Ga naar inhoud
  • 0

trillen en klapperen bij het remmen


Mollema88

Vraag

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb je wat meer info of een duidelijk verhaal.

Je hebt blokken vervangen. Heb je dat zelf gedaan of laten doen.

Zijn de schijven ook vervangen. Zo nee Hoe dik zijn die nog.

Heb je een noodstop moeten maken voor of na de blokken wissel. Had je ook geklapper voor de wissel.

Zitten je wielbouten wel goed vast. Heb je trillingen in het stuur zonder te remmen.

 

Allemaal vragen die ertoe doen om wat zinnigs te kunnen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dat met m'n vorige auto aan de hand gehad en toen bleek dat één van de centreerringen van mijn velg niet 100% zat en de velg dus wat scheef stond. Ik zou sowieso de wielen 'n keer demonteren en hermonteren om te beginnen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb de blokken zelf vervangen en weet wat ik doe :mrgreen:

Ik heb de blokken al 2 maand terug gedaan

Heb de schijven niet vervangen

Maar heb het pas zins vorige week

Als ik een nood stop maak dan voel je de abs zijn werk gewoon doen voor en na het blokken wisselen

Als het een centreerpunt ring zou zijn zou je het ok zonder remmen moeten merken

Ik denk zelf misschien de schijven krom maar dat kan ik me haast niet voorstellen want heb niks geks gedaan kwa remmen ofzo

Ik kan nog wel even kijken met een micrometer op magneet voet of de schijven krom zijn

 

Maar meer kan het toch.bijna niet zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook dit verhaal. Stuur gaat trillen bij afremmen. Tijdens het rijden zelf geen trillingen. Schijven vooraan zijn nog de eerste en zitten er 125d km op, hoogstens is er nu 1,5mm van de schijven weg. Blokken zijn nog 4 a 5mm. Jammer dat de schijven nog maar zo weinig weg zijn maar denk toch dat ik alles ga vervangen (schijven en blokken). Geen idee waarom de schijven zouden krom staan.

 

verstuurd met samsung galaxy S4mini

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb dit ook eens gehad. (was wel met een Opel) na vervanging nieuwe remblokken.

Nieuwe remblokken bleken verkeerd te zijn (te Hard) Werden veels te heet en trokken mijn remschijven krom.

 

Nieuwe remschijven + blokken op garantie, krijgen die pannekoeken het voor elkaar om weer de verkeerde blokken te plaatsen.

Dus weer nieuwe remschijven en blokken op garantie en excusses.

 

Deze keer wel de goede blokken..

 

De clou van dit verhaal:

 

Heb je wel de goede blokken?

 

PS:

Is niet zo'n snelle reactie van mij, maar ja ben dan ook pas een week lid van deze club.

Erg veel leesvoer moet ik zeggen.

aangepast door Johan56
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi!

 

Ik heb identiek hetzelfde probleem en het gaat steeds erger.

Bij het afremmen (zeker vanaf 150 naar 100 bijvoorbeeld) is het trillen heftig te voelen.

Maar ook bij het rijden (vooral tussen 120 en 140) hoor/voel je in de auto dezelfde trilling.
En als je goed luisterd bij stap-tempo hoor je iets "onrond" in het rollen.

De wielen zijn al drie keer gebalanceerd.

 

Ik denk dat de remschijven achter allebei te dun geworden zijn - maar als ik het bij het rijden ook merk, zijn die dan ZO krom geworden dat die telkens raken? Dat moet toch in oververhitting van schrijf resulteren?
Na een snelle blik bij het tanken leek mij een achterband in vergelijking met de andere banden overdreven slijtage te tonen.

Of is ook een spacer van een wiel niet op z´n plaats? En hoor ik dat ook tijdens het rijden?


Het zijn helaas niet de originele velgen, en dus ook met een spacer gemonteerd.
Deze week bestel ik nieuw rubber, en die zet ik dan op de originele VW velgen... ondertussen de remschijven controleren.

Hopelijk blijft het overzichtelijk. ;)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou de hele ophanging is nalopen, dus voor en achter of er niet overvloedig speling op zit. Als je al twijfelt over je remschijven achter, haal dan een paar nieuwe, zijn de kosten ook niet. Wees kritisch en bespaar niet op dat soort dingen alsjeblieft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden