Ga naar inhoud
  • 0

Fout code 09754 - Coolant Pump 2 OPGELOST


Bezoeker123

Vraag

Iemand bekend met de foutcode (op een universeel apparaat) '09754 (24, f1, 26, 1a)'? Kwam tijdens het filerijden op.

 

Lees wel op internet iets over '009754 (P261A) - Coolant Pump 2 - Open Circuit - Intermittent - MIL ON'

 

Los stekkertje? Heeft iemand ervaring met deze storing?

 

Na wissen is de foutcode nog niet teruggekomen.

 

Tnxs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Foutcode: P261A

Deze foutcode is 'Generic OBD' (voor elke autofabrikant dezelfde omschrijving en betekenis). De onderstaande verschijnselen / oorzaken / oplossingen zijn specifiek voor VAG-auto's; voor andere automerken kunnen die in detail afwijken.

nl Pomp voor Koelvloeistof 'B' onderbreking

du Pumpe 2 für Kühlmittel Unterbrechung

en Cooling Pump 'B' Control Circuit / Open

Extra info bij de foutcodes

 

Mogelijke verschijnselen:

Onbekend

 

Mogelijke oorzaken:

Bedrading en/of aansluitingen defect

Pomp defect

 

Mogelijke oplossingen:

Check / repareer bedrading en aansluitingen

haal de stekker van de pomp er af, maak 'm schoon en monteer 'm opnieuw)

Ga naar de dealer en check of de laatste softwareversie van de motorelectronica (Module-01) wel bij deze auto aanwezig is

Check / vervang pomp

 

Extra info:

Op een aantal TDI's zit inderdaad een tweede electrische pomp voor de koelvloeistof. Die pomp laat de koelvloeistof nog ca. 10 minuten rondgaan nadat het contact is uitgeschakeld

Die tweede electrische waterpomp gaat regelmatig stuk

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
:thumb: Thanks Fai, Super antwoord!

 

Toevallig nog een onderdeelnummertje voorhanden, mocht de pomp het begeven...?

 

 

Voor motor code

AXX, BWA

 

ZIJN DE nr 1K0 965 561 D

 

EN VOOR

BPY

 

zijn de nr 1k0 965 561 G

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tot met 02-08-2009

 

zijn deze nr's

 

5N0 965 561 A MERK BUEHLER

EN HET STEUN ERVAN

1K0 121 093 BP

 

5N0 965 561 MERK PIERBURG

EN HET STEUN ERVAN

5N0 121 093 A

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Probleem is afgelopen zaterdag bij Maurice in Numansdorp weer verholpen. Het was uiteindelijk een Pierburg pompje (>€150 :| ) wat bij verwijderen van de motorafdekplaat direct achter de radiator stak. Lijkt een klusje van 5 minuten maar omdat er de nodige slangen in de weg zitten, kwam het bovenste schroefje er niet makkelijk uit. Uiteindelijk met het juiste gereedschap het motortje vervangen; deze rook alsof deze van binnen elektrisch verbrand was - dus kapot.

 

Met het nieuwe motortje geen probleem en geen melding meer.

 

post-12383-1423829480,4713_thumb.jpg

 

post-12383-1423829480,7369_thumb.jpg

 

post-12383-1423829480,8306_thumb.jpg

 

Was al het onderhoud maar zo makkelijk; ennuh, het was niet eens preventief!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je zou de motor afdekplaat eraf kunnen halen; bij mij kon je het pompje direct zien zitten en ook het onderdeelnummer aflezen. Weet je meteen of het een Pierburg of een Buehler is. Hoef je ook geen ander beugeltje te nemen.

 

Misschien kan je je motorcode erbij vermelden, zodat iemand het onderdeelnr. kan verifieeren... Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden