Ga naar inhoud

golf 6 stuur inbouwen in Passat 3b


RohanV6

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik wil graag een golf 6 stuur in m'n passat zetten.

alleen zit ik nu de denken, ik heb nu op mijn huidige 3-spaaks stuur geen radiobediening etc.

hoe moet ik dan te werk gaan?

gaat de golf 6 stuur wel passen in de Passat? qua airbag en radiobediening en naaf en alle andere dingen?

de sturen zijn ook wel prijzig. op mp staan ze aangeboden voor 500,- incl. airbag.

is dat de normale prijs of kan ik het ook eventueel goedkoper ergens anders kopen?

graag verneem ik jullie reactie!

 

alvast bedankt! :mrgreen:

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

stuur past wel al zul je airbag stekker moeten aanpassen.

ook moet je de stuurdoos en kabelboom aanleggen als je nu nog geen stuur met knoppen hebt.

Ook zitten niet alle functies op het Golf 6 stuur. cruise control ontbreekt dus moet je die weer via de richtingaanwijzer hendel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knoppen op een Golf6 stuur gaan niet werken met een 3BG systeem. Andere bus versie.

 

meende dat Fai wel e.e.a. werkend heeft gekregen. In ieder geval de verlichting in het stuur.

of heeft hij een ander stuur?

 

file.php?id=41295&mode=view

verlichting werkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verlichting is ook het enige wat werkend is te krijgen ja.

 

Daarom heb ik ervoor gekozen om een knoppenloos stuur in te bouwen.

 

(Mijn stuur had wel knoppen toen ik hem kocht, maar heb er een knoppenloze plaat in gezet.)

 

Prijs is redelijk gangbaar, heb 2 jaar terug met veel zoeken 450,- op eBay betaald.

 

 

Sent from my Nokia Lumia 920 using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overal is een oplossing voor: GOLF 6 / T5 GP MULTI FUNKTIONS LENKRAD ADAPTER

 

Mit diesem Adapter können Sie ein Multifunktionslenkrad aus dem Golf 6 in diesen Fahrzeugen betreiben: Golf 4 / Jetta / Bora / T5 (2003 -> 2009).

Alle Tasten des Lenkrades und die Beleuchtung funktionieren.

Das Lenkrad selbst und der Airbag sind nicht Bestandteil dieses Angebotes!

 

Sie erhalten den LIN Bus Adapter, einen Kabelsatz und eine detaillierte Einbau Anleitung.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stuur past wel al zul je airbag stekker moeten aanpassen.

ook moet je de stuurdoos en kabelboom aanleggen als je nu nog geen stuur met knoppen hebt.

Ook zitten niet alle functies op het Golf 6 stuur. cruise control ontbreekt dus moet je die weer via de richtingaanwijzer hendel doen.

 

Ik heb volgens mij geen cruise control in m'n auto. (Tenminste niet dat ik weet).

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doet die adapter dan precies? (Ben niet zo goed in Duits)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Er voor zorgen dat de alle toetsen en de verlichting werkt.

 

Wordt geleverd met adapter, kabelboom en gedetailleerde handleiding.

 

 

maar dan zou ik een radio/navigatie moeten inbouwen die werkt met de stuur als ik het goed heb.

dat is op zich niet zo'n heel groot probleem, alleen gaat het dan iig wel wat meer kosten als die 500,- wat ik in m'n hoofd had.

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat wordt dan wel 'n dure upgrade :shock: anders stuur zonder knopjes geen optie?

 

Ja word inderdaad een iets duurdere upgrade dan ik had verwacht.

maar als ik het doe dan doe ik het liever gelijk goed, dus een stuur zonder knopjes is denk ik geen optie.

 

Gr. Rohan

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de gebruiksaanwijzing/ inbouwhandleiding van betreffende adapter kunnen downloaden. Zelfs cruise control gaat dan werken dus alles is functioneel.

Alhoewel er wel één restrictie op zit, je moet canbus hebben. En weet voor 99% zeker dat jouw passat van 98 dat nog niet heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de gebruiksaanwijzing/ inbouwhandleiding van betreffende adapter kunnen downloaden. Zelfs cruise control gaat dan werken dus alles is functioneel.

Alhoewel er wel één restrictie op zit, je moet canbus hebben. En weet voor 99% zeker dat jouw passat van 98 dat nog niet heeft.

Eigenlijk wel vreemd dat dat in de handleiding staat want een Golf 6 heeft de bediening van de cruise control toch gewoon via de hendel en niet via het stuurwiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb inmiddels ook op div. fora gelezen o.a. golf4.de daar hebben ze ce cruise-control op de rechter knoppen gecodeerd/aangesloten

het is duidelijk wel mogelijk, maar vraag me af of ik t mooi vind.

stuur op zich is mooi, maar bij een 3B/3BG vind ik het originele MFL stuur horen. Ook is die ombouw lang niet zo duur als deze mod

Als je een Golf 6 MFL wilt hebben incl airbag ben je rond de 450 euro kwijt, dan nog betreffende interface van tegen de 200 euro....

voor de helft heb je een originele MFL wat bij een 3B/3BG hoort incl stuurdoos en kabelboom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Na wat zoeken heb ik de juiste adapter gevonden. Deze is alleen geschikt voor de Passat 3BG omdat die een canbus netwerk heeft.

De adapter die ik eerst gevonden heb was via canshack.de alleen is die site uit de lucht, dus vermoed ik dat zij failliet zijn.

 

Met deze adapter kun je alle knoppen van een Golf 6 stuur gebruiken. De cruisecontrol kun je evt ook aansluiten op de knoppen.

Die zijn geprogrammeerd op de rechter zijde v/h stuur.

LINK

 

Ook zijn ze bezig om eenzelfde adapter te maken voor het Golf 7 stuur zoals schippers recentelijk heeft gekocht.

d5eea7a153bc90bfdf58dfb122143e09_zpsb6de0cd7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Even een update over de div. sturen en controllers daar voor.

Heb contact met de ontwikkelaar van de controllers. Volgende week wordt het Golf 7 stuur (zoals hierboven) met een Beta versie software + controller in een T5 bus gebouwd voor de eerste tests.

Met de speciale controller zijn alle knoppen op het stuur werkend te maken in combinatie met de bijbehorende functies. Dus ook cruise control

Restrictie is wel dat je minimaal een 3BG moet hebben die al een comfort canbus heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een update over de div. sturen en controllers daar voor.

Heb contact met de ontwikkelaar van de controllers. Volgende week wordt het Golf 7 stuur (zoals hierboven) met een Beta versie software + controller in een T5 bus gebouwd voor de eerste tests.

Met de speciale controller zijn alle knoppen op het stuur werkend te maken in combinatie met de bijbehorende functies. Dus ook cruise control

Restrictie is wel dat je minimaal een 3BG moet hebben die al een comfort canbus heeft.

Hoe kan ik achterhalen of mijn 3BG voorzien is van comfort canbus Alle?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ieder 3BG heeft dat Barry

een 3B heeft dat nog niet. Je kunt t herkennen aan t nummer van de teller unit.

Alle teller units met 920 in het nummer hebben comfort can 3B0920829A

De canbus draden moet je nog wel aftakken vanaf te teller unit maar ze zijn beschikbaar.

Voor wagens met een Delta 6 radio en een MFD-G (affabriek) zijn de canbus aansluitingen al beschikbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden