Bezoeker123 Geplaatst 8 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 juli, 2014 Iemand bekend met de foutcode (op een universeel apparaat) '09754 (24, f1, 26, 1a)'? Kwam tijdens het filerijden op. Lees wel op internet iets over '009754 (P261A) - Coolant Pump 2 - Open Circuit - Intermittent - MIL ON' Los stekkertje? Heeft iemand ervaring met deze storing? Na wissen is de foutcode nog niet teruggekomen. Tnxs! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 8 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 8 juli, 2014 Foutcode: P261A Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken. nl Pomp voor Koelvloeistof 'B' onderbreking du Pumpe 2 für Kühlmittel Unterbrechung en Cooling Pump 'B' Control Circuit / Open Extra info bij de foutcodes Mogelijke verschijnselen: Onbekend Mogelijke oorzaken: Bedrading en/of aansluitingen defect Pomp defect Mogelijke oplossingen: Check / repareer bedrading en aansluitingen haal de stekker van de pomp er af, maak 'm schoon en monteer 'm opnieuw) Ga naar de dealer en check of de laatste softwareversie van de motorelectronica (Module-01) wel bij deze auto aanwezig is Check / vervang pomp Extra info: Op een aantal TDI's zit inderdaad een tweede electrische pomp voor de koelvloeistof. Die pomp laat de koelvloeistof nog ca. 10 minuten rondgaan nadat het contact is uitgeschakeld Die tweede electrische waterpomp gaat regelmatig stuk Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 9 juli, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2014 Thanks Fai, Super antwoord! Toevallig nog een onderdeelnummertje voorhanden, mocht de pomp het begeven...? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 9 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2014 Thanks Fai, Super antwoord! Toevallig nog een onderdeelnummertje voorhanden, mocht de pomp het begeven...? Voor motor code AXX, BWA ZIJN DE nr 1K0 965 561 D EN VOOR BPY zijn de nr 1k0 965 561 G Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 9 juli, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2014 Het is een CBAB... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 9 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2014 Het is een CBAB... En wat is jou bouwjaar: maand / jaar Dan Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 9 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2014 Tot met 02-08-2009 zijn deze nr's 5N0 965 561 A MERK BUEHLER EN HET STEUN ERVAN 1K0 121 093 BP 5N0 965 561 MERK PIERBURG EN HET STEUN ERVAN 5N0 121 093 A Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 9 juli, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2014 Thanks Fai, auto is van eind 2008. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 9 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 9 juli, 2014 Ok dat is mooi Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 22 juli, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2014 Probleem is afgelopen zaterdag bij Maurice in Numansdorp weer verholpen. Het was uiteindelijk een Pierburg pompje (>€150 ) wat bij verwijderen van de motorafdekplaat direct achter de radiator stak. Lijkt een klusje van 5 minuten maar omdat er de nodige slangen in de weg zitten, kwam het bovenste schroefje er niet makkelijk uit. Uiteindelijk met het juiste gereedschap het motortje vervangen; deze rook alsof deze van binnen elektrisch verbrand was - dus kapot. Met het nieuwe motortje geen probleem en geen melding meer. Was al het onderhoud maar zo makkelijk; ennuh, het was niet eens preventief! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Worfje Geplaatst 22 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2014 Fijn dat het weer is gefixed! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 22 juli, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 22 juli, 2014 Mooi dat het op gelost is Steven, en het was toch de water motortje Gr Fai Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 VWHIGH Geplaatst 27 augustus, 2014 Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2014 Ik heb de zelfde fout bij mijn Passat CC, Coolant Pump 2.. Weet een van jullie de onderdeelnummer voor mij? Het betreft een Passat CC 2.0 TDI DSG van het bouwjaar 2009. Met vriendelijke groet, Kok Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Bezoeker123 Geplaatst 27 augustus, 2014 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 augustus, 2014 Je zou de motor afdekplaat eraf kunnen halen; bij mij kon je het pompje direct zien zitten en ook het onderdeelnummer aflezen. Weet je meteen of het een Pierburg of een Buehler is. Hoef je ook geen ander beugeltje te nemen. Misschien kan je je motorcode erbij vermelden, zodat iemand het onderdeelnr. kan verifieeren... Succes! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Bezoeker123
Iemand bekend met de foutcode (op een universeel apparaat) '09754 (24, f1, 26, 1a)'? Kwam tijdens het filerijden op.
Lees wel op internet iets over '009754 (P261A) - Coolant Pump 2 - Open Circuit - Intermittent - MIL ON'
Los stekkertje? Heeft iemand ervaring met deze storing?
Na wissen is de foutcode nog niet teruggekomen.
Tnxs!
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten