Ik ben stilaan aan het uitkijken naar een opvolger vd 3c (1.9tdi). Nu zou ik omwille van lagere km's per jaar maken(max 20.000) & het weg vallen van de 1.9tdi willen overschakelen naar een benzine.
Ik heb altijd graag een diesel gereden (2x een 1.9tdi zonder noemenswaardige problemen) maar de stap naar een 2.0 commonrail diesel durf ik niet zetten ivm de falende hogedrukpompen van VW waarbij reparaties tot 4000euries kunnen oplopen, je leest en hoort het meer en meer dus daar stopt het dieselverhaal voor mij.
Mijn oog is gevallen op de CC reeks MY2013 1.8tsi(160PK). Vw heeft nu de 1.8tsi nu vervangen door een 1.4 (160PK) met compressor & turbo-> dit is geen optie omdat die dingen zeer snel zouden sneuvelen.
Word er een beetje droef van, al dat motor downsizen met alle gevolgen van dien..
Ik zou graag eens weten wat de ervaringen zijn van de leden hier met een 1.8tsi en hoe betrouwbaar deze is-> slijtage, levensduur turbo, olieverbruik, andere kosten etc..
Ik neem aan dat de "distributie historie" ondertussen al opgelost is bij vw? Verder las ik op internet klachten van mensen met stationair onregelmatig draaiende motor die licht schokt, en iets met het pingelen vd motor..
De reden waarom ik dit hier plaats is omdat ik een leek ben met benzines
Vraag
niels@passat3c
Beste leden,
Ik ben stilaan aan het uitkijken naar een opvolger vd 3c (1.9tdi). Nu zou ik omwille van lagere km's per jaar maken(max 20.000) & het weg vallen van de 1.9tdi willen overschakelen naar een benzine.
Ik heb altijd graag een diesel gereden (2x een 1.9tdi zonder noemenswaardige problemen) maar de stap naar een 2.0 commonrail diesel durf ik niet zetten ivm de falende hogedrukpompen van VW waarbij reparaties tot 4000euries kunnen oplopen, je leest en hoort het meer en meer dus daar stopt het dieselverhaal voor mij.
Mijn oog is gevallen op de CC reeks MY2013 1.8tsi(160PK). Vw heeft nu de 1.8tsi nu vervangen door een 1.4 (160PK) met compressor & turbo-> dit is geen optie omdat die dingen zeer snel zouden sneuvelen.
Word er een beetje droef van, al dat motor downsizen met alle gevolgen van dien..
Ik zou graag eens weten wat de ervaringen zijn van de leden hier met een 1.8tsi en hoe betrouwbaar deze is-> slijtage, levensduur turbo, olieverbruik, andere kosten etc..
Ik neem aan dat de "distributie historie" ondertussen al opgelost is bij vw? Verder las ik op internet klachten van mensen met stationair onregelmatig draaiende motor die licht schokt, en iets met het pingelen vd motor..
De reden waarom ik dit hier plaats is omdat ik een leek ben met benzines
Link naar reactie
Delen op andere sites
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten