Ga naar inhoud
  • 0

Distributieriem vervangen.


Asprojo

Vraag

Een vriend van mij heeft voor het eerst zijn distributieriem laten vervangen van zijn Passat diesel bouwjaar 2000 de km stand is circa

120000. riem heeft er 14 jaar opgelegen en 120000 km gelopen.

ik heb de riem gezien en moet zeggen dat hij er niet zorgwekkend slecht uitzag.

Bij VW zeggen ze als je niet veel kilometers per jaar rijd de riem na 5 jaar vervangen of tussen de 90000 en 120000 bij veel km rijden per jaar.

Wat moeten we hier van denken worden we bang gemaakt en onnodig op kosten gebracht, of is dit geluk hebben.

Heeft het klimaat hier een gunstigere werking op deze slijtage het vriest hier nooit wie weet het antwoord.

De garage die de wissel heeft uitgevoerd zegt dat niemand wisseld in 5 jaar bij weinig km.

Hoor graag reactie,s hier op van deskundigen hier op het forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Jo,

 

Er is al veel geschreven over de vervanging van de distributie riem.

Met dezelfde vraag: is het nodig ?

 

Je kan hier wel advies vragen maar niemand vergoed je motorschade als het fout gaat. De VW dealer doet dat misschien wel als je altijd de ondrehoudsbeurten laat uitvoeren en elke 5 jaar de riem vervangt.

 

Als je de riem 14 jaar in de shuur hangt zal ie er ook niet beter op worden en gezien de locatie griekenland denk ik dat elk rubbber sneller uitdroogt. Aannemende dat het daar droger en warmer is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de 5 jaar red ik niet aangezien ik zeker 60K per jaar rijdt.

Bij mijn vorige 3BG met AVB motor hoor je ook om de 90K te vervangen, maar ik reed meestal door tot 100~110K. Het zelfde blok met exact dezelfde riemen set wordt ook in een frans merk gebruikt. Daar is de interval 120K meen ik. Dus ja wie houdt wie voor de gek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Daar was bij mij geen sprake van. Ook als de riem gewisseld werd was er nog geen slijtage zichtbaar.

Onderhoud is altijd goed bijgehouden. De wagen heeft niet voor niets zonder noemenswaardige problemen de 600.000 gehaald en rijdt nog ergens in NL rond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden