Ga naar inhoud

Afscheid van mijn Passat


rick76

Aanbevolen berichten

Na lange tijd volkswagen passat rijden heb ik samen met mijn vrouw vandaag de knoop doorgehakt. Er zat weer een grote kostenpost aan te komen. We hadden al veel problemen gehad. Mijn vrouw was er helemaal klaar mee en gaf mij de opdracht een andere auto te zoeken.

 

Wat wilde we hebben.

- Een auto met een hoge instap en zit. Dit ivm rugprobleem van mijzelf

- meer pk's voor het trekken van mijn caravan

- zelfde luxe als we nu hadden.

- betrouwbare auto

 

Na lang zoeken op internet verschillende auto's bekeken. Zoals Mitsubitsi Outlander, Nissan Qasqai, Nissan Grand Vitara en nog een paar andere. Maar ik had daar geen gevoel bij. Ik miste de goede afwerking aan de binnenkant.

 

Toevallig keek ik bij Honda en zag daar de CR-v staan. Echter deze auto is behoorlijk geprijst. Uiteindelijk vond ik een CR-v executive uit 2008.

Vandaag wezen kijken. Wat een mooie auto(natuurlijk heel persoonlijk :lol: ). Executive is de luxe versie van de CR-v.

 

Na een proefrit was ik en mijn vrouw verkocht. Wat voor mij moeilijk was is dat mijn passat uit 2009 is en de CR-v uit 2008. De CR-v heeft 30.000 km minder gereden en is ook qua uitvoering bijna 8.000 Euro duurder wat betreft de nieuw waarde.

 

Na een pittige onderhandeling kreeg ik een beste prijs terug voor mijn auto. Uiteindelijk nog behoorlijk veel bij kunnen ritselen waaronder 4 nieuwe 18 inch banden, verwijderen deukjes, nieuwe accu, nieuw grilletje(zat een lelijke steenslag op) nieuwe mattenset, kofferbakschaal, grote beurt, nieuw leer om de pook. Uiteindelijk een goede deal gesloten.

 

Wat netjes is dat je 2 jaar fabrieksgarantie krijgt. We hebben ook een Honda verzekering afgesloten. Betalen nu iets meer dan onze gewone verzekering. Hiervoor krijgen we nog een jaar extra garantie. Plus gratis mobiliteit in heel europa, vervangend vervoer, 3 jaar lang aankoopwaarde garantie.

 

Het doet me wel wat dat ik mijn passat verkocht heb maar er zaten reparaties aan te komen wat bij elkaar ongeveer 2000,- Euro ging kosten.

 

Hierbij wat foto's van mijn aanwinst.

 

2014-06-28122011_zpsd93dbf2c.jpg

2014-06-28122020_zpsd403a886.jpg

2014-06-28144205_zpsf7d96249.jpg

2014-06-28144220_zps9473346f.jpg

IMG-20140628-WA0009_zps47ec33f0.jpg

IMG-20140628-WA0008_zps1de92ed8.jpg

 

Ik zal het forum wel in de gaten blijven houden. Bedankt voor alle leuke berichten, hulp die ik gekregen heb. Ik ga dit forum wel missen. Ik heb namelijk nog een Honda CR-v forum gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk bij elkaar al ongeveer 2200,- Euro. Nu was ik afgelopen maandag bij de garage. Voor het spreekuur. Dan kijken ze vrijblijvend je auto na. Omdat het rustig was hebben ze de auto aan de computer gehangen. Bleek dat er een melding was van de koppelingsplaten. Samen met de chef werkplaats al rijdend de dsg opnieuw inleren. Nadat dit gebeurd was bleek de melding er nog steeds was. Nadat hij rijdend wat test had gedaan kwam hij met de conclusie van de koppelingsplaten. Ik merkte zelf al dat het schakelen wat schokkerig was maar nooit echt aandacht aan besteed. Thuis wat rond gebeld goedkoopste wilde de koppelingsplaten voor 1200 euro vervangen. Volgens de DSG-dokter zou mogelijk ook de dsg zelf problemen hebben. Verder moeten mijn veerpootlagers voor vervangen worden. En bij het starten (koude start) heel veel bijgeluid. De ketting is al vervangen maar ik schat in dat er nu weer wat anders is.

dus ik was alles bij elkaar al bijna 1600,- Euro kwijt aan de koppelingsplaten en de veerpootlagers. Mijn vrouw was er helemaal klaar mee.

De auto is al terug geweest voor de ketting, lekkage achterklep, roest, waterpomp, lekkage koplamp, remschijven en blokken, achterveer, airco en nog wat kleine dingen. Maar dit allemaal in 2,5 jaar tijd terwijl ik 10.000 km in het jaar rij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Succes met je nieuwe wagen.

Jammer van de Passat. Heb zelf een 3BG gehad, superauto. Familieleden rijden een 3C en die is toch echt wel minder....

 

Ik ben nu overgestapt op Volvo, maar honda Accord Diesel ook overwogen. Wat een fijne motor is dat ook......

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden