Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] stotteren boven 3500 toeren


patrick.d

Vraag

Ik heb een passat 3c 2.0 TDI 125 kw sinds maandag en nu heb ik gemerkt dat hij stottert boven de 3500 toeren als ik hem in de vrij zet en gas geef doet hij dit vanaf 4500 toeren.

De auto heeft niet lang stilgestaan bij de vorige eigenaar en de pompverstuivers zijn vorig jaar vervangen met de terug haal actie.

Kan dit de brandstof pomp zijn, ik heb vrijdag een afspraak bij de vw dealer om hem onder het rijden uit te lezen.

 

Groet Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

de 125kw is extreem gevoelig voor het smerig worden van de verstuivers.

Bij jou in de buurt zit Marcel Philipsen Autotechniek(Sevenum), de moeite waard om even aan te gaan en te vragen(eerst ff bellen en zeggen dat Matthijs je gestuurd heeft) of ze hem even (rijdend) voor je willen uitlezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Luchtfilter is al schoongemaakt dat kan het niet zijn ..................

Bij mijn weten wordt luchtfilter vervangen en niet schoongemaakt. Of heb je een open luchtfilter?

Het is uiteraard nooit verkeerd eventueel los vuil met de stofzuiger te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag heb ik de tandempomp, de brandstoffilter, de oliefilter en de olie vervangen. Bij het verwijderen van de oude brandstoffilter was te zien dat de diesel zwart gekleurd was en er zat een olie-achtige aanslag in de filter.

Overigens hoor ik wel iets bij het op het contact zetten van de auto bij de brandstofpomp, echter ditzelfde geluid hoor ik ook als ik de stroomkabel van de brandstofpomp loskoppel.

Bij de proefrit zojuist liep de auto beter echter boven de 4000-4500 toeren, vanaf de 3e versnelling stottert de auto nog steeds. Als ik hem in de vrij zet en dan het gas intrap, gaat hij wel gewoon door naar de 5500 toeren zonder problemen, waar dit eerst wel een probleem was.

Daarom mijn vraag: Zou dit toch een defecte brandstofpomp kunnen zijn? En hoe kan het dat als ik de stroom van de pomp haal de auto gewoon stationair blijft lopen? Is er op een andere manier nog te testen waarom de auto boven de 4000 toeren stottert dan wel of de brandstofpomp defect is? Zou dit nog een elektronisch probleem (toerenbegrenzer?) kunnen zijn?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zou het kunnen dat ik gewoon tegen de toeren begrenzer aan zit? In de papieren staat ook 170 pk bij 4200 toeren.

Zoja is het dan mogenlijk dat de toerenbegrenzer inde 1e en 2e versnelling anders is afgesteld als de 3e en 4e versnelling.

De 5e en 6e heb ik nog niet geprobeerd zat al aan de 200 km/h in de 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Zou het kunnen dat ik gewoon tegen de toeren begrenzer aan zit? In de papieren staat ook 170 pk bij 4200 toeren.

Zoja is het dan mogenlijk dat de toerenbegrenzer inde 1e en 2e versnelling anders is afgesteld als de 3e en 4e versnelling.

De 5e en 6e heb ik nog niet geprobeerd zat al aan de 200 km/h in de 4

Nee, een diesel heeft geen harde toerenbegrenzer maar bouwt inspuiting langszaam af. Dit mag je zeker niet merken als stotteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Overigens klopt het dat de motor blijft lopen als je die pomp loskoppelt, deze pomp is nl een opvoerpomp, jouw (nieuwe) tandempomp is (nog) sterk genoeg om het zelf uit de tank te zuigen. Je moet er dus ook niet raar van op kijken dat het probleem er morgen nog is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, jij vroeg een pagina terug of dat kon dat de motor blijft lopen na stekker eraf op de pomp.

Het kan geen kwaad(voor 50 euro) als je niet zeker weet of die huidige nog werkt, inbouwen is niet zon grote klus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden