Heb nu bijna 1 jaar mijn 2001 1.8T met 98dkm. Nooit eerder op de onderkant vuldop gelet, maar na het lezen op dit forum over sludgeproblemen bij dit type motor, viel mij vandaag pas op dat er wat koolafzetting zat op de dop en de nokkenas (precies als op de foto''s van peedepee (zie http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t= ... e&start=45) (geen witte-, maar wat vettige korrelige troep)
"IK" heb in dit jaar nog nooit een foutmelding gehad betreffende de oliedruk o.i.d, maar wat ik in bovengenoemde thread gelezen heb, stemt mij niet vrolijk, te meer daar ik over een paar weken naar Spanje v.v ga rijden. (+/- 4000km)
2 maanden geleden heb ik, op advies van dit forum, bij de kleine beurt (bij betrouwbaar lokaal algemeen Bovag autobedrijf/leverancier v.d auto) Mobil 0W-40 gevraagd, tesamen met het grotere oliefilter. Mij is niets verteld van een evt sludgeprobleem; dus is er niet op gelet cq is het ze niet opgevallen.
Misschien is er in de voorgeschiedenis ooit wel een sludgeprobleem geweest met de longlife olie en zijn dat oude koolresten. In het gereedschapvak was wel een flacon Halvoline synthetic 5W-40 aanwezig dus is daar voor mijn tijd mee gereden. (toch n.a.v een sludge/oliedrukprobleem???)
Wat is nu wijsheid? Toch maar die verse (dure) olie + filter weer vervangen na een Forte Motor Flush OF met Auto-Rx?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Peedepee, hoe ziet het onder jouw dop nu uit? Volledig schoon of zitten er nog oude resten?
Groet en dank, Leo.
PS/ DM, zou die LMM afwijking die jij alleen bij lage toerentallen (via Vag-Com) vond, daarmee te maken kunnen hebben?
Vraag
LvR
Beste Passat vrienden,
Heb nu bijna 1 jaar mijn 2001 1.8T met 98dkm. Nooit eerder op de onderkant vuldop gelet, maar na het lezen op dit forum over sludgeproblemen bij dit type motor, viel mij vandaag pas op dat er wat koolafzetting zat op de dop en de nokkenas (precies als op de foto''s van peedepee (zie http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t= ... e&start=45) (geen witte-, maar wat vettige korrelige troep)
"IK" heb in dit jaar nog nooit een foutmelding gehad betreffende de oliedruk o.i.d, maar wat ik in bovengenoemde thread gelezen heb, stemt mij niet vrolijk, te meer daar ik over een paar weken naar Spanje v.v ga rijden. (+/- 4000km)
2 maanden geleden heb ik, op advies van dit forum, bij de kleine beurt (bij betrouwbaar lokaal algemeen Bovag autobedrijf/leverancier v.d auto) Mobil 0W-40 gevraagd, tesamen met het grotere oliefilter. Mij is niets verteld van een evt sludgeprobleem; dus is er niet op gelet cq is het ze niet opgevallen.
Misschien is er in de voorgeschiedenis ooit wel een sludgeprobleem geweest met de longlife olie en zijn dat oude koolresten. In het gereedschapvak was wel een flacon Halvoline synthetic 5W-40 aanwezig dus is daar voor mijn tijd mee gereden. (toch n.a.v een sludge/oliedrukprobleem???)
Wat is nu wijsheid? Toch maar die verse (dure) olie + filter weer vervangen na een Forte Motor Flush OF met Auto-Rx?
Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Peedepee, hoe ziet het onder jouw dop nu uit? Volledig schoon of zitten er nog oude resten?
Groet en dank, Leo.
PS/ DM, zou die LMM afwijking die jij alleen bij lage toerentallen (via Vag-Com) vond, daarmee te maken kunnen hebben?
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
35
14
10
4
Popular Days
31 jul
14
1 aug
13
12 jul
11
8 jul
7
Top Posters For This Question
LvR 35 posts
peedeepee 14 posts
DM 10 posts
Emtwee 4 posts
Popular Days
31 jul 2007
14 posts
1 aug 2007
13 posts
12 jul 2007
11 posts
8 jul 2007
7 posts
Posted Images
81 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten