Ga naar inhoud

3bg variant turijn sport gekocht. Foto's!!


PassatRoger

Aanbevolen berichten

He mensen

 

Ik wil graag mijn 3c variant tdi weg doen en in de plaats een mooie 3bg variant benzine hebben.

(Eventuele ruilvoorstellen welkom)

Maar ik zit niet te wachten op distributieketting problemen, oliedruk problemen enz enz.

Dus wat is nu de ideale motorisering voor een 3bg benzine?

De 1.6 vind ik te zwak, de 1.8t heeft veel last van oliedruk problemen, de gewone 2 liter lijkt me ook wat zwak maar ik weet niet of dit wel terecht is, heb er namelijk nog nooit mee gereden...

Een v5 heeft distributieketting, op zich ideaal maar ik lees veel over ratelende kettingen en een v6

Zuipt me te veel. Ik zit zelf te denken aan een 2liter 20v. Is dit een beetje een goede motor?

Niet zoiets waar ik elke 1000km anderhalve liter olie in moet gooien ofzo?

Ik heb nu een 140pk tdi en wil qua vermogen toch een beetje in de buurt zitten.

 

Alvast bedankt voor eventuele reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja... als een V6 al niks voor je is, vanwege het gebruik, kan ik m'n suggestie maar beter voor me houden.... (Ik zou je een W8 voorstellen natuurlijk)

Je heb natuurlijk gelijk dat je over problemen gaat lezen, maar onthoud wel dat mensen meestal alleen de problemen met hun auto online zetten om advies/hulp te krijgen. Persoonlijk zou ik je dan tóch een 1.8T of een 2.3V5 aanraden. Ik heb beide gehad en met beide auto's veel plezierige kilometers gereden.

De 'ketting' problemen met een V5 vallen volgens mij wel mee en de sludge problemen met de 1.8T kan je (laten) bekijken voordat je een auto eventueel koopt.Hou er in ieder geval rekening mee, dat je bij iedere tweedehands auto altijd maar af moet wachten of het geluk aan jou kant staat. ongeacht de motorisering welke je kiest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He den.

blij om te horen, want eerlijk gezegd zie ik zo'n v5 wel zitten.

een w8 is natuurlijk geweldig. Maar zo lang het heel blijft is het leuk

Maar zodra er iets stuk gaat zijn het denk ik ook hoge kosten.

Heeft een v5 eigenlijk ook 5 kleppen per cilinder?

Mijn ideale auto is dus een zilvergrijze 3bg met wat leuke optoes en een 2.0 20v of v5

in het vooronder. Ik ben qua opties niet heel erg veeleisend dus dat

helpt wel enorm in de zoektocht.

MOET in ieder geval grijs zijn, met een van de 2 motoren of evt een 1.8t.

Climate control, Chrome lijsten rond de ramen en de rest maakt me eigenlijk niks/weinig uit.

leer, regensensor en dat soort dingen maken me plat gezegd geen zak uit.

 

let the search begin!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk trouwens dat het verbruik tussen een v6 en v5 niet zo heel veel uitmaakt.

Sterkere nog, bij vergelijkbaar gebruik maakt het denk ik niets eens veel uit tussen een V5, een V6 en een W8, mits de 5 ook 4motion heeft. Laatste vakantie, met ons gezin en alle bagage, liep de 8 gewoon 1op11 gemiddeld. Wel met netjes de toegestane snelheid op de Cruise Control en dus niet aan het boenderen geweest. Dat is namelijk het enige waar de 8 past écht dorst van krijgt. :lol::P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel met netjes de toegestane snelheid op de Cruise Control en dus niet aan het boenderen geweest. Dat is namelijk het enige waar de 8 past écht dorst van krijgt. :lol::P

Daar wordt ook mijn 1.9TDI met tiptronic dorstig van. :mrgreen:

Bij echt doortrappen red ik ook 1 op 11 :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zaterdag naar een 3bg gaan kijken in waalwijk... alles klonk goed en zag er goed uit op de foto's.

Zilvergrijze highline variant uit 2002. Half leer/alcantara. V5 170pk.

stoelverwarming, regensensor enz enz. Daar aangekomen helaas een grote teleurstelling...

koppeling was versleten, zo'n grote groene luchtfilter, verlaagd op zich geen

probleem maar deze was wel heel stug, gebonk onder de auto niet normaal

alcantara was helemaal gepluisd, clima/airco werkte niet...

 

maargoed we zoeken verder...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je voor een goed en mooi exemplaar over de grens moet kijken.

Valt me op dat er nog weinig mooie en goede 3BG's te vinden zijn.

Was laatst ook wezen kijken naar een model waarbij aangegeven werd dat hij in topconditie was.

aangekomen bij de verkoper was het ook een grote teleurstelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo'n grote groene luchtfilter

 

Bij een V5 is dat juist géén 'nadeel' ... Sterker nog, dat kan ik volledig aanraden om te monteren als je er één besluit te kopen zonder.

Zie in mijn gallerij (Klik op het fototoestel naast onder mijn avatar). Ik heb zelf zo'n Green Cotton op mijn V5 gehad en vind dit nog steeds de beste investering welke ik in de 5 gedaan had. Bij normaal rijden slechts een 'iets' zwaarder geluid dan standaard, zeker niet irritant. maar bij vol boenderen.........

MAAAAAAAAAAAAAN-OH-MAAAAN !!!! Wat een heerlijke roffel die V®5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

ik heb mijn V5 (170pk) 3 jaar geleden in maasbracht particulier gekocht, (super auto vooral nu er een kleine op komst is) het is een sportline automaat en hij heeft 2 ton gelopen (bij mij pas 10k in 3 jaar) maar heb er ook nog niks aan gehad heb alleen vorig jaar kleine beurt laten doen en de automaatbak olie laten vv. en rijdt gewoonlijk 1 op 11 en rij best door :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb mijn V5 (170pk) 3 jaar geleden in maasbracht particulier gekocht, (super auto vooral nu er een kleine op komst is) het is een sportline automaat en hij heeft 2 ton gelopen (bij mij pas 10k in 3 jaar) maar heb er ook nog niks aan gehad heb alleen vorig jaar kleine beurt laten doen en de automaatbak olie laten vv. en rijdt gewoonlijk 1 op 11 en rij best door :)

 

Welkom op het forum. Voorstellen is niet verplicht maar wordt zeer gewaardeerd.

Mocht je je eigen en je passat voor willen stellen kan dat in het Ik ben.....En ik rij..... topic.

Veel leesplezier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

het is gebeurd!!

 

de 3c is de deur uit en heb hem ingeruild op een 3bg en een niet nader te noemen italiaans autootje als werkpaardje.

het gaat om een 3bg uit maart 2005, dus een van de allerlaatsten met de 3c spiegels.

2.0 20v hoewel ik liever een turbo had gehad maargoed.. turijn sport uitvoering, niet heel veel opties alleen climate control, electrische ramen voor en achter, cruisecontrol, regensensor, lichtmetaal en parkeersensoren.

chrome lijsten om de ramen en op de bumpers. wat ik op zich vreemd vind omdat ik dacht dat alleen highlines dat hebben.

verder een hele nette auto komt van eerste eigenaar met complete service historie, dealer onderhouden.

heb er nu net geen 500km op zitten en tot nu toe erg tevreden.

 

het enige minpunt is de koppeling die versleten is. maar het schijnt zo te zijn dat het dubbel massa vliegwiel bij benzines eigenlijk nooit kapot gaat.

als dat zo is komt er alleen een nieuw koppelingssetje in.

 

ik vond de 3c op zich een fijne auto, maar qua reparaties en electronica vond ik hem absoluut volkswagen onwaardig!

sorry als ik mensen hiermee voor de kop stoot, maar dit is gewoon mijn mening

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie ik had eigenlijk andere reacties verwacht.

het is namelijk gebruikelijker om van een 3bg naar 3c te gaan.

heb ik destijds ook gedaan hoewel ik mijn vorige 3bg eigenlijk beter vond

dan de 3c.

Ik denk niet dat er veel mensen zijn die na een 3c weer "terug" stappen

naar een 3bg.

maar ik vind een 3bg een veel fijnere auto.

ben in ieder geval heel blij dat ik weer een 3bg heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap je gevoel Roger. Heb zelf een 3BG en van mijn werkgever heb ik regelmatig een 3C mee. Een 2008 versie met commonrail diesel.

En vind die best goed rijden. Aan het weggedrag merk je dat het een veel nieuwere generatie wagen is. Maar vooral de buitenkant vind ik de 3BG mooier en stoerder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij was een Turijn Sport een aardig complete uitvoering, had o.a. xenon, lichtmetaal, sport onderstel, sportstoelen.

 

Veel plezier met de nieuwe aanwinst.

 

Ookal rij ik een 3c, een 3bg vind ik er mooier uit zien van buiten. Ook heeft een 3bg een mooiere tellerunit en kortere versnellingspook waarmee je nog uit de pols kon schakelen.

 

Verstuurd van mijn HTC Desire HD A9191 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sport onderstel heb ik (denk ik) niet en xenon ook niet.

de 3bg en 3c staan nou niet bekend om hun geweldig lichtbeeld

maar ik ga er geen xenon in zetten.

ik vind het belangrijk dat als ik onderweg een lamp kapot heb dat ik gewoon kan

stoppen, lampje wisselen en weer verder.

Ik wil het hele gedoe met kapotte ballasten enzo niet meer hebben.

gewoon de glazen netjes polijsten, goede philips bluevision lampjes erin en that's it.

achterlichten heb ik wat condens in dus daar wil ik w8 lampen in zetten.

misschien verlagen maar echt maximaal 30mm en als het even kan liever 20.

De bedoeling is dat dit een comfortabele mooie nette gezinsauto is.

Als werk hok heb ik een fiat bravo dus vuil word de passat gelukkig niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, ik moest nooit wat van de 3c hebben, tot ik laatst al een paar keer 3c heb gereden.

En gisteren 1 heb afgeleverd bij de klant, een abt, verlaagd en dikke abt velgen.

Mooie fijne rijder, enkel heb ik momenteel het geld niet liggen om dapper een dikke 3c te halen, en als dat er wel was, was ik angstig om de verhalen

die je te veel leest. Dus voor mij een nogo. 3b heb ik nu, 3bg komt wel weer eens, maar na een 30 passats zowel bg als 3b, wil ik misschien wel een heeel andere weg inslaan binnen nu en een tijd? Maar nu eerst succes met je mooie bg, en blijven mooie modellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gefeliciteerd met je aankoop man! Ook ik heb 2(!!) 3C's gehad. De ene was nogal een zondagskind (de 2.0TDI) Met diverse problemen. De laatste (de TSI) was wél een hele fijne auto. Jammer genoeg gaf mijn vorige werkgever haar niet mee als 'gouden handdruk' :-(

Maar dat zeggende, uiterlijk ben ik de 3BG altijd mooi blijven vinden en ben dus zonder morren weer overgestapt op mijn huidige. Ook blijf ik het spijtig vinden dat VW afgestapt is van de blauw\rode verlichting. Ik vind dat nog steeds prachtig mooi.

Heel veel plezierige kilometer met je nieuwe aanwinst... En kijk uit ! Hoe meer tijd je hier doorbrengt, hoe harde de mid-jeuk toeslaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden