Ga naar inhoud
  • 0

[Opgelost] Inhouden motor


Mischa

Vraag

Hallo,

het volgende probleem dient zich bij de passat 3b5 1.9 tdi weer aan (motorcode AHU). We zijn net terug van vakantie in Frankrijk, heen was geen probleem voor de passat met een caravan (1200 kilo incl belasting), terug begonnen al snel de problemen. We moesten eerst een eind door de Morvan (een natuurgebied in Frankrijk) waarbij de motor veel te verduren kreeg (veel smalle wegen en steil naar beneden en omhoog). Op de snelwegen aangekomen begon de motor plotseling in te houden en leek in noodloop te gaan. Wat ik ook deed (motor afzetten zodat de ecu zich reset), het mocht niet meer baten en we hebben de hele rit met zweet in de handen naar huis gereden (berg op ging nog net met 60 km per uur, op vlakke wegen ging het nog met 90 km per uur, veel achter vrachtwagens gehangen).

Meteen bij thuiskomst de pomptiming gemeten en die stond redelijk, vandaag de auto uitgelezen zowel stilstaand als rijdend.

Stilstaand log met de volgende foutcode:

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 018 FQ

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 3104

Coding: 00002

Shop #: WSC 05311

1 Fault Found:

17958 - Charge Pressure: Control Deviation

P1550 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: N/A

 

Voor een rijdend log zie bijgevoegd bestand.

 

Mijn vraag is dus of vanuit het forum al een richting bepaald kan worden waarin ik moet kijken en of het weer een dure reparatie wordt.

 

Bij voorbaat dank.

LOG 20140726.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden