Ga naar inhoud
  • 0

Auto trekt naar rechts, maar uitlijning is recht


Jeroenrally

Vraag

Waarschijnlijk een inkoppertje, maar ik vraag het toch maar:

- zomerbanden op 17 inch rs velgen, auto trekt naar rechts en bij rechtuit rijden staat het stuur iets scheef (goedkoop merk banden)

- winterbanden op 15 staal, auto rijdt kaarsrecht en stuur staat ook recht

 

Uitlijning gecontroleerd, ze recht als een scheermes.

 

Banden "even" van velg verwisselen is 10 euri per wiel en dat zijn die banden niet waard en dan weet ik nog niet eens of het gaat werken. Wat ik kan proberen is de wielen links rechts om wisselen. Staat het profiel wel verkeerd, maar als ie dan naar links stuurt weten we waar we aan toe zijn, dan kan ik evt andere banden kopen...

 

En ik ga trouwens eind volgende week op vakantie. Ik overweeg de winterwielen er op te doen zodat ik niet 3000km aan mijn stuur of te hangen...

 

Zou het met verschillende bandenspanning wat op te vangen zijn als lapmiddel?

 

Suggesties iemand om dit probleem op te lossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb exact hetzelfde probleem :shock: Ik heb exact hetzelfde probleem

 

Bij het uitlijnen niets aan de hand. Als je rijd trek hij licht naar rechts, zowel met lichtmetalen wielen, als de stalen.

 

Op dit moment is de rechter voorband aan de binnenzijde al weer bijna kaal buitenzijde is nog 60% oke! :roll:

 

Vreemd probleem waar de diverse lijners niet uit komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben met de voiture op drie verschillende uitlijnbanken geweest bij drie verschillende bedrijven en alles drie zeggen ze, hij staat goed :idea:

 

Andere wielen geprobeerd, andere banden geprobeerd, daar merk je wel verschil in :? Maar al met al toch naar rechts blijven lopen.... :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto reed zelfs met verkeerde sporing nog steeds kaarsrecht rechtuit. (ok, hij was wel symetrisch uitgelijnt, maar wel verkeerd. Het effect was alleen dat de banden schuin af sleten.) Dus er zit ergens iets niet goed de stand van de wielen als je banden niet gelijk afslijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij rijdt hij dus op dewielen met winterbanden wel kaarsrecht...

maar de wielen met zomerbanden dus niet.. het moet dus eigenlijk wel op de een of andere manier in de zomerwielen zitten. (toch?)

 

dat kan. dan is de auto misschien met zomerwielen niet goed uitgelijnt en met winter wielen wel. of er mankeert iets anders aan de zomer wielen/banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bij mij rijdt hij dus op dewielen met winterbanden wel kaarsrecht...

maar de wielen met zomerbanden dus niet.. het moet dus eigenlijk wel op de een of andere manier in de zomerwielen zitten. (toch?)

 

dat kan. dan is de auto misschien met zomerwielen niet goed uitgelijnt en met winter wielen wel. of er mankeert iets anders aan de zomer wielen/banden.

 

Dat kan niet.. ik zou eens kijken of je een kromme velg hebt ofzo..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ken dit probleem kom ze zelf ook wel eens tegen bij dagelijkse werkzaam heden. Wat wij dan doen is gewoon proberen. Eerst de voorste wielen wisselen van links naar rechts en andersom. Let wel op als je band geen draai richting heeft dan kan dit niet. Anders de voorste wielen met de achterste wisselen.

 

Als een velg krom is voel je hem trillen of schudden en niet scheef trekken over het algemeen. Denk wel dat je probleem in de banden zit heb het zelf ook eens gehad met vorige auto daar is het mee opgelost door links en rechts te wisselen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Gisteren voor het eerst een stuk op de snelweg gereden en ja hoor mijn wagen trekt ook naar rechts.... :?

 

Ze hebben bij de grote beurt nadat ik m gekocht had , 2 weken terug , de winterbanden vervangen door de zomerbanden.

 

Moeten ze dan eigenlijk ook meteen weer uitlijnen???

 

Iirritant is dit..... :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

let wel.. de meeste wegen lopen aan de rechterzijde ook naar die kant toe, dit ivm waterafvoer.. dus als je op de linker weghelft zou rijden(snelweg) zou die dit minder moeten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat de wegen wat aflopen naar rechts weet ik , maar in mijn geval lijkt het er dan op dat ze de wegen hebben berekent op erg grote wateroverlast.

 

Dwz...als ik m'n stuur los laat de wagen meteen hard naar rechts loopt. Ik heb het meerdere keren gedaan totdat mijn ega er genoeg van had.... :lol:

 

Zal nog eens een ritje maken maar ik vrees dat het niet de weg is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat vaag is, is dat die van mij naar links trekt ( maar ligt misschien aan de Belgische wegen dat het bij mij links is in plaats van rechts ) auto is ook pas uitgelijnd, camber wat minder gezet enz. Ik dacht dat het eraan zou liggen dat ik de achterste wielen naar voor heb gezet :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden