Ga naar inhoud
  • 0

gebruik slick 50.


Asprojo

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

20j geleden eens in mijn Golf I GTI gedaan.

Geen negatief woord hierover.

 

Als je daarna het kleppendeksel demonteerde dan was de nokkenas mooi vol Slick 50.

Stationair toerental verhoogde ook met 50Tr/min door de minder interne wrijving.

Met de hedendaagse high tech motoren en roetfiltes zou ik er wel mee opletten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Slick50 is een PTFE (Teflon) toevoeging die voor dichtslibben van kleine oliekanaaltjes kan zorgen en daardoor het tegenovergestelde van het beoogde effect veroorzaakt: onvoldoende smering. Bij motorfietsen wordt gebruik hiervan ten sterkste afgeraden. Ik zou het ook niet in mijn auto doen....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
heb t nu een week het TSL product in het blok zitten. Merk nog niet veel verschil en heb inmiddels al wel weer een 1500 km gereden.

 

@bert. wat voor verschil merkte jij en na hoeveel km was dat?

 

Ik merkte geen verschil.

Maar dat was ook niet mijn bedoeling.

Ik wilde minder slijtage aan de motor.

 

Verbruik heb ik niet getest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Slick50 is een PTFE (Teflon) toevoeging die voor dichtslibben van kleine oliekanaaltjes kan zorgen en daardoor het tegenovergestelde van het beoogde effect veroorzaakt: onvoldoende smering. Bij motorfietsen wordt gebruik hiervan ten sterkste afgeraden. Ik zou het ook niet in mijn auto doen....

 

Wat ik weet is dat;

Teflon slaat pas vast en de deeltjes zetten uit bij plus 200 graden, dat lijkt dus niet te kunnen. Dat is tevens het punt dat olie vlambaar wordt. Ik hoop deze temperaturen niet bereiken.

 

http://www.motoplus.nl/nieuws/doping-voor-motorolie/

 

Geeft leuke info

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden