Ga naar inhoud

met Passat door plas..


passsat

Aanbevolen berichten

Gisteren met al het wateroverlast werd ik geconfronteerd met een ondergelopen straat, vergelijkbaar met een diepte zoals te zien is op de foto hier onder. Ik schat dus zo'n 20 cm. hoog en ik ben hier met een vaart van zo'n 30 km/h door heen gereden (2e versnelling met een klein beetje gas). Tijdens en na het er doorheen rijden ondervond ik geen problemen. Wel vraag ik me af of het verstandig is om één en ander nog te controleren?

Zelf ben ik geen autotechnicus, maar heb al wel met een bouwlamp 'savonds onder de motorkap gekeken en een miniem beetje water geconstateerd op de bodemplaat. Ik heb een Passat TDI Comfortline 66kw uit 2000.

 

 

w800.25af1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd opletten met dit soort grappen. Water kan ergens komen waar je het niet wilt hebben (ontluchtingen, luctfilter door opspattend water, etc.). Ook je remschijven kunnen door zo een plas water extreem afkoelen met kromtrekken tot gevolg. Ik rijd in ieder geval nooit door diepe waterplassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

b5 ja.. is 3b, check je chassis nummer. wvwzzz3bXXXXXX

b5,5 is bg, is vanaf 2001

 

Vaak is het verstandiger om idd te kiezen voor een route dat je dit soort water mist.

Abs sensoren bv, liggen dan compleet onder water, en spat is geen probleem, maar carter bij sommige diesels of benzine zit sensor onder, die komt dan ook onder water. Ik ben eigenlijk beetje nuchter en denk komt wel goed, valt wat mee.

Maar als er een probleem komt zit je ermee, je kunt beter voorkomen dan genezen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden