Ga naar inhoud
  • 0

ACC/Front Assist


kevert

Vraag

Net twee dagen mijn nieuwe auto en dan is het even uitproberen.

Bij druk verkeer op de weg remt ACC soms wel heel abrupt en ik probeerde Front Assist uit te schakelen. Via het menu kan ik het vinkje achter Front Assist weghalen, maar hij blijft geactiveerd. Dat zou dan toch moeten uitschakelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ACC aan. Dan druk ik op het knopje op de richtingaanwijzer en verschijnt in het scherm Front Assist met een blokje erachter met een vinkje erin. Ik ga er vanuit dat dat betekent dat FA is ingeschakeld. Dan selecteer ik dat het vinkje weggaat, maar in het scherm blijft het systeem auto's voor mij detecteren (zichtbaar in het scherm) en daarop reageren door vaart te minderen.

Als het druk is op de weg wil ik dat ik het systeem kan gebruiken als een normale cruise control, zonder de snelheid aan te passen. Dat moet toch kunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Help? Ik vraag me af of ik Front Assist helemaal snap....

 

De ACC heb ik wel door, maar weet dat niet zeker van FA. Kun je dit ALLEEN aan en uit zetten, en niet instellingen veranderen? Ik DENK gezien te hebben dat ik bij het kloten aan alle knopjes op het stuur, en schakelen tussen de info display weergaven OOK de instellingen zag veranderen van FA, door (volgens mij) uitsluitend aan de knopjes aan de RECHTER kant van het stuur te spelen. Maar ik kan dit niet meer reproduceren. Ik had het idee dat ik ook bij FA, de snelheid kon wijzigen waarop eea actief ingrijpt. Dit was zeker NIET de snelheid van de ACC, maar had volgens mij ECHT te maken met FA only.

 

Kan iemand hierbij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, ik snap echt niet wat je bedoelt, ik kan fa aan en uitzetten, maar zaken instellen heb ik noch nooit gezien, wel moet ik toegeven dat ik voor het eerst na een nieuwe auto nog geen tijd heb genomen mijn handleiding te lezen, zal straks eens kijken wat er staat, zit toch alleen in hotel.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb nu jammer genoeg een storing. De ACC werkt nu eenmaal zo dat ook de cruise control niet gebruikt kan worden als de ACC niet werkt. Dit staat dus niet direct los van elkaar. Wel zou je het kunnen laten programmeren dat alleen de cruise control werkt zonder de ACC. Je kunt de ACC wel instellen dat deze bij 1,2 of 3 auto's afstand al begint te remmen.

 

Kent iemand trouwens een adres waar ik de ACC zou kunnen kalibreren?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij kan het alleen bij de dealer en niet eens alle dealers, de calibratieapparatuur schijnt nogal prijzig te zijn. Bij mijn Passat moest ik naar Apeldoorn rijden naar de Audi vestiging van Autohaas. Laat vantevoren wel eerst je auto uitlijnen want i.p. moet na iedere uitlijning de ACC weer opnieuw gecalibreerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De foutmelding die aangeeft dat er gecalibreert moet worden is ook vaak een teken dat de radar gewoon defect is. Een calibratie zal dit euvel dan ook niet verhelpen. Vaak wordt de radar dan afgekoppeld/uitgeschakeld en de codering aangepast. Daarna heb je een gewone cruise-control tot je beschikking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wanneer ik de vraag zo lees, is het misschien zo dat je de 2 systemen door elkaar haalt.

De FA grijpt in wanneer de snelheid tussen twee voertuig te verschillend is. Wanneer FA denkt dat je niet op tijd kunt/gaat remmen dan doet het systeem het voor je.

Bij ACC Kun je wel de afstanden instellen van grote tot korte afstand.

Gr Ed

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden