Asprojo Geplaatst 11 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2014 Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met het gebruik van slick 50. Dit zou helpen tegen overmatig slijten van nokkenas bij 2.5 TDI die daar nogal gevoelig voor zijn. Graag reactie,s Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 v4-lover Geplaatst 12 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 12 juli, 2014 20j geleden eens in mijn Golf I GTI gedaan. Geen negatief woord hierover. Als je daarna het kleppendeksel demonteerde dan was de nokkenas mooi vol Slick 50. Stationair toerental verhoogde ook met 50Tr/min door de minder interne wrijving. Met de hedendaagse high tech motoren en roetfiltes zou ik er wel mee opletten. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 13 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 13 juli, 2014 Ik heb er met mijn tdi ook 100k op gereden. Daarna overgegaan op TSL. Bij 500k liep de motor nog als nieuw. http://www.lare.nl/page.asp?langue=NL&DocID=160367 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Laurenshps Geplaatst 26 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2014 Alle auto's heb ik het in gedaan. Vw. Polo 1991 gti 1.3 van 102k tot 180k Vw. golf 3 cabrio 1.8 bij 230k nu 265k Vw. Passat 1.8 bij 168k nu 293 Mijn vader idem en rijdt de tonnetjes ook rond. Het lijkt iig geen kwaad te kunnen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 26 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2014 heb t nu een week het TSL product in het blok zitten. Merk nog niet veel verschil en heb inmiddels al wel weer een 1500 km gereden. @bert. wat voor verschil merkte jij en na hoeveel km was dat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ®win Geplaatst 27 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 27 juli, 2014 Slick50 is een PTFE (Teflon) toevoeging die voor dichtslibben van kleine oliekanaaltjes kan zorgen en daardoor het tegenovergestelde van het beoogde effect veroorzaakt: onvoldoende smering. Bij motorfietsen wordt gebruik hiervan ten sterkste afgeraden. Ik zou het ook niet in mijn auto doen.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bert888 Geplaatst 29 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2014 heb t nu een week het TSL product in het blok zitten. Merk nog niet veel verschil en heb inmiddels al wel weer een 1500 km gereden. @bert. wat voor verschil merkte jij en na hoeveel km was dat? Ik merkte geen verschil. Maar dat was ook niet mijn bedoeling. Ik wilde minder slijtage aan de motor. Verbruik heb ik niet getest. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Laurenshps Geplaatst 29 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 29 juli, 2014 Slick50 is een PTFE (Teflon) toevoeging die voor dichtslibben van kleine oliekanaaltjes kan zorgen en daardoor het tegenovergestelde van het beoogde effect veroorzaakt: onvoldoende smering. Bij motorfietsen wordt gebruik hiervan ten sterkste afgeraden. Ik zou het ook niet in mijn auto doen.... Wat ik weet is dat; Teflon slaat pas vast en de deeltjes zetten uit bij plus 200 graden, dat lijkt dus niet te kunnen. Dat is tevens het punt dat olie vlambaar wordt. Ik hoop deze temperaturen niet bereiken. http://www.motoplus.nl/nieuws/doping-voor-motorolie/ Geeft leuke info Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Asprojo
Zijn er mensen op het forum die ervaring hebben met het gebruik van slick 50.
Dit zou helpen tegen overmatig slijten van nokkenas bij 2.5 TDI die daar nogal gevoelig voor zijn.
Graag reactie,s
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten