Ga naar inhoud
  • 0

dashboardkast eruit


mercwilly

Vraag

Hallo allemaal,

 

Hopelijk is er iemand met ervaring omtrent het volgende:

Ik wil graag de (ongebruikte) cd-wisselaar verwijderen, die bovenin het dashboardkastje hangt. Hoe moet ik dat aanpakken? Ik heb al gekeken of de scharnierende bak er af kan door de torxschroeven te verwijderen, maar dat gaat niet zo een twee drie.

Het gaat om een VW Passat Variant uit 2008 (ik geloof een B6).

 

Weet iemand wat de juiste procedure is om de wisselaar eruit te kunnen halen?

Gaarne hulp,

 

Willem

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Normaal moet het wel lukken met de torxen eruit te halen. Er ook nog wel een stukje aan de schakelaar van on off airbag dat eruit moet. Kan je makkelijk eruit wippen als je afdekkap op de zijkant van het dashboard eraf haalt. Indien dit er allemaal uit is moet het volledige handschoenkast eruit kunnen. De cd wisselaar kan je er dan uit schuiven mits je de vergrendelpinnen terug duwt.

Succes. Bij problemen horen we het wel.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is niet alleen het scharnierend deel dat los komt maar het volledige handschoenkastje dat eruit komt en is best wel een groot lomp ding. Ook zit er nog een slang aangesloten voor de koeling van het handschoenkastje maar deze komt normaal gezien makkelijk los. Als je voetverlichting hebt best hiervan ook de connector losmaken. Verder zit je dan ook nog met de bedrading naar de airbag on off schakelaar maar deze laat je best zitten denk ik omdat mogelijks dan een airbag fout gaat krijgen die enkel met vcds te resetten is (dit laatste weet ik niet zeker).

Uitbouwen gaat meestal vlotter dan terug inbouwen.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zolang je het contact niet aan zet kun je gewoon de connector van de Airbag los halen.

Vergeet hem niet als je weer je dashboardkast er in zet, dan krijg je zeker een foutmelding en zal die gereset moeten worden via vcds.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

airbag connector hoeft echt niet los om dat dashboardkastje eruit te halen hoor. Als je alle torxen los hebt zowel onder als bovenkant kan je met beleid 'm er wel uit halen zonder die connector los te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is zo maar wist niet in hoeverre de handigheid er is bij de aanvrager en of de graag wat sleutelvrijheid heeft of niet. De een heeft het er graag volledig uit, de ander kan zich behelpen met enkel te demonteren

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden