Ga naar inhoud

aanval op de steenslag!


rick76

Aanbevolen berichten

Vandaag om 10:00 uur maar eens begonnen met mijn grootste ergenis "Steenslag op de motorkap"

 

Motorkap gewassen en daarna gekleid. Daarna motorkap ontvet. Dun penseel "geleend" van mijn dochter. Hierna begonnen met het aanstippen van de steenslagplekjes. Ik heb ze niet geteld maar ik denk dat ik over de 100 steenslagplekjes heb aangstipt. Hierna gewacht tot de verf iets wat was uitgehard. Toen met de Blob eliminator de kopjes glad gestreken.

Vervolgens de Dap gepakt en de volgende stappen gedaan:

 

- Monello Veloce met de wolpad

- Monello Mezzo met de oranje pad

- Monello Finale op de zwarte pad

 

Toen begonnen met het afwerken van de lak met de volgende stappen:

 

- Poorboys BH

- Poorboys EXP

- Poorboys Natty

 

Om 17:00 uur was ik klaar en goed tevreden over het resultaat. Natuurlijk van dicht bij zie je de steenslagplekken zitten maar op een afstand van een meter is er bijna niets van te zien. Ook zag ik dat ik wat plekjes heb overgeslagen. Je moet ook niet gelijk alles doen anders heb je niets meer te doen.

 

Hierbij de foto's:

 

voor:

P6080105_zpsc32ba1b0.jpg

na:

P6080114_zps53fa953c.jpg

 

voor:

P6080106_zps8240745e.jpg

na:

P6080113_zps7b7b85c3.jpg

 

voor:

P6080107_zps7b46e55e.jpg

na:

P6080115_zps7c5e06ee.jpg

 

foto's van een wat grotere afstand:

P6080116_zps21ad0577.jpg

P6080117_zps6ddbcc2a.jpg

P6080118_zpsc554b5c1.jpg

 

Goed reslutaat behaald. Niet alle steenslag is behandeld maar dat kan altijd nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vogelpoep is altijd lastig dit tast namelijk de lak aan. Met de hand is het niet te doen om vogelpoep te verwijderen. Ik denk dat wanneer je de plekken weg wilt hebben of wilt verminderen je dit echt moet gaan polijsten.

Op carcleanforum staat er veel over geschreven. Daar wordt ook aangegeven dat wanneer vogelpoep is ingevreten het niet meer te verwijderen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden