Tijdens de technische keuring (in België) vlak na het testen van de remmen (vooraan en achteraan, alles OK) door de controleur was opeens mijn rempedaal "geblokkeerd", en wagen gaat niet meer vooruit/achteruit.
De rempedaal stond lichtjes ingedrukt en was betonhard.
Toen hebben ze hem met geblokkeerde voorremmen toch buitengereden, +/- 50 meter (ontkoppelingsdampen ... omstaanders dachten dat hij in brand stond) ...
Ik heb de wagen laten wegslepen, garage was dicht dus pas de volgende dag daar afgezet.
Garage belt met de vraag wat er juist mis was want wagen werkt prima, enkel veel stank van ontkoppeling ...
Remmen getest op testbank: alles OK, ook geen foutmeldingen (VAS), sensoren geven normale waarden tijdens het rijden.
Diagnose: mogelijk (zonder zekerheid) is de hydraulische groep van de ABS de schuldige. Vooral mij verklaring dat de rempedaal zeer hard was, en het feit dat er geen enkele foutmelding is, zou hen tot deze conclusie brengen. Kostprijs: > 1500 EUR ...
Ik heb niet getest of de 2 voorwielen geblokkeerd ware of slechts 1. Er was wel geen foutmelding op het dashboard (remlichten waren wel aan).
Wat denken jullie ervan? Mocht het nog terug komen, waarop moet ik dan letten?
Vraag
Tommietom
Betreft: Passat 3B3 1.9 TDI 100 pk AVB - 2001 - 190K km
Tijdens de technische keuring (in België) vlak na het testen van de remmen (vooraan en achteraan, alles OK) door de controleur was opeens mijn rempedaal "geblokkeerd", en wagen gaat niet meer vooruit/achteruit.
De rempedaal stond lichtjes ingedrukt en was betonhard.
Toen hebben ze hem met geblokkeerde voorremmen toch buitengereden, +/- 50 meter (ontkoppelingsdampen ... omstaanders dachten dat hij in brand stond) ...
Ik heb de wagen laten wegslepen, garage was dicht dus pas de volgende dag daar afgezet.
Garage belt met de vraag wat er juist mis was want wagen werkt prima, enkel veel stank van ontkoppeling ...
Remmen getest op testbank: alles OK, ook geen foutmeldingen (VAS), sensoren geven normale waarden tijdens het rijden.
Diagnose: mogelijk (zonder zekerheid) is de hydraulische groep van de ABS de schuldige. Vooral mij verklaring dat de rempedaal zeer hard was, en het feit dat er geen enkele foutmelding is, zou hen tot deze conclusie brengen. Kostprijs: > 1500 EUR ...
Ik heb niet getest of de 2 voorwielen geblokkeerd ware of slechts 1. Er was wel geen foutmelding op het dashboard (remlichten waren wel aan).
Wat denken jullie ervan? Mocht het nog terug komen, waarop moet ik dan letten?
Link naar reactie
Delen op andere sites
20 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten