Ga naar inhoud
  • 0

Werking elektrische achterklep icm fietsendrager


®win

Vraag

Als ik een fietsendrager achterop de trekhaak heb (Jaeger contactdoos, Multicon 7-pin stekker op fietsendrager met verloopstuk), dan ontgendelt de achterklep wel met de greep in de achterklep, maar gaat niet open. Dan moet ik de klep door de motoren heen trekken. Gebruik ik de AB of de knop in de LV portier, dan gaat de klep probleemloos open. Zonder stekker in de trekhaakcontactdoos werkt de achterklep via de handgreep probleemloos.

 

Is dit normaal? Zo niet, heeft iemand een idee waar ik moet zoeken voor de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Een oud topic omhoog halen...

Mijn Passat B7 variant beschikt ook over een elektronische achterklep en een elektronische wegklapbare trekhaak. Beide een enorm fijne optie.

Als ik de fietsendrager achterop heb met de mountainbike, kan ik de drager kantelen en dan normaal gesproken de achterklep openen. 
Maar daar zit het hem nu net.. hij ontgrendelt wel, maar gaat niet open. Is dan de enige remedie om de stekker eruit te halen? Want zo begrijp ik tenminste, dan gaat hij wel open? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helaas wel ja, is een soort beveiliging. Manueel kan je de klep ook nog openen maar dat vergt dan wat meer kracht. Sluiten gaat terug elektrisch dan eens de klep open is. Bij de B8 zijn ze er terug van afgestapt, daar werkt de klep ongeacht iets aan de haak hangt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden