Ga naar inhoud
  • 0

Bremsbelag prüfen.....


Martijn77

Vraag

Hoi,

 

Sinds een paar dagen heb ik welbekende Bremsbelag prüfen op mijn display staan. Ik moet de blokken nog wel nakijken hoe ver heen ze zijn, maar wat is zeg maar het minimum aantal mm's?

Verder is het toch niet nodig om tegelijk de remschijven te vervangen? Bij laatste check zagen die er nog piekfijn uit....Verder remt de auto als altijd en voelt prima, ook een bijgeluiden.

Moeten trouwens alle remblokken vervangen worden, of alleen voor bijvoorbeeld?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je krijgt de melding alleen voor de voorremblokken.

Dus bij jou zou het alleen om de voorremblokken gaan in principe. Voor de achterremblokken moet je visueel controleren. Het is inderdaad niet nodig om meteen je schijven te vervangen, ik weet ook niet wat de minimale dikte moet zijn van jouw schijven. Het wordt wel aangeraden om als je schijven gaat vernieuwen ook meteen de blokken te vernieuwen. Dit geldt voor zowel voor als achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, de melding is niet te resetten omdat de plaatjes in de remblok geen contact meer maken, vandaar ook de tip om het af te knippen bij het remblok en de 2 draden dan door te verbinden...als je ijzer op ijzer krijgt dan hoor je hel wel hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo ik heb het zelfde probleem bij mij gaat het lampje soms aan na opnieuw starten is het weer weg remblokken zijn pas nieuw maar heb begrepen dat het lampje ooit zal blijven branden klopt dat want dan ben ik niet zo blij vind ik niks lampjes die niet hoeven te branden.

 

hij is uitgelezen en zat in de bedrading en die zitten achter de spatborden klopt dat? dus een vlink klusje wat aardig uitpak :neutral:  :neutral:

 

is daar geen ander oplossing voor of zo

 

gr dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Afknippen, en dan strippen en aan elkaar solderen, krimpkousje er over of goed tapen en met een ty-rip vast zetten en het overbodige stuk draad naar de remblokken afknippen! Wel de zijde nemen van je remblok zodat je bedrading van je auto in tact blijft.

 

Andere oplossing is nieuwe blokken erin zetten! Controleer wel eerst hoe de blokken er aan toe zijn, dus ook de rechterzijde!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mattthijs, zou je die melding niet kunnen resetten?

Ik zelf vind het wel een risico, je krijgt die melding niet meer, vergeet je het, en dan ineens:

ijzer op ijzer.

Als het ijzer op ijzer is zijn de kosten hoger dan alleen maar blokken, vindt het daarom ook niet slim om het door te verbinden.

 

Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het ijzer op ijzer is zijn de kosten hoger dan alleen maar blokken, vindt het daarom ook niet slim om het door te verbinden.

 

Jan

Die mening deel ik met je Jan, maar dat is risico van de gene die het doet! Ik persoonlijk zou nieuwe blokken aanschaffen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

en de sensor zit op het binnenste blok

Achter zitten geen sensoren, en rechts voor ook niet. Alleen links binnen zit er een, Dus een algehele controle kan geen kwaad. Heb ze net rond om vervangen.

 

Jan

aangepast door Diver
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kán er ook voor kiezen de melding 'uit te programmeren' via VAG-COM:

 

Uit coderen van het lampje/melding is simpel :

Selecteer 17 Instrument Cluster [07 codering]

De codering bestaat uit vijf cijfers
- De eerste twee cijfers bevatten de remblokslijtage codering
- Trek nu het getal 1 van de eerste twee cijfers af
- Bijvoorbeeld: nu staat er 07, verander dat in 06

Bewaar de nieuwe codering, dan ben je de melding op het dashboard kwijt.
 
 

aangepast door DenV5Passat
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
44 minuten geleden, Ouboujemaa zei:

Geplaatst aub.

Ik heb een passat uit 2002 met gekocht maar op de autobaan gaat niet meer dan 130 km aventoe treki terug dankje 

Ik ben.....En ik rij.....

 

hier kan je jezelf voorstellen. En na 3 nuttige berichten je vraag stellen in een topic. 
 

weet niet of je slecht Nederlands kan of gewoon geen zin erin hebt. Maar als het kan en lukt in fatsoenlijk Nederlands. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden