Ga naar inhoud
  • 0

koude lucht passat 3c (V158) 01809


Speedyace

Vraag

Ik heb een vermoeden dat de Stelmotor van de linker temperatuurklep (V158) met de foutcode 01809 stuk is.

Na de boel te hebben gereset met vcds nog geen warmte links.

Nu heb ik de kunststof plaat weggehaald bij de pedalen, maar dan kan ik er nog niet bij zag ik :?

De kap die onder het stuur zit! moet deze ook los? . Deze zit links en recht vast met 2 torx schroeven, maar wil dan nog niet los.

Moet ik hier hard aan gaan zitten trekken! of sloop ik dan de boel of zit er nog ergens een verborgen torx schroef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Weet niet of het nog nodig is, maar hier is de beschrijving om stelmotor voor linkertemperatuurregelklep V158 uit te bouwen:

 

O Linkervoetenruimtebekleding uitbouwen:

> De 2 parkers -1- eruit draaien (1,5 Nm).

> Afdekking uit de steunen losmaken en indien ingebouwd de kabelstreng van de voetenruimteverlichting losmaken.

> De 2 vergrendelingen -pijlen- indrukken en de diagnosesteker uit de afdekking trekken.

1_zps77a31416.png

 

O Luchtrooster linkervoetenruimte uitbouwen:

> Bevestigingsbout -2- eruit draaien en luchtrooster linkervoetenruimte -1- verwijderen.

2_zps1348b8e3.png

 

O Diagnose-interface voor databus -J533- uitbouwen:

> Contact en alle elektrische verbruikers uitschakelen en de contactsleutel of de startknop in stand 0 (aanslag) trekken.

> Steker -1- ontgrendelen en van diagnose-interface voor databus -J533--2- losmaken.

> Bevestigingspennen -3- samendrukken -pijlen- en uit de boringen verwijderen.

> Diagnose-interface voor databus -J533- uit de wagen verwijderen.

3_zpsa0a268aa.png

 

O Bouten -3- (9 ± 1,3 Nm) eruit draaien.

O Bouten -1- worden er niet uitgedraaid.

O Steun -2- niet uitbouwen.

4_zpsd84e0048.png

 

O Steun -1- in de richting van het rempedaal drukken -pijl- en deze daar met een kabelbinder bevestigen.

5_zpsc9be4584.png

 

O Steker -C- naar de stelmotor markeren (gevaar voor verwisselen met andere stekers die gelijk zijn van constructie).

O Steker -C- van stelmotor voor linkertemperatuurregelklep -V158- lostrekken.

O Afdekking -A- uitbouwen.

O Bevestigingsbouten -D- 1,4 Nm eruit draaien en stelmotor voor linkertemperatuurregelklep -V158--B- verwijderen.

O Hendel -E- van stelmotor uit verbindingsstang -F- losmaken.

6_zps531f158b.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden