Ga naar inhoud
  • 0

Stoelen van handbediend naar elektrisch


Schippersss

Vraag

Nu zie ik op het net allemaal mooie lederen interieurs te koop staan, maar deze zijn vaak volledig elektrische verstelbaar. Ik heb nu stof stoelen met handbediend lengte instelling en elektrische bedient rugleuning. Is het dan mogelijk om er een complete elektrische stoelen te monteren (sommige met memory)? Is dat plug and play? Of moet er andere stekkers in

 

Gaat hier om een passat CC 2010.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zit normaal niks voorbereid. Er moet dus eigenlijk een nieuw stukje kabelboom worden ingebouwd.

Tenzij er al elektrisch bediende zetels aanwezig zijn, dan kan dat deel van de zetels al werken.

Anders is het een nieuwe kabelboom inbouwen.

Dit in verband met voeding voor de motoren voor de elektrische verstelling. Deze voeding is af te takken vanaf de box links onder het stuur, daar komen de thermische veiligheden.

Verder indien het verwarmde zetels zijn moet er voeding komen voor de verwarming.

Indien de memory optie in de zetels zit moet deze gekoppeld worden met de comfort can (zijn maar 2 draadjes)

Er zitten al connectoren klaar aan de zetels en daar moeten dus de desbetreffende pinnen ingeklikt worden tbv motoren, verwarming, zetelcontact, airbags, controller voor de zetelverwarming, koppeling met het aircopaneel.

 

Op zich een leuk klusje maar moet je wel wat tijd voor vrijmaken. de kabelboom plaatsen is gemakkelijk omdat het interieur er eigenlijk toch uit moet om het nieuwe in te bouwen.

En zoals al eerder aangegeven moet er een nieuw clima paneeltje in. En indien achteraan ook verwarmd zal daar ook wel wat moeten aangepast worden ivm de bediening ervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Bedankt, motorisch,mechanisch is nooit zo probleem, maar dat electro gebeuren gaat mij altijd boven het hoofd. Ik zal tegen die tijd even kijken ofdat iemand het samen wil doen.

 

Moet er dus een kabelboom gekocht worden of gewoon wat standaard kabeltjes?

Handigste is deze kabels er bij te trekken omdat de stekker onder de stoel er al zit. Let wel op dat je de juiste kabeldiktes en zekeringen gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij deze wil ik even reageren op een oud thema, omdat ik zelf nu een vraag heb:

 

Ik ben van plan om een deels elektrische interieur in te bouwen ipv mijn volledig mechanische interieur. Het is een compleet interieur waarvan de bestuurdersstoel een elektrische rugleuning en lendesteum heeft.

 

Mijn vraag: Volstaat het om aleen een plus/min bekabeling aan te leggen naar de stoel en dit evt via een zekering vd originele zekeringkast?

 

Alvast bedankt voor het meedenken.

 

p.s. ik moet het interieur nog uit de auto halen, dus ik kan er zoveel mogelijk bekabeling demonteren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor mij hetzelfde.

 

Ik heb nu dit in volledig stof maar dit heb ik elektrisch op dit moment ( http://www.ebay.de/itm/Lederausstattung-Ledersitze-Sportsitze-Sitze-Leder-schwarz-VW-Passat-CC-/121396589845?pt=LH_DefaultDomain_77&fits=Model%3APassat+CC&hash=item1c43ccf515 )

 

en ik wil dit eigenlijk keuze 1: http://www.ebay.de/itm/Org-VW-Passat-CC-Innenausstattung-Leder-Sport-Sitze-elektrisch-Memory-schwarz-/181737009192?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2a505eb028

 

Of is het beter om dan gelijk hiervoor te gaan ? keuze 2 (verwarmd + gekoeld) http://www.ebay.de/itm/Org-VW-Passat-CC-Innenausstattung-Leder-Sport-Sitze-Memory-elektrisch-beluftet-/181404989010?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item2a3c947652

 

 

Aangezien ik dan al half elektrisch heb in de stoelen is keuze 1 makkelijker? aangezien ik hiervoor geen kabels meer hoef te trekken? of moet dat nog steeds wel?

Het verschil is toch alleen dat het elektrisch naar voren / achter gaat?

 

Moet ik alleen kabels gaan trekken als het gaat om verwarming etc? want voor de stoel zelf zit alles er toch al in de stoel gebouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben paar jaar geleden ook over gegaan van stoffen bekleding naar full elektrisch met memory en stoelverwarming leren bekleding. 

 

En wat de rest al aangeeft moet inderdaad wat draden bij getrokkken worden, maar goed dat is in een middagje gedaan, het voordeel is dat je niet van allesopen hoeft te halen alleen bij de voetenruimte van de bestuurderskant, bijrijders kant kan je gemakkelijk omleggen of onder de middenconsole door....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Airbags moet je ook nog omzetten van je eigen stoelen. Denk dta je dat wel weet, maar puur als additive info

dat ligt er louter aan of er nog wel of niet airbags in je nieuwe stoelen zitten he. Ik zit nu aan m'n derde interieur en heb nog nooit 'n airbag moeten overbouwen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Airbags moet je ook nog omzetten van je eigen stoelen. Denk dta je dat wel weet, maar puur als additive info

Heb nog een set airbags liggen voor voorstoelen 3C, deze kwamen uit een wegwerp interieur van Kristof (met één K vooraan en één F achteraan!) :mrgreen:

Zo kan je jouw interieur compleet houden en nog gemakkelijk doorverkopen indien nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hi,

 

Inmiddels aardig wat threads door gelezen maar ik ben er nog niet helemaal. Ik heb dezelfde vraag als de originele poster. Ik heb een CC uit 2010 met stof interieur dat ik wil ombouwen naar leder elektrisch. Het interieur ter vervanging heb ik, fotos op:

 

https://goo.gl/photos/XXhzkASPebsp12YK9

 

Van links naar rechts:

1: bijrijder stoel

2,3: bestuurder (pinning overzicht welkom  :smile:)

4: mooi toch :smile:

 

Wat ik snap uit de threads:

 

-bestuurderstoel moet te doen zijn met alles stekkers (zit nu rug verstelling elektrisch in), ik wil GEEN memory (zit er niet op ), ik kan zonder stoelverwarming (mij nog steeds onduidelijk of dat in de stoel zit. Ik heb gegoogled, ali-express heeft wel een airco console MET de verwarming knoppen maar ik mis vast een kabelboom.

 

-bijrijder, daar had ik te weinig over nagedacht maar ik moet nog beginnen. Die is nu niet elektrisch. Foto 1 laat de stekkers zien. Geel is airbag, kleine zwarte is vast de piep sensor voor de gordeltest. Het blokje dat overblijft heeft 5 draden. 2 zijn logisch, +/- voor motoren maar waarom dan de andere 3? Ik zag iemand die aangaf dat je van stoel 1 naar stoel 2 kan doortrekken?

 

Airbags zitten in de nieuwe stoelen al/nog in dus met bekleding vechten is niet nodig.

 

Een schema zou zeer gewaardeerd zijn, een verwijzing naar een goed werkplaats handboek mag ook. Tips om het helemaal netjes te doen met een kabelboom van VAG.... (ik zal eens terug zoeken zijn ook zeer welkom)

 

Groeten,

 

Marc

 

PS: De link heeft fotos op google , ik wist niet hoe ik hier bij artikel fotos moet zetten.

aangepast door marc71
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

beide stoelen hebben zo te zien ook verwarming in zitten.

 

1ste foto is de stekker van de bijrijders stoel

 

- Rood/groen voeding voor de verwarming in de stoel en komt van regelapparaat dat onder de stoel zit van de bestuurder

- Bruin is massa

- Blauw/rood temp voeler in de zetel en loopt naar bestuurderszetel en naar de clima.

- Rood - +12V zetelverstelling

- zwart/geel ontgaat me even de functie ervan...

 

2de foto is de stekker van de bestuurders stoel

- rood/geel +12V zetelverstelling

- Bruin Massa

- wit - vrijgave van het boordnet om de zetelverwarming te activeren

- Rood/blauw +12V zetelverwarming

- Rood/groen gaat naar de bijrijdersstoel voor de voeding van de zetelverwarming.

- blauw/wit gaat naar de clima - terugkoppeling van de temp. voeler bestuurder.

- blauw/rood gaat naar de bijrijders zetel en ook naar de clima voor de terugkoppeling van de temp voeler bijrijder

 

- gele connector is de airbag connector

 

- zwarte connector is van het zetelcontact om te detecteren of er iemand in de zetel zit.

 

heel mooi setje - zit er als nieuw uit !

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden