Ga naar inhoud

3bg variant turijn sport gekocht. Foto's!!


PassatRoger

Aanbevolen berichten

Ja mijn 3c was ook zo'n zondagskind. Was ook een 2.0tdi. Daarvoor heb ik een 3bg

1.9tdi gehad waar ik achteraf gezien veel te weinig voor terug heb gekregen

en veel te veel voor de 3c heb betaald. Ik heb vaak geroepen dat ik zo ruil om ruil mijn

3bg terug wou. Denk dat hij geexporteerd is want vind er niks van terug

op rdw.nl. maar ik wou dus echt deze terug proberen te kopen.

maargoed de 3c is weg en ik wil er geen meer hebben.

terug overgestapt naar een 3bg en geen seconde spijt gehad.

een 3bg is gewoon meer "mijn auto" dan een 3c.

neemt niet weg dat de 3c wel snufjes had die de 3bg dan weer niet heeft.

ik vond bijvoorbeeld de rns erg fijn en het grote scherm tussen de tellers

met de chlh. Lichtsensor vond ik ook fijn. Zou het leuk vinden als dit ook in de 3bg zat maar

Echt missen doe ik het niet.

3bg

Link naar reactie
Delen op andere sites

met de chlh. Lichtsensor vond ik ook fijn. Zou het leuk vinden als dit ook in de 3bg zat maar

Echt missen doe ik het niet.

3bg

 

Ik heb een setje uit china laten komen voor nog geen 5 tientjes. Licht schakelaar met auto functie met uiteraard lichtsensor én ch lh functie erop

http://www.aliexpress.com/item/VW-Auto- ... 27137.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Barry, heel interessant die lichtschakelaar.

 

De tekst is mij niet helemaal duidelijk, wat doet deze schakelaar allemaal?

 

CHLH via de voorste mistlampen?

En de verlichting gaat gewoon branden zogauw de motor loopt?

De unit verbruikt geen 'sluipstroom' zodat ik na een paar dagen met een lege accu sta? (lees: boze vrouw)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb wel wat ellende gehad met mijn 3BG maar dat was meer achterstallig onderhoud van de vorige eigenaar.

Vind het ook inderdaad het mooiste model Passat wat ze gemaakt hebben en deze zal dan ook echt niet weg gaan of het moet niet anders kunnen.

 

totaal geen spijt van men keuze om een Passat te kopen. Is eigenlijk al van begin af aan een auto geweest die ik wou hebben :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, ik zal ook even mijn to do lijst hier neer plempen:

-w8 achterlichten met chrome lijstje, deze hebben een vreemde waas aan de binnenkant waar ik me heel erg aan stoor

-koplampen vervangen of polijsten

-3c 4spaaks stuur monteren en (laten) bekleden met leer

-dash ombouw naar dubbeldin

-dubbeldin navi monteren

-antennevoet vervangen en antennespriet vervangen

-trekhaak eraf gooien en vervangen door afneembare westfalia

-3c achterruitenwisserarm (moet nog kijken of deze past)

-15" Wellington velgen spuiten met doorzichtige plastidip (bescherming) en winterbanden erop

-setje 17'' erop, weet nog niet welke maar vind die van kristof (mYst) ERG mooi!

-deze usb poort ergens inbouwen

_57.jpg

ik werk bij MAN trucks en daar zit deze usb poort in, en toevallig is dit ding dus precies dezelfde kleur als mijn dashboard dus deze moet een mooi plekje krijgen, maar waar?

-luxe nummerplaten erop

-volkswagen kentekenplaathouders

-3B bekerhouder boven de asbak

-alle ramen vanaf de b-stijl lichtjes tinten

-isofix erin

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, ik zal ook even mijn to do lijst hier neer plempen:

-w8 achterlichten met chrome lijstje, deze hebben een vreemde waas aan de binnenkant waar ik me heel erg aan stoor

-koplampen vervangen of polijsten

-3c 4spaaks stuur monteren en (laten) bekleden met leer

-dash ombouw naar dubbeldin

-dubbeldin navi monteren

-antennevoet vervangen en antennespriet vervangen

-trekhaak eraf gooien en vervangen door afneembare westfalia

-3c achterruitenwisserarm (moet nog kijken of deze past)

-15" Wellington velgen spuiten met doorzichtige plastidip (bescherming) en winterbanden erop

-setje 17'' erop, weet nog niet welke maar vind die van kristof (mYst) ERG mooi!

-deze usb poort ergens inbouwen

_57.jpg

ik werk bij MAN trucks en daar zit deze usb poort in, en toevallig is dit ding dus precies dezelfde kleur als mijn dashboard dus deze moet een mooi plekje krijgen, maar waar?

-luxe nummerplaten erop

-volkswagen kentekenplaathouders

-3B bekerhouder boven de asbak

-alle ramen vanaf de b-stijl lichtjes tinten

-isofix erin

 

 

Voor de koplampen polijsten kun je bij mij terecht ;) heb er meerdere hier op het forum gedaan er zijn er namelijk ook een paar topics van gemaakt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3c achterwisser arm past 1 op 1 op de 3bg , ik heb er toevallig net nog een spik slinternieuwe liggen voor je ;-)

verder ben ik het niet eens met je dat een bg beter rijd als een 3c , heb beide gehad en vond de 3c stukken zaliger rijden als de bg , ik denk dat je gewoon veel pech hebt gehad met die wagen en daarom er wat negatief tegenover bent ,

soit je hebt een mooie wagen gekocht waar je waarschijnlijk nog jaren plezier aan gaat hebben en die vertroeteld gaat worden door jou

veel plezier er bij

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Prachtige 3bg !!! mooie kleur/uitvoering !

 

Ik ben ook van een 3c 140pk tdi dsg highline teruggegaan naar een 3bg 130pk tdi Athene.

 

De 3c ziet en zit er beter uit van binnen. Rijd een stuk soepeler zeker icm dsg. Ik heb hem paar jaar geleden verkocht wegens de '3c ellende' circa 25.000 km gereden

Nu dus 3bg met sport onderstel, dashboard oogt antiek, buitenkant kan nog goed mee. Inmiddels 200.000 km gereden totaal bijna 4 ton !! probleemloos !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Update over mijn 3bg.

Een klein probleempje met starten (zie mijn andere topic)

Maar al met al dik tevreden.

qua mods nog niet veel gedaan wegens weinig tijd en gezondheidsproblemen.

maar ik wil de koplampen zelf proberen te polijsten. (Nog nooit gedaan maar onder het motto: een mens kan meer dan ie denkt als ie er gewoon aan begint).

Toch begrijp ik ergens niet waarom alle auto's plastic lampglazen hebben. Er zijn zo veel auto's die rondrijden met doffe lampen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je. Rijdt echt fijn die 2.0 20v.

ben er heel erg blij mee.

1e mod is een feit...

maxicosi ruby kinderstoeltje. Het enige waar ik bang voor ben is beschadigen van de bekleding. Maar die hoesjes voor op de bekleding waar het stoeltje dan op komt te staan zijn het net niet.

eens kijken voor een betere oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik ben er nog steeds niet achter waarom ik de highline lijsten met chrome strips heb terwijl ik geen highline heb maar een turijn sport.

is dit misschien ook een optie geweest?

Of onderdeel van de turijn sport uitvoering?

Geplaatst door de vorige (1e) eigenaar lijkt me sterk.

dit was een 65 plusser die zo te zien verder dan goed onderhoud verder niks optisch aan de auto heeft gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je, ik zal ook even mijn to do lijst hier neer plempen:

-w8 achterlichten met chrome lijstje, deze hebben een vreemde waas aan de binnenkant waar ik me heel erg aan stoor

-koplampen vervangen of polijsten

-3c 4spaaks stuur monteren en (laten) bekleden met leer

-dash ombouw naar dubbeldin

-dubbeldin navi monteren

-antennevoet vervangen en antennespriet vervangen

-trekhaak eraf gooien en vervangen door afneembare westfalia

-3c achterruitenwisserarm (moet nog kijken of deze past)

-15" Wellington velgen spuiten met doorzichtige plastidip (bescherming) en winterbanden erop

-setje 17'' erop, weet nog niet welke maar vind die van kristof (mYst) ERG mooi!

-deze usb poort ergens inbouwen

_57.jpg

ik werk bij MAN trucks en daar zit deze usb poort in, en toevallig is dit ding dus precies dezelfde kleur als mijn dashboard dus deze moet een mooi plekje krijgen, maar waar?

-luxe nummerplaten erop

-volkswagen kentekenplaathouders

-3B bekerhouder boven de asbak

-alle ramen vanaf de b-stijl lichtjes tinten

-isofix erin

 

Die USB/AUX poort.

Past deze niet in een blindplaatje in je Dashboard waar bijv. Je alarmschakelaar hoort te zitten.

 

Mooie strakke oplossing op het idd zo weg te bouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit waren toen de specs. Komt denk ik door het chroompakket.

 

Passat Turijn en Turijn Sport:

 

De Turijn-versie van de Passat kent twee varianten; te weten een Passat Turijn en de Passat Turijm Sport. Het pakket van de Passat Turijn bevat onder meer Climatronic, lichtmetalen velgen 15” Wellington, chroompakket, Park Distance Control, middenarmsteun vóór, regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel en in hoogte verstelbare voorstoelen met lendensteun.

 

Het actiepakket van de Passat Turijn Sport bevat xenonverlichting, lichtmetalen velgen 16” Road America, chroompakket, 8 luidsprekers, middenarmsteun voor, sportonderstel, sportstoelen, klein lederpakket, aluminium inleg, in hoogte verstelbare stoelen met lendensteun.

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn GT-I9195 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne is precies zoals je beschrijft als de turijn.

maar op de papieren staat dan weer turijn sport.

maar ik heb dan weer geen xenon, klein leerpakket en aluminium inleg.

of ik sportstoelen heb weet ik niet.

ik zal morgen een foto maken.

wat de usb poort betreft.

ik kan deze niet in het blindplaatje zetten daar komt bij mij het passagiers airbag lampje. Zit nu in de binnenverlichting maar er komt een w8 unit in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden