Ga naar inhoud
  • 0

Geen menu in tacho grote MFA


sandieman

Vraag

Hoi,

 

Ik ben van een klein schermpje in mijn tacho gewisseld naar een groot scherm.

Nu kan ik niet door een menu bladeren (heb ik deze dan niet?) behalve de waarden die de boordcomputer eerst ook aangaf.

En ik wil graag de pijlen van mijn RNS300 in het scherm.

Moet ik nog wat instellen veranderen met VAG com, alle andere zaken heb ik netjes overgezet (beurt ed)

 

Al vast dank, Sander

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kijk eens even inde gateway, meen me te herinneren dat daar iets aan te vinken was ivm menu activeren.

Kijk ook eens even bij het boordnet bij byte 23 bit 1

 

Is zeker in 1 van de 3 modules , gateway, boordnet of comfortmodule waarin je het zal moeten aanvinken (dacht ergens achteraan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat menu heb je altijd, al is het alleen maar voor je MFA instellingen. Als je deze niet kan oproepen via de hendel, dan werkt het alleen via MFL. Wat je kan proberen: zekering van de teller er even uitnemen, dan reset de teller zich en heb je kans dat ie het weer gaat doen op de hendel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik krijg het nog niet voor elkaar, waar de zekering voor instrumentenpaneel moet zitten zit er geen ???

Natuurlijk niet eentje liggen om te proberen of er dan daarvoor een zekering mist (vreemd teller doet het wel)

Zaterdag de accupolen maar eens loshalen en dan met VCDS nog eens kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Waarom staat er bij mij dan MFD bovenin in het schermpje?

 

Heeft te maken met in welke taal de menu is ingesteld,

MFD is de taal ingesteld op Engels (US) (multi function display)

MFA is de taal ingesteld op Duits (multi function anzeige)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oké. ..duidelijk. ..bedankt voor meedenken. ..dan gaat de taal op engels ;)

 

Maar heb nog steeds geen menu's. ...gerritvspeek al door gespit en al te lang met vagcom zitten puzzelen

 

Licht en zicht setting ben ik daarnet nog tegengekomen maar weet het niet zeker meer in welke module, dacht in boordnet.

Zal het morgen nog een checken was ergens byte 18 bit 5 6 en 7 iets met de trend van personalisation...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even met vcds zitten snuffelen.

Denk dat het ook een beetje te maken heeft met welke teller, stuur en boordnet je erin hebt.

Ik heb een cc teller, cc stuur en een 3c8 boordnet en ik heb een convenience menu waarin ik bvb kan instellen hoe de deuren afsluiten en hoe ik ze kan ontgrendelen (1 deur open, alle deuren open of enkel de deur van het slot welke open is geweest)

Dan heb ik ook nog een licht en zicht menu met hierin instellingen over CHLH tijden die ik kan instellen, dimwaarde van de voetverlichting en of ik wel dan niet de comfort knippers wil.

 

Ik kom bij vcds bij deze bits en bytes,

 

Boordnet module 09,

Byte 2 bit 4 personalisation coming home leaving home

Byte 22 bit 5 light en sight menu inactive

 

Comfort module 46

Byte 18 bit 5 comfort menu inactive

Byte 18 bit 7 personalisation inactive

Allebei de bits staan op 0 bij mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat menu heb je altijd, al is het alleen maar voor je MFA instellingen. Als je deze niet kan oproepen via de hendel, dan werkt het alleen via MFL. Wat je kan proberen: zekering van de teller er even uitnemen, dan reset de teller zich en heb je kans dat ie het weer gaat doen op de hendel.

@@Lucas,geld dat ook voor mijn b7?

Ik kom er net achter dat mn ch uit het menu verdwenen is maar werkt wel nog gewoon in het donker.

Echter lh is sinds vorig jaar eruit toen ik bij iemand geweest ben ivm opties aanzetten,die doet niets meer en niet oproepbaar ook met vcds dan geeft hij error,not available.

Alvast bedankt

aangepast door rob 44
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden