Ga naar inhoud

Ik wil graag even melden hoe tevreden ik ben met mijn Passat


Jbrunet

Aanbevolen berichten

Na deze week de zoveelste reparatie van dit jaar te hebben wil ik graag even zeggen hoe tevreden ik met mijn huidige Passat 3C combi ben.

2 jaar geleden overgenomen van een kennis die deze weg deed omdat hij zelf een nwe Polo ging rijden en tegelijkertijd voor zijn vrouw een

nwe Up bestelde. Dus in zijn belang om deze particulier te verkopen. Dan krijg je extra korting.

Hij had slechts iets van 150000Km op de teller staan en aangezien ik daarvoor vele jaren met veel plezier met mijn Passat 1.9 TDI 3B sedan had gereden dacht ik hier wel een goede koop aan te hebben. En een beetje meer vermogen sprak mij ook wel aan..

 

Goed, vanaf het begin af aan vond ik al dat hij erg vreemd reed. Onderin de versnelling helemaal niets om dan vervolgens als een idioot weg te sprinten (en dat bij slechts een beetje gas op het pedaal) om dan vervolgens bovenin weer in te storten. En als je bv. continue 100K/u reed dan gaf het gas en hield weer in etc. Erg hinderlijk.

 

Begin dit jaar bleek dat het 2de massa vliegwiel stuk te zijn en heb ik dus een compleet nieuwe Sachs koppelingset incl. vliegwiel en lagers moeten laten vervangen.. kosten.. ping ping

2 maanden terug sneuvelde de turbo, out of the bue, doordat het asje (€8,- materiaal) van de oliepomp rond was gedraaid. Nieuwe Turbo en asje erin.. Kosten... ping ping.

Auto opgehaald en de motor was bij wijze van spreke nog niet warm en op de snelweg ging gelijk weer een lampje branden en werd de motor in Noodloop gezet (Turbo uit). Even uit en aan en ik kon weer terug rijden naar de garage... De EGRkoeler lekt dus schijnbaar en kan die nieuwe turbodruk niet aan.. Tussendoor heb ik zelf de EGRklep, smoorklep en aanzuigbuis gereinigd, en toen was dat rare 'hunten' probleem gelukkig weg, en bleef de EGRkoeler nu wel in werking. Deze moet nu nog steeds vervangen worden.

In de tussentijd zijn we met onze caravan van 1600Km op en neer naar Kroatië gereden met 4 man in de auto. God zij dank is alles goed gegaan.

We waren nog niet terug en ja hoor, het alarmlampje vd Oliedruk ging weer brenden. Hij staat nu weer bij de garage en nu mag dus de rest van de oliepomp en stangen etc. vervangen worden.. Kosten enkel aan materiaal €1600, excl. montage...

En dan moet daarna dus ook nog de EGRkoeler vervangen worden, kosten aan materiaal +/- €400...

Ik ben nu al ongeveer €6000,- kwijt en ben er niets mee opgeschoten. Ik zal velen wel voor de schenen schoppen als ik dit hier zeg, WAT EEN KLOTE DING.!!!! Jeff Brunet uit Uithoorn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Jeff, de meeste 3 c rijders op dit forum hebben de afgelopen jaren al flink eelt op hun tenen gekregen dus dat schoppen valt wel mee :mrgreen:

Alle klachten zijn heel herkenbaar maar ik plaats wel vraagtekens bij de volgorde van reparaties, ook van de turbo en het oliepompasje, lees niet hoe ze de oliepomp hebben gerepareerd?

Dit asje is een bekend probleem en bij wat voor een prutsgarage ben je geweest dat je na een dure reparatie weer zonder oliedruk komt te staan, zou wel willen weten wat de vorige keer dan gerepareerd en vervangen is? Daarnaast hoeft de EGR koeler niet te worden vervangen, deze kan er gewoon worden afgesloopt en afgedopt, de ecu melding moet even worden weggeschreven door een tuner en klaar is Kees.

 

Jammer van al het geld en de moeite, de 3c heeft veel problemen maar volgens mij had een groot deel van jouw schade voorkomen kunnen worden wanneer je een kundig advies van een kundige garage had gehad. Want al jouw problemen kun je hier op het forum terug vinden met prima oplossingen.

Maar ja, daar heb nu weinig aan :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan me de frustratie heel goed voorstellen, de 3aa is gelukkig naar mijn bevindingen kwalitatief echt beter.

 

Heb inderdaad ook mijn vraagtekens bij de garage, helaas zijn er slechts een paar garage die meer verstand en ervaring hebben dan het standaard vervangen van onderdelen. Zou toch een diagnose bij 1 van deze garages laten doen, heb ik destijds ook gedaan met mijn 3c en dat heeft heel goed geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik heb recent grote kosten gehad met mijn 3c maar voor dat geld koop ik geen andere wagen.

 

Mijn advies zou zijn: ga bij een van de sponsoren langs, die weten tig keer meer van de auto dan een stealer of universele garage..

 

Ik heb de mijne kapot gekocht (toegegeven dat ik de grootte van de stukken lager had ingeschat) en heeft inderdaad wel redelijk wat geld en werk gekost, maar ik bekijk het positief: ik heb de auto belachelijk goedkoop kunnen aankopen, heb er 'n nieuw blok in gestoken en kan er 'n hele tijd tegenaan voor 'n prijs waarvoor ik geen enkele passat tdi met dsg kon vinden (of het moest 'n taxi met 500 000 + km geweest zijn).

 

Elk nadeel kan ook wel voordelen hebben dus ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor mijn 2.0 TFSI ook een 2.0 TDI BKP gehad. Deze stortte in nadat ik heb verkocht had. Ook door combi asje, lekke tandempomp en de daardoor veroorzaakte motorschade (waaronder turbo).

Toch jammer dat VW zijn verantwoordelijkheid niet heeft gepakt. Ze hebben dit uiteindelijk (erg aan de late kant) wel gedaan met de pompverstuivers.

Succes met je Passie, hopelijk ben je van de ellende af..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden