Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof lekkage...


groene draak

Vraag

Sinds 2 weken heb ik koelvloeistof lekkage.

Als ik de auto neerzet na een rit, waarbij hij lekker warm is, dan ligt er na een tijdje (meestal zie ik het de volgende dag) een plasje koelvloeistof op de straat.

Alle bovenste slangen en het potje lekken zeker niet, das nagekeken.

Aan de onderkant kunnen we zien dat er roze vloeistof gelekt heeft, maar het niet traceren.

Het is ook niet zo dat het eruit spuit, dan zou het makkelijk zijn geweest!

De auto rijd verder prima en te temp. blijft strak 90 gr.

Zijn er delen die bekent staan om lekken/scheuren, of heb ik gewoon pech?

Oja, het gaat om een V5-2.3 bj 2000.

Alle info is welkom, alvast bedankt!

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zal toch ff op de brug zetten met de motor aan en op bedrijftemperatuur 90C

 

en dan onder kijken waar de koelvloeistof G12 waar vandaar lekt het kan zijn klein scheurtje in van de 8 a 10 koelvloeistof slang of anders?

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels iets verder.....

De auto is op de brug geweest en waarschijnlijk hebben we het gevonden.

Ik ben misschien niet duidelijk geweest waar het lekte, maar dat was aan de achterzijde van de motor.

Met een goede lamp konden we zien dat het kunststof knietje wat aan het thermostaathuis zit bij 1 boutje erg roze was.

Hoogstwaarschijnlijk is dit de lekkage.

Of het boutoortje is gebroken, of de rubberen O-ring is stuk.

Onderdeel kost €16 en de ring €3, dus dat valt mee.

Iemand hier die ervaring heeft met deze reparatie?

Zo te zien is er niet makkelijk bij te komen....

post-20438-1423829587,4495_thumb.jpg

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yess ervaring, recentelijk hele thermostaathuis vervangen, 2 dagen bezig geweest, alles zit in de weg en het K*T om er bij te komen maar het is te doen ;)

Je werk ruimte is erg beperkt, weet niet of het lukt er van de onderkant bij te komen.

 

Maar als je alles moet uitbouwen, ben je wel ff bezig bobine blok eraf stuk of 8 koelslangen en maak aub niet dezelfde fout als ik en laat je motorkap niet op bobine blok vallen is zuur geld ;)

 

Btw een goede slangklem tang kan je veel tijdt schelen, omdat je werkruimte tussen motorblok en schutbord erg beperkt is.

als het wenselijk is kan ik morgen wel eens bij mijn bakkie kijken, hoe of wat je erbij zou kunnen. heb ook nog oude thermostaathuis liggen en knie enz..

Dus mocht je nog vragen hebben of foto'tje nodig hebben ofzo dan ff berichtje sturen ;)

 

Gr, Paul

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Paul,

Bedankt voor de reactie met je "werkervaring"...

Ik weet niet of het hele thermostaathuis eraf moet om deze knie te vervangen, ik dacht het niet...

Zoals ik het gezien heb, kan je er via de onderkant beter bij als de bovenkant.

 

De onderdelen heb ik inmiddels al binnen, nu de tijd nog om te beginnen.

Gelukkig heb ik nog een auto waarmee ik mezelf kan vervoeren...

 

Als je nog meer info hebt, is dat uiteraard welkom!

gr. Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hoi hoi

 

Ik heb precies het zelfde probleem dus ook ik ga er deze week mee aan de slag heb er nu onder tussen wel genoeg van het blijven bij vullen voor dat ik vertrek dus het is goed op,

bij mij gaat het ook om het thermostaathuis hoop dat het geen gebroken schroef is dus want dan ben je even bezig, en zoals ik lees van steenaart is het inbus dus zou moeten lukken zonder letterlijk alles temoeten slopen zoals de garage vertelde om volgens dik over de 300 kwijd tezijn hmm en leees dat het huisje 16 euro is zeg maar maar nu komt de vraag waaar ow waaar kan je het huisje dus het plastic halen? heb al wat sites gekeken maar tot nu toe alleen nog maar de thermostaat zelf gevonden.

 

iemand plekken? omg Eindhoven.

 

hoor het snel wel alsvast bedankt

 

Gr Danny

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inmiddels alweer een tijdje verder en gisteren ( !) eindelijk het kunststof knietje vervangen.

De winter komt eraan, en ik wil niet stil komen te staan in de kou...

Gelukkig heb ik een goede monteur met 40 jr ervaring.

"oh, doe ik wel effe"......2 uurtjes later reed ik weer....

Alleen de O-ring zorgde een beetje voor oponthoud, maar met een beetje spuitlijm bleef ie mooi zitten.

De oorzaak van de lekkage?

Kijk en zoek de verschillen...

post-20438-1423829828,7949_thumb.jpg

gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, mooi dat alles gelukt is,  ik ben er nog steeds mee bezig, ik heb m'n cilinderkop vervangen, en koelvloeistof er in maar nu lijkt het of mijn thermostaat niet open gaat of dat er nog teveel lucht in het systeem zit, dus als de motor even draait komt de koelvloeistof er weer uit, dus ik denk dat de thermostaat niet open gaat, ik heb deze er inmiddels weer vanaf gehaald en getest in een pan kookend water en dan gaat hij maar een klein stukje open, niet genoeg voor een goede doorstroming denk ik, is het nu handig om het hele huis te vervangen of alleen de thermostaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ha, nu ben ik ook aan de beurt met koelvloeisto lekkage.

Precies zoals boven omschreven, telkens een plasje koelvloeistof en regelmatig bijvullen.

Ook aan de linker zijde onder het eea nat van de vloeistof.

Ik rij nu 12 jaar met deze passat V5 zonder noemenswaardige problemen.

Vandaag ff gekeken, maar kon het zo 1, 2 3 niet vinden, maar met deze info hoop ik het makkelijker op te sporen.

Wordt vervolgd....., en thx voor de info.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden