Ga naar inhoud
  • 0

camera foutmelding op rns510


bushmaster

Vraag

Passat CC van 2008 met originele achteruit-rij-camera.

Heeft altijd correct gefunctioneerd.

 

Gaf al een tijdje (af en toe) melding op de RNS510 "achteruitrijcamera tijdelijk niet beschikbaar" bij openen van kofferbak.

Nu komt deze melding ook (af en toe) langs als ik de DSG in de "R" zet.

Beeld van camera is storingsvrij, geeft ook geen storing bij bewegen van achterklep.

 

Iemand misschien enig idee, Kabelbreuk? of defect in camera-unit?

is de kabel eventueel makkelijk te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels is camerabeeld op de RNS510 helemaal verdwenen,

en krijg ik bij elke keer starten van de auto, onderstaande melding op het display.

Kabels vanuit kofferdeksel naar eerste verbinding in de auto zijn doorgemeten (geen kabelbreuk),

Camera (VW embleem) "klapt" ook netjes als de DSG in "R" wordt gezet dus stroom krijgt ie ook wel.

Uitlezen met VCDS geeft geen storing/melding.

Iemand nog ideeën?

Weet iemand toevallig een mannetje/vrouwtje/bedrijf die deze storing kan onderzoeken/verhelpen (omgeving Overijssel).

IMG_0541.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit zou kunnen een kabelbreuk zijn tussen de camera en de control unit. Wanneer je de stekker van de camera uit de controller zou trekken dan krijg je hetzelfde resultaat...

Als je iemand kent die een camera heeft zou je die kunnen aansluiten en zien wat het geeft.

Je kan eventueel al de stekkers controleren in de achterklep (dicht bij de camera) en van de controller (lijkt me onwaarschijnlijk, aangezien deze niet beweegt, in tegenstelling met kabels in de achterklep...) Mogelijk heeft de camera geen voeding (5 volt DC), doch dat zou je moeten kunnen uitlezen met VCDS.

 

grte, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De auto heeft inmiddels twee dagen bij de dealer gestaan, maar deze kwamen niet verder dan schouder ophalen en "misschien is het de camera" of " misschien is het wel de aanstuurmodule", al met al een gokje á €700,00 waar ik niet veel  vertrouwen in had.

 

Vandaag met de auto naar www.electronic4cars.nl geweest.

Geen eerdere ervaring met dit bedrijf, maar na zeer prettig mail-contact en positieve ervaringen gelezen te hebben, toch maar, naar het (voor mij) verre Beek en Donk getogen.

Emiel heeft een zeer gestructureerde manier van storingzoeken, en binnen het uur was het euvel ge-pinpoint en verholpen.

Camera kreeg geen stroom (dit is andere stroomkabel dan welke het embleem om doet klappen),

het was kabelbreuk in de kabel welke langs het scharnierend deel van de achterklep loopt. (nb. de kabel welke door de dealer was doorgemeten, en waarvan zij aangaven dat deze 100% ok was)

Al met al een zeer positieve eerste kennismaking met electronic4cars. :thumb:

 

PS: de gehele terugweg natuurlijk achteruit gereden om de camera te testen  :D

aangepast door bushmaster
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden