 17 of 18 inch.

 

Het rijden zelf vind ik nu veel fijner, je "voelt" alles beter, hij ligt strakker op de weg en zeker in de bochten is het een verrijking.

 

Het wordt zoals gezegd wel stugger, maar ik heb nog geen moment spijt van mijn set.

 

P1070770-BorderMaker.jpg

P1070769-BorderMaker.jpg

P1070773-BorderMaker.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gezien je alleen over veren spreekt en niet over dempers, neem ik aan dat je de originele dempers wilt blijven gebruiken? If so: dan blijf ik bij mijn stelling van hierboven: het wordt gewoon wat stugger, maar zeker niet ondoenbaar qua comfort ofzo.

 

Persoonlijk heb ik lang genoeg met verlaging rondgereden om te melden dat ik er echt helemaal genoeg van heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is maar net wat voor doel je hebt, heb zelf vorige maand met de originele veren 4 Alko schokbrekers met versterkte demping gemonteerd. Besteld bij ATP voor totaal €160,-

Ik wilde betere demping met de caravan en ergerde mij aan het diepe doorveren bij de vele drempels in de omgeving waar ik woon.

Vind het resultaat verbluffend, rijdt nu geweldig over drempels en ook slechte wegen, ben vorige week naar Polen, Gdansk geweest, binnenwegen vergelijkbaar met Belgie :mrgreen: en een perfecte wegligging. Ben nu benieuwd hoe het met de caravan rijdt.

Je levert alleen iets in aan comfort in omdat ie stugger is geworden.

Jammer dat je ver weg woont want je mag het zo een keer proberen hoe het rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo Ik heb ook een Passat 3c Variant 1.9tdi uit 2006 welke is verlaagd met Eibach Pro Kit oftwel 30mm verlaging.

Dit rijd super aangezien het progressieve veren zijn, behouden ze een goed comfort.

 

Ik heb zelf 3x een setje schokbrekers van Koni FSD gehad reden eerste halfjaar erg fijn, daarna alleen maar drama!

3x de voorste dempers onder garantie laten vervangen aangezien ze slap werden en intern lek waren.

 

Daarna Biltstein B6 (met Eibach dus een B12 kit), over het algemeen een fijne demper voor op de snelweg. Binnen de bebouwde kom op klinkers en op drempels een drama.

Auto helt ook best ver over bij op en afritten op de snelweg.

 

Ik ga nu terug naar meer comfort met OEM dempers maar behoud de Eibach Pro kit.

 

Een maat van mij rijdt ook op deze set en rijd erg prettig ook in de bebouwde kom, dus met comfort maar niet te slap door de Eibach veren.

 

De eibach veren zijn stugger dan de originele en beschermen daamee de demper tegen de klappen van inveren op bijvoorbeeld drempels (bij het wat harder nemen).

 

Eibach is een aanrader.

 

welkom op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden