Twee weken geleden ging in mijn Pasat CC 2.0 tdi 140 Pk het oranje lampje voor motorstoring branden. De auto heeft 195.000 km gereden. Bij uitlezen via mijn buurtgarage kwam storing P2015 naar boven (positie klep inlaatspruitstuk, V157). Het zichtbare (externe) gedeelte van het mechanisme is vervolgens gangbaar gemaakt en gesmeerd: storing opgelost. Zojuist ging het lampje echter weer branden. Mogelijk heeft de as waarop de kleppen zitten te veel speling waardoor eea blijft hangen. Naar verluidt is dit onderdeel (motor V157 + sensor G336 + asje met kleppen) niet los leverbaar en geintegreerd met het inlaatspruitstuk. Klopt dit? Wat is nu wijsheid?
1. opnieuw smeeren? Of is dit pappen en nathouden?
2. Op youtube staat een filmpje van iemand die het kantelen en het mechanisme tegengaat met een groefje en een U-vormig borgklipje. Is dat een oplossing?
3. gebruikt inlaatspruitstuk zoeken en monteren. Heb er één gevonden met 95.000 km voor 100,- euro. Is dit uitstel van excecutie?
4. nieuw inlaatspruitstuk? Kun je dat zelf monteren, of is daarvoor speciaal gereedschap en software ed. nodig voor het opnieuw inleren?
Bij voorbaat dank voor voor jullie deskundige mening / advies.
Vraag
HansCo
Beste allemaal,
Twee weken geleden ging in mijn Pasat CC 2.0 tdi 140 Pk het oranje lampje voor motorstoring branden. De auto heeft 195.000 km gereden. Bij uitlezen via mijn buurtgarage kwam storing P2015 naar boven (positie klep inlaatspruitstuk, V157). Het zichtbare (externe) gedeelte van het mechanisme is vervolgens gangbaar gemaakt en gesmeerd: storing opgelost. Zojuist ging het lampje echter weer branden. Mogelijk heeft de as waarop de kleppen zitten te veel speling waardoor eea blijft hangen. Naar verluidt is dit onderdeel (motor V157 + sensor G336 + asje met kleppen) niet los leverbaar en geintegreerd met het inlaatspruitstuk. Klopt dit? Wat is nu wijsheid?
1. opnieuw smeeren? Of is dit pappen en nathouden?
2. Op youtube staat een filmpje van iemand die het kantelen en het mechanisme tegengaat met een groefje en een U-vormig borgklipje. Is dat een oplossing?
3. gebruikt inlaatspruitstuk zoeken en monteren. Heb er één gevonden met 95.000 km voor 100,- euro. Is dit uitstel van excecutie?
4. nieuw inlaatspruitstuk? Kun je dat zelf monteren, of is daarvoor speciaal gereedschap en software ed. nodig voor het opnieuw inleren?
Bij voorbaat dank voor voor jullie deskundige mening / advies.
Groeten,
Hans
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten