Ga naar inhoud
  • 0

Grote fan


Paccard

Vraag

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nu mijn APK perikelen achter de rug zijn, wordt mijn viscose koppeling het volgende project.

 

 

1. Mijn viscose koppeling is kapot, de ventilator rammelde, wat voor heel veel geratel zorgde bij de motor. we hebben de ventilator van de as verwijderd. de koppeling zelf zit nog in het huis.

 

Nu heb ik op de sloop een complete koppeling kunnen vinden. Echter, deze zit op de VR5. Kan het zijn dat dit dezelfde is als mijn 1.9 TDI?

 

2. En die vraag had ik hierboven al gesteld, sinds die koppeling niet meer werkt, komt er geen koude lucht meer uit de klima, heeft dat hiermee te maken, of wordt de klima gekoeld door de andere van (electrische)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kan zijn dat die ook defect is. Komt vaker voor bij de 3B/3BG. Even de stekker voor loshalen. Zit als je voor de auto staat voorin rechts. daar zou je even met een multimeter kunnen meten of er spanning naar de ventilator gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De grote Fan is vervangen, dynamo eruit en grote waterslang aan de voorkant losgemaakt, kon de oud kapotte er zo uitkrijgen, en de nieuwe er weer in. Die werkt weer naar behoren, maar nu is ook de elektrische vin kapot, hoe kan  ik deze monteren, zonder het hele voorfront te verwijderen, of in service stand te zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

moet toch in service stand te zetten paccard

of anders kom je niet bij helaas en de elektrische vin werkt voor airco / combi extra motor koelsysteem 95c

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de electrische vin heel eenvoudig kunnen vervangen. hij draait nu. Er komt Koudere lucht uit de middelste luchtgaten van het dashboard. maar nog steeds niet wat ik gewend ben. Ik had een foutcode . maar die is na het resetten niet meer terug gekomen. De smallere leiding bij het schutbord is wel koud. de dikkere niet. Wat kan ik nog doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vin is ook defect spanning direct gemeten aan kabels die aan electrische motor zitten( 12 volt)

Dus ik ga er van uit dat motor defect is.

Paccard kun je ongeveer uitlggen hoe je dit gedaan hebt zonder de service stand te gebruiken..en heb je een link waar ik de ventilator kan kopen?

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn vin is ook defect spanning direct gemeten aan kabels die aan electrische motor zitten( 12 volt)

Dus ik ga er van uit dat motor defect is.

Paccard kun je ongeveer uitlggen hoe je dit gedaan hebt zonder de service stand te gebruiken..en heb je een link waar ik de ventilator kan kopen?

 

Alvast bedankt

 

Hem losmaken is vrij eenvoudig, aan de bovenkant zit een borgschroefje, deze draai je er uit.

Dan zit er aan de onderkant een borglipje, deze moet je indrukken en nu kun je hem iets draaien en kun je hem er uithalen.

Ik had laatst het zelfde, had hem er uit maar kon geen vervangende vinden zo gauw, bij nader inzien waren de koolborstels ook nog prima, ik heb de motor van de ventilator met de compressor schoon geblazen, kwam heel veel koolstof uit, en daarna werkte hij weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden