Ga naar inhoud
  • 0

Onregelmatige kachelmotor/luchtstroom


Theredone51

Vraag

Mede Passat enthousiasten,

 

Onlangs stond ik in de file aan te schuiven, raam een stukje open en toen merkte ik dat opeens mijn ruiten begonnen aan te wasemen. Vreemd, aangezien de airco gewoon op AUTO stond, maar goed. Aanjager maar op dan.

 

Weer een heldere ruit, maar de luchtstroom die uit de aanjager moest komen lijkt niet echt op wat ik gewend ben. Een filmpje (best kwaliteit op 480/720P zetten voor beter geluid):

vD0rbfda_bA

 

Zoals te horen in het filmpje is de luchtstroom erg onregelmatig en niet echt full power. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Alle filters (lucht, interieur) zijn minder dan een half jaar oud. Ik heb weet van kachelweerstanden die kapot gaan en dergelijke, maar dit geeft andere problemen (enkel draaien in hoogste stand, etc.).

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Misschien lagers die versleten zijn of vet dat er uit is denk ik dan?

 

Net even de self diagnostics gedaan van de climatronic module, daarbij kwamen volgende fouten naar boven:

25b - Footwell/Defrost flap servo Motor

4F8 - Central flap servo motor

4FA - Recirculation flap servo motor

318 - Air conditioner pressure switch

 

Allemaal fouten die er natuurlijk wel voor kunnen zorgen dat het systeem vreemd doet, als bv. 1 van de aanjager kleppen niet goed open gaat/blijft.

 

Daarna fouten gereset, opnieuw de test gedaan, en toen geen fouten. Aanjager werkt ook weer naar behoren. Daarna nog eens getest, toen weer een paar van bovenstaande fouten terug. Opnieuwe gereset, opnieuw getest, weer geen fouten.

 

Ik heb iets soortgelijks ook al eens gehad toen ik de climatronic module er uit had (om carkit in te bouwen). Na terug inbouwen ook problemen, self diagnostics gedaan, fouten weg, probleem opgelost.

 

Meer mensen die hier last van hebben? En is het eventueel mogelijk om de module zelf volledig te resetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren bij mijn garagist met VAG-COM even de basis waarden gereset. Nog eens getest, maar probleem blijft naar boven komen. Wederom:

- Stelmotor verdeler klep voetenruimte/ontwaseming V85, defekt

- Stelmotor luchtinlaatklep V71, defekt

 

Volgens mijn garagist zou het vreemd zijn dat er 2 kleppen tegelijk kapot gaan en hij denkt eerder aan een fout in de climatronic. Die dus maar eens switchen en testen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die foutcodes kunnen er al langer inzitten, misschien dat je daarvan nog nooit niets van hebt gemerkt.

Een kachelweerstand slaat niet altijd een fout code op, bij mij was het zelfs zo erg dat het display van m'n clima paneel begon te knipperen. (Alsof deze ook aan het overlijden was, dit was overginds na vervanging van m'n kachelmotor/weerstand ook verholpen) Als je goed luistert hoor je ook dat echt de kachelmotor stopt/hapert en het zwaar heeft, dit heeft verder niets te maken met kleppen ed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Toch de kachelweerstand, heb precies hetzelfde gehad, klonk ook precies hetzelfde.

Op de sloop een andere kachelmotor met weerstand gehaald (Is 1 geheel, kost een paar tientjes) en alles werkte weer perfect.

 

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden